Rekurzeme.lv ARHĪVS

Pieveic miniralliju "Priekule 2015"

ULDIS DOBELIS

2015. gada 21. septembris 07:00

1033
Pieveic miniralliju "Priekule 2015"

Vietējie minirallisti pie panākumiem tika Gramzdas apkārtnē notikušajā Latvijas minirallija 2015. gada kausa izcīņas piektajā posmā – minirallijā “Priekule 2015”. Sportisti spēkiem mērojās arī grants karjerā, kur ērti jutās skatītāji, bet spēkratiem bija jāiztur milzīga slodze.

19. septembrī Gramzdas apkārtnē minirallijā “Priekule 2015” uzvaru izcīnīja ekipāža Krišjānis Zintis Putniņš/Mārtiņš Puriņš, kuri savus tuvākos sekotājus Vigo Rubeni/Kristapu Eglīti finišā apsteidza vien par 5,33 sekundēm. Sacensību uzvarētāji ātrākie bija piecos no septiņiem ātrumposmiem, savukārt V. Rubenis bija ātrākais divos mini­rallija ātrumposmos. Trešajā vietā ar 12,46 sekunžu deficītu no līderiem ierindojās Mārcis Aizkalns ar stūrmani Miku Irbi, informē Liepājas Rallija komandas preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis. Viņš norāda, ka visas trīs ekipāžas pārstāvēja “Open” klasi.
 
Karjerā – “golfam” mocības
Visplašāk pārstāvētajā “2WD” klasē relatīvi pārliecinošu uzvaru izcīnīja aizputnieki Gvido Rozen­blūms/Indulis Kalniņš, kuri tuvākos sekotājus apsteidza par 15,93 sekundēm. Tikmēr spēkošanās par atlikušajām divām vietām uz goda pjedestāla bija ļoti spraiga, piektās vietas ieguvēju no otrās vietas šķīra mazāk par deviņām sekundēm. Otrajā vietā ierindojās Gatis Babris/Ingus Makarēvičs, bet godalgoto trijnieku noslēdza Andris Vovers/Uldis Augulis.
Ar piekto vietu bija jāsamierinās vieniem no sezonas favorītiem – otaņķniekiem Mikam un Armandam Ķenaviem. Viņi pirmajai vietai zaudēja 24,23 sekundes un palika piektajā pozīcijā. “Sākums bija labs, bet tad pēc pirmās sekcijas degvielas spiediens nokrita, sākām just, ka kaut kas neiet. Palikām ar septiņdesmit procentiem jaudas. Cerēju mājās nobraukt labāk, bet labi, ka esam tikuši līdz finišam un punkti ieskaitei ir savākti. Varējām palikt arī bez degvielas,” stāsta M. Ķenavs. Viņš norāda, ka ekipāžai bija svarīgi sasniegt sacensību finišu, lai turpinātu cīņu par godalgām kopvērtējumā. Pirms pēdējā posma oktobrī Biķerniekos Ķenavu ekipāža ir stabilā otrā pozīcijā.
M. Ķenavs norāda, ka minirallijā “Priekule” ar “bembjiem” viņam bija grūti spēkoties, tie aizņēma visu godalgoto trijnieku. “Trase patika, un roteri bija labi salikti. Karjerā gan bija mocīšanās. “Golfam” bija par maz jaudas, smiltīs tas gura nost, kalnā netikām,” stāsta M. Ķenavs.
Devītajā vietā šajā klasē ierindojās aizputnieka Mārtiņa Kreicburga ekipāža.

Pārliecība misēklī nepazūd
Fanu uzmanība bija pievērsta arī “1600” klasei, kurā arī uz starta stājās spēcīgi vietējie braucēji. Par šīs klases uzvarētājiem kļuva Otaņķu ekipāža Māris Radomišķis/Mārtiņš Zviedris. Viņi Armandu un Ivaru Cīrulniekus apsteidza par 8,1 sekundi, trešajā vietā palika Mārtiņš un Edijs Stankes.
Ar piekto vietu bija jāsamierinās liepājniekam Ingum Kalniņam-Kaleniekam, kuram stūrmanis bija Edijs Bamšis. Viņi pirmajai vietai zaudēja 21,26 sekundes, taču sezonas kopvērtējumā joprojām pretendē uz čempiona titulu šajā klasē. I. Kalniņš-Kalenieks stāsta, ka diena bija piedzīvojumiem bagāta. Sacensību ceturtajā ātrumposmā, kas atkal notika karjerā, ekipāža vienā no līkumiem saskādēja automašīnu, tā sagriezās, taču sportisti braucienu varēja turpināt. “Likās, ka pēc tam pārliecība pazudīs, taču laiki bija labi,” stāsta I. Kalniņš-Kalenieks. Viņš piebilst, ka ekipāža nedaudz grāvī pabija arī otrajā ātrumposmā. “Kopvērtējumā divus punktus zaudējām Mārtiņam Vītolam. Viņš bija pirmajā vietā, es – otrajā. Tāpēc gribējās viņam būt priekšā. Trīs sekundes tomēr pietrūka. Viņš bija ceturtais. Tagad atstarpe kopvērtējumā ir desmit punkti. Kurš pēdējā posmā būs priekšā, tas būs pirmais,” cīņas spriedzi šajā klasē ieskicē liepājnieks.
“4WD” klasē uzvarēja Niks un Didzis Kanderi, kuri ierindojās piektajā vietā minirallija “Priekule 2015” kopvērtējumā.

Skatītājiem – smilšu tribīnes
Minirallija “Priekule” sacensībās sportistiem bija jāaizvada septiņi ātrumposmi ar kopējo garumu 15,5 kilometri un trīs reizes ekipāžas sacentās “MB Betons” grants karjeros izveidotajā ātrumposmā. Atlikušajiem ātrumposmiem bija izvēlēti divi līkumoti grants ceļa posmi turpat Gramzdas apkārtnē.
Grants karjerā minirallistus sagaidīja sarežģīta trase. Sportistiem bija jāpieveic stāvi kāpumi un kritumi. Vairāku ekipāžu mašīnām smilšainais karjers izrādījās par grūtu, un tās palika trases malā. Savukārt skatītāji milzīgajos smilšu kalnos ērti varēja vērot visu plašajā apkārtnē notiekošo.