Tuvējie pasažieri maksās vairāk
Oktobrī sabiedriskā transporta pasažierus, kuri dzīvo bijušā Liepājas rajona teritorijā, gaida izmaiņas biļešu tarifos. Būs gan ieguvēji, gan zaudētāji.
Sabiedriskā transporta pasūtītājs – Autotransporta direkcija – nolēmis realizēt tarifu izlīdzināšanu reģionālajos maršrutos visā valstī. Kad izveidots Kurzemes plānošanas reģions (KPR), tarifi vienādoti tā ietvaros, bet “ne visus soļus līdz galam spērām”, stāsta KPR Sabiedriskā transporta nodaļas tīklu plānotājs Indulis Ozoliņš. Izlīdzināšanas mērķis esot, lai pasažieris, kurš brauc, piemēram, maršrutā Lazdona–Balvi, samaksātu tikpat, cik par šādu ceļa posmu jebkurā Latvijas vietā. Pašlaik cenu starpība ir vietējos un starppilsētu maršrutos un novērots, ka finansiālos apsvērumus iedzīvotāji liek augstāk par izdevīgumu laikā. Proti, izvēlas to, kurā biļete lētāka, nevis to, kurš pienāk agrāk.
Jo tālāk, jo lētāk
Bijušā Liepājas rajona īpatnība esot tā, ka tajā daudz garu maršrutu, kas pārsniedz 30 kilometrus vienā virzienā. Šo skaitli I. Ozoliņš norāda kā robežšķirtni. Tas nozīmē, ka pasažieriem, kuri brauc mazāku kilometru skaitu, biļete būs dārgāka. Savukārt tiem, kuri brauc tālāk par 30 kilometriem, cena samazināsies. I. Ozoliņš norāda, ka lielākie ieguvēji būs vaiņodnieki – viņiem braukšana autobusā būšot par aptuveni 40 centiem lētāka. Priekulē, kas atrodas 30 kilometru zonā, cena varētu mainīties par pieciem centiem, bet līdz Priekulei tarifs paaugstināsies. Ap 10 centu pieaugums esot gaidāms, braucot no Liepājas uz Nīcu, bet Rucavā varēšot nokļūt par 10 centiem lētāk.
Pamatīgāko izmaiņu piedzīvos pasažieri, kuri brauks vien dažas pieturas, jo attālums starp divām tarifa pieturām ir novērtēts ar 40 centiem līdzšinējo 15 centu vietā. I. Ozoliņš min piemēru, ka ievērojami pieaugs maksa tiem, kuri brauks no Aizputes uz Rokasbirzi, bet tikpat liels samazinājums būs, mērojot ceļu no Aizputes uz Liepāju.
Var izrēķināt, ka kapsēdnieki, kuri līdz šim ar vietējās nozīmes autobusiem Grobiņā varēja nokļūt par 30 centiem, tagad par to maksās 80 centus.
Ar jauno tarifu tiks novērsta maksa par “cilpām”. Tādas veidojoties, piemēram, Pāvilostas autobusam iebraucot Vērgalē vai Aizputes autobusam Dunalkā. Turpmāk pāvilostnieki maksāšot vienādi, neatkarīgi no tā, vai autobuss iebrauc Vērgalē vai ne.
Sola mēnešbiļetes
I. Ozoliņš norāda, ka nākamais direkcijas solis būšot vērsts uz to, lai izlīdzinātais tarifs līdzšinējo nepārsniegtu par 20%, bet uz īsajiem gabaliem tas neattiekšoties. Kā pozitīvu viņš min ideju, kas jau ilgāku laiku tiekot “viļāta kā karsts kartupelis”. Nākamajā gadā varētu tikt ieviesta mēnešbiļešu sistēma arī lauku maršrutos – tā regulārajiem braucējiem maksu par sabiedrisko transportu samazinātu par 10%. Tarifi tiks mainīti oktobrī, bet konkrētu datumu I. Ozoliņš vēl nenosauc. Visticamāk tā būšot kāda “melnā” pirmdiena.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām