Rekurzeme.lv ARHĪVS

Zemessūcējs "Otto" pusgrimis jūras vārtos

JĀNIS GOLDBERGS

2015. gada 24. augusts 07:00

900
Zemessūcējs "Otto" pusgrimis jūras vārtos

Pērn Pāvilostas ostas padziļināšanas darbiem iegādātais zemessūcējs “Otto” sestdienas, 22. augusta, pievakarē nogrimis ostas vārtos un stāv uz sēkļa. Vēl piektdien “Kursas Laiks” novēroja “Otto”, sūknējot smiltis no jūras vārtu grunts Pāvilostā.

“Tagad no zemessūcēja redzama vien stūres mājas mala. Izplūdusī degviela laikam savākta,” “Kursas Laikam” par paša redzēto svētdien stāstīja pāvilostnieks Valdis Stūre. Par to, ka no ostas padziļinātāja noplūdusi degviela, ziņo aģentūra LETA.
Kā “Kursas Laiks” pārliecinājās piektdien, pie baržas visu laiku bija pietauvota motorlaiva, tādēļ, baržai “Otto” grimstot, apkalpei draudu nebija.
Šā gada pavasarī “Kursas Laiks” baržas kapteinim Uldim Ķimeniekam un Pāvilostas ostas pārvaldniekam Ronaldam Griškēvičam pauda veco Pāvilostas jūrnieku bažas par iespēju ierīcei nogrimt. Jautāts, vai zina par vēsturisko atgadījumu, kad Pāvilostā apgāzusies trīs reizes lielāka padziļināšanas ierīce padomju laikos, U. Ķimenieks apgalvoja, ka zina, tomēr noliedza, ka kaut kas līdzīgs varētu notikt ar “Otto”, jo patlaban esot daudz labāka laikapstākļu prognozēšana. Jāteic – par labu kapteinim, ka brīvdienās jūrā praktiski bija bezvējš. To piektdienā “Kursas Laikam” apstiprināja Pāvilostas sērferi. “Ar buru jūrā neejam, jo nav vēja,” teica viens no piekrastē sastaptajiem sērferiem.
“Sestdienas pievakarē bija viļņi, tā gluži teikt vairs nevar, tomēr šobrīd par negadījuma iemesliem runāt ir pāragri. Viena no baržas sekcijām ir piepildījusies ar ūdeni, un “Otto” stāv uz sēkļa. Tieši šobrīd ūdenslīdēji apseko, baržu un līdz pirmdienai būs skaidri iemesli, kādēļ sekcijā radusies sūce,” tā R. Griškēvičs svētdienas pēcpusdienā.
Kā “Kursas Laiks” pārliecinājās piektdien, “Otto” stāvēja jūras vārtos Pāvilostā, nostiprināts četrās trosēs. Nav iespēju ierīci ieskalot jūrā, tātad tās izcelšana un remonts ir tikai laika jautājums.
Mierīgais laiks gan ir lielākais zaudējums, jo tieši šādā laikā “Otto” varēja strādāt, lai padziļinātu izeju jūrā līdz vajadzīgajam līmenim. Pāvilostā bāzējas “Baltika” tipa zvejas kuģi, kuru iegrime ir no 2,6 līdz 3,2 metriem. “Ūdens līmenis ostā ir atkarīgs no vēja. Ja ir rietumu vējš, tad līmenis paceļas pat par 60 centimetriem, bet tagad jākuģo ļoti uzmanīgi. Tagad bija ļoti nozīmīgi, lai “Otto” strādā. Teicu kapteinim, lai vakarā velk baržu krastā, bet viņi paļāvās uz laika prognozi. Prognozēm nevar ticēt, un tagad smiltis paliks neizsūktas,” sūrojas kuģa “Marita” kapteinis Vairis Vilks. Viņam ostas dziļums patiešām ir nozīmīgs, atšķirībā no mazajām jahtām.