Rekurzeme.lv ARHĪVS

Liepājas lidosta finiša taisnē

JĀNIS GOLDBERGS

2015. gada 10. jūnijs 07:00

3198
Liepājas lidosta finiša taisnē

Uz Liepājas lidostas skrejceļiem tūdaļ sāks liet asfaltu. Jau izrakti meliorācijas grāvji, ierīkotas kanalizācijas akas un ierakti kabeļi, lai varētu ierīkot modernu lidostas izgaismošanas sistēmu. Līdz 18. jūlijam visam jābūt kārtībā, “Kursas Laikam” atklāj lidostas būvinženieris Ēriks Bullis.

Par to, ka darbi tiks pabeigti laikā, tagad nešaubās neviens. Pārliecināts par laicīgu darbu noslēgumu ir SIA “Aviosabiedrība Liepāja” valdes loceklis Agris Sprūde. Jau nopirkta moderna ugunsdzēsības tehnika, tāpat tiek meklēti citi tehniskie līdzekļi, kuriem būs jāno­drošina lidostas darbība. Visu šo darbību galvenais mērķis ir lidostas sertifikācija. Vēlāk A. Sprūde cer uz regulāru pasažieru reisu atklāšanu Liepājā.

Nozīmīga pilsētai un valstij
“Lidostas rekonstrukcija Liepājai ir stratēģiski nozīmīgs projekts, kas ir iekļauts ne tikai pilsētas attīstības dokumentos, bet arī valsts ilgtermiņa stratēģijā “Latvija 2030”, kurā Liepāja iezīmēta kā Baltijas jūras reģiona līmeņa attīstības centrs ar nacionālas nozīmes lidostu,” “Kursas Laikam” sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks. Viņš atsauc atmiņā to laiku, kad no Liepājas notikuši regulāri reisi uz Hamburgu un Kopenhāgenu, kas bijuši rentabli, atšķirībā no lidojumiem starp Rīgu un Liepāju, kurus subsidēja. Iestājoties krīzei, kompānija “AirBaltic” reisus Liepājā pārtrauca, bet aviokompānija “Scandinavian Airlines SAS” tos veiksmīgi pārņēma, uzsākot pasažieru pārvadājumus no Palangas lidostas. Iespējams, ka tieši konkurences dēļ ar Palangas lidostu šobrīd nav dzirdēti nekādi konkrēti nākotnes plāni. Rezervēts izteikumos ir gan SIA “Aviosabiedrība Liepāja” vadītājs A. Sprūde, gan citas amatpersonas.
“No Palangas lidmašīnas paceļas pilnas. Tajās ir arī liepājnieki, jo Palangas lidosta ir tuvāk nekā Rīga,” uzsver U. Sesks. Viņš saredz, ka Liepājas lidosta arī turpmāk var nodrošināt pasažieru pārvadājumus gan uz Skandināvijas valstīm, gan Krieviju, gan Vāciju. Pieprasījums pēc lidojumiem nav mazinājies.
A. Sprūde arī ir optimistisks attiecībā uz nākotni. Liepājas lidosta ir sagatavojusi pasažieru potenciālo analīzi, pētījumus par maršrutiem, kas ir svarīgi priekšnoteikumi sarunās ar aviokompānijām. Netiek izslēgti arī kravu pārvadājumi no Liepājas lidostas.
 
Svarīga Latvijas aizsardzībai
Kā jau tas bijis iepriekš vēsturē, līdz ar starptautiskās situācijas saspīlējumu visi Liepāju atceras kā militāri nozīmīgu pilsētu visos aspektos, tostarp kā gaisa kuģu pieturvietu. Šā gada sākumā Satiksmes ministrija paziņoja par kārtības izstrādi, kādā Liepājas un Ventspils lidostai būs jānodrošina tādu svarīgu funkciju izpilde kā meklēšana, glābšana un civilmilitārās sadarbības atbalsta sniegšana.
Vairākas Latvijas Zemessardzes mācības kopā ar NATO karavīriem, par kurām “Kursas Laiks” rakstījis jau iepriekš, parāda, ka Liepājas lidosta ir svarīgs stratēģisks objekts NATO un Latvijas Bruņoto spēku skatījumā. Ievērojot, ka Liepājas, Ventspils un Palangas lidosta atrodas vistālāk uz rietumiem Baltijas valstīs un tādēļ visvieglāk sasniedzamās NATO spēkiem, to militārā nozīme ir vēl jo lielāka.

Lidmašīnas iedzīvotājus netraucēs
Abavas ielas, kas no lidostas atrodas kilometra attālumā, iedzīvotājs Laimonis Freimanis “Kursas Laikam” sacīja, ka lidmašīnas viņam nekad nav traucējušas. “Kad vēl satiksmes ministrs bija Šlesers, te lidoja lidmašīnas. Mums tās netraucē. Drīzāk jau garie vilciena sastāvi rībina garām un nedod gulēt. Un šoseja rada lielāku troksni,” atzina L. Freimanis.
81 gadu vecā Natālija Dambe atceras padomju laikus, kad uz Rīgu regulāri lidojusi ar lidmašīnu. Biļete maksājusi 7,50 rubļus. “Tas nebija dārgi, un Rīgā pie vīra biju jau pēc pusstundas. Te no Abavas ielas līdz lidostai daudz vieglāk bija tikt nekā līdz autoostai,” atceras pensionāre. Jautāta par trokšņiem, N. Dambe lūdzas Dievu, lai nebūtu kara. “Tad gan lidmašīnas radīja ellīgu troksni. Krita zemē, šāva un meta bumbas. Miera laikos man tās nav traucējušas. Atceros arī, kad 60. gadu beigās te nokrita viena lidmašīna. Tad gan bija blīkšķis.”