Aizputnieces ķērienu novērtē Rīgā
Aizputniece Karīna Spridzāne ir radījusi veikalu topošajām māmiņām “9 mēneši”, kas apņēmīgi iekarojis savu vietu Rīgas apģērbu biznesā. Šis veikals atšķiras ar to, ka grūtnieces apģērbj “no A līdz Z” – sākot ar ērtu veļu un ikdienas drēbēm un beidzot ar elegantām balles un kāzu kleitām.
“Ideja biznesam man radās, kad pati biju stāvoklī, jo atrast skaistu un piemērotu apģērbu Latvijas veikalos bija ļoti grūti, savukārt, pasūtot internetā, drēbes atnāca vai nu par lielu, vai par mazu. Tad vīrs man ieteica pašai atvērt veikalu – divas reizes man nebija jāsaka,” smejas K. Spridzāne. Tūliņ, vēl esot mazuļa gaidībās, viņa sākusi strādāt pie veikala izveides. Aptuveni pusgada laikā sapni izdevies realizēt.
Veikals “9 mēneši” atrodas Rīgas tirdzniecības centrā “Galleria Riga”.
Tas piedāvā apģērbus, veļu, aksesuārus un ķermeņa kopšanas līdzekļus topošajām māmiņām un sievietēm pēcdzemdību periodā. Atbilde uz jautājumu, kāpēc veikals atrodas Rīgā, nevis Aizputē, nav tālu jāmeklē. “Tur ir cita pirktspēja,” teic jaunā uzņēmēja.
Nodarbina novadnieces
Veikala konceptu izstrādājot, K. Spridzāne izvērtējusi, kādu apģērbu pati kā topošā māmiņa vēlas un kādi piegādātāji to var nodrošināt. Dažādas detaļas ir ļoti svarīgas, piemēram, lai audumu materiāls būtu dabisks un vasarā elpotu. Galu galā sadarbība uzsākta ar diviem Lielbritānijas uzņēmumiem, latviešu dizaineri Diānu Urtāni, kura šuj apģērbus mammām un radījusi zīmolu “Silk&milk”, kā arī piesaistīta šuvēja un dizainere no Aizputes Gita Pujāte. “Gitas radītais apģērbs ir unikāls un vienā eksemplārā – Rīgā mammām tas ir uz izķeršanu. Viņa šuj fantastiskas drēbes, kas ļoti labi pieguļ punčiem. Pēc Aizputes šuvējas drēbēm Rīgā ir lielāks pieprasījums, nekā viņa spēj uzšūt,” atklāj veikala vadītāja.
Līdz ar šuvēju K. Spridzāne “9 mēnešiem” piesaistījusi vēl arī citas aizputnieces – veikala interjera izveide tika uzticēta Kristīnei Šustei, fotogrāfes pienākumus pilda Dita Dzene, stilistes konsultācijas sniedz Kaiva Petrauska, arī viena no pārdevējām Kristīne Zīle nāk no Aizputes.
Visu aizņemties nevar
“9 mēneši” no līdzīgiem veikaliem atšķiras ne tikai ar unikālajiem apģērbu modeļiem, bet arī sortimenta plašumu – tur pieejama gan apakšveļa, zeķubikses, atbalsta jostas un ikdienas apģērbs, gan smalkas zīda balles kleitas un kāzu tērpi. Turklāt jaunajā veikalā pieejama arī kopjošā ekokosmētika no tādiem Latvijas ražotājiem kā “Madara” un “Kivi”.
Daudzām sievietēm grūtniecības laikā nākas vilkt apģērbu, kas der, nevis patīk, spriež veikala īpašniece. “Esmu dzirdējusi viedokli, ka drēbes grūtniecības laikā pirkt nav jēgas, jo tie ir tikai deviņi mēneši. Šajā laikā apģērbu varot aizņemties no radiniecēm vai draudzenēm, kuras bijušas stāvoklī. Tā arī ir taisnība, tomēr – kā var aizņemties apakšveļu?” “Cenšamies iepirkt tādas grūtnieču kleitas, ko var izmantot arī pēc dzemdībām – lai tās ir piemērotas zīdīšanai un neizskatās maisveidīgas. Apģērba izvēlē sekoju principam, lai ir vienkārši, smuki un ērti. Svētku apģērbs ir elegants, man nepatīk lieli spožumi,” piedāvājumu apraksta K. Spridzāne. Ērtos apģērbus iecienījušas arī korpulentas dāmas, kuras nav gaidībās.
200 eiro – par lētu
Jaunajā veikalā apģērbs pieejams plašā cenu amplitūdā – ir bikses par aptuveni divdesmit eiro un ir arī kāzu kleitas par aptuveni 300 eiro. Tikpat dažādas ir veikala klientes – citas jautā pēc atlaidēm, bet ar lielām sabiedrības dāmām sanākot pat kuriozi: “Sievietei stāvoklis sabiedrībā un jāiet uz balli – viņa saka: “Es taču nevaru pirkt kleitu par 200 eiro!” Pārdevēja toreiz viņai atbildēja: “Mēs varam jums pārdot dārgāk!”” smejas vadītāja un turpina: “Es pārdevējām saku, ka viņām ir jāsaprot: grūtniece var būt nelaipnāka, jo emocionāli var būt nelīdzsvarotāka.” Viņa arī ievērojusi latviešu mentalitātei raksturīgu tendenci – topošās mammas izvairās pirkt “ceļa garuma” kleitas, cieņā tikai gara piegriezuma. Līdz šim nopirkta tikai viena īsā kleita. Turklāt diezgan sarežģīts uzdevums ir pasūtīt īsto izmēru kleitas īstajā daudzumā, atklāj uzņēmēja. “Sievietes aplūko kleitu un jautā: cik vēl mammām būs šāda? Ja pasūtu vienu kleitu sešos dažādos izmēros, to nepirks. Grūtnieces negrib, lai vēl sešām ir tādas kleitas. Tāpēc ir jāpasūta aptuveni trīs ejošākie izmēri.” Pieprasītākās preces ir džinsi, solīdas bikses, svārki, blūzes un kleitas. Strādājošās mammas meklē kostīmus. “Ir mammas, kuras veikalā pavada divas stundas un plikām kājām staigā, laikojot visu pēc kārtas. Beigās nopērk piecas kleitas un jau pēc nedēļas atnāk atrādīt bērniņu,” pieredzēto stāsta īpašniece.
Uzņēmējdarbība K. Spridzānei ir jauns, līdz šim nezināms lauciņš. Studējusi angļu un vācu valodu, kā arī izglītības vadību. Vadītājas aicinājums un misija vienmēr bijis skolotājas darbs. Viņa strādājusi par angļu valodas skolotāju Aizputes vidusskolā un Rīgas 1. vidusskolā. “Vienmēr esmu gribējusi būt skolotāja, man tas tik ļoti patīk. Katrs bērns ir citādāks.” Uzņēmējdarbība šim aicinājumam netraucēs, pēc dekrēta atvaļinājuma K. Spridzāne nolēmusi atgriezties skolā.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām