Rekurzeme.lv ARHĪVS

Ielu uzlabos, par jaunu pieturu vēl diskutēs

ANITA PLATACE

2015. gada 9. oktobris 07:00

1859
Ielu uzlabos, par jaunu pieturu vēl diskutēs

Aizputē paredzēts rekonstruēt tranzīta artēriju – Ceriņu ielu. Galvenās autobusu pieturas izbūvi strīdīgu dara 20 koki pilnbriedā.    

Ceriņu ielas pārbūves ieceri Aizputes novada Būvvalde septembrī nodeva publiskajai apspriešanai, kas turpināsies līdz 28. oktobrim. Iedzīvotāji tika aicināti arī uz būvniecības ieceres prezentāciju.

Būs mierīgāka sirds
“Mums aktuālākā lieta ir zināt, vai nesamazinās sētu. Sākumā ļoti satraucāmies, jo esam iecerējuši ap māju likt žogu,” atklāj Ceriņu ielas privātmājas iedzīvotāja Margita Šibaņenkova. Viņai ir informācija, ka vienā pusē ielai būs vietas automašīnu novietošanai, otrā – gājēju ceļš. Sapratusi, ka iela pletīsies arī grāvīšu vietā, kas tagad atrodas abās pusēs brauktuvei. Kaimiņi tāpēc satraukušies par notekūdeņiem, bet nomierināti, ka par to būs padomāts. Piedāvāts arī no katras mājas lietus ūdeni novadīt kopējā sistēmā.
Cilvēki ir satraukušies, kāpēc autoosta nepaliks līdzšinējā vietā. “Nesaprotu, kāpēc ir jātaisa kas jauns, ja no pašreizējās neviens nemet ārā?” brīnās Margita. Gājēju celiņš gan esot vajadzīgs. Tagad bērns nākot viens no skolas un mātei auksti kauli. Arī mašīnas neesot, kur uz ielas novietot, ja atbrauc ciemiņi. Ceriņu iela esot noslogota, pa to brauc daudz smago automašīnu.
Neskaidrību ir daudz, piemēram, kad darbi notiks, kā to laikā varēs tikt ārā no mājām. “Viss jaunais mūs vienmēr baida,” atzīst Ceriņu ielas iedzīvotāja. Viņa vēlētos, lai pārbūve ātrāk sāktos un beigtos.

Ciršanu neatbalsta
“Viss vēl ir procesā,” par ieceres virzību saka Aizputes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Juris Grasmanis. Top tehniskais projekts Ceriņu ielas pārbūvei no pašreizējās autoostas līdz Kuldīgas ielai. To realizēs, ja Satiksmes ministrija piešķirs ES fondu naudu. “Strādājam pie tehniskā projekta, lai tad, ja līdzekļi būs, tas būtu jau gatavs,” atklāj domnieks.
Iedzīvotāju pārmetumu dēļ, ka “jūs domē jau visu esat izdomājuši”, projekts sadalīts divās kārtās. J. Grasmanis spriež, ka pirmā kārta – ielas pārbūve – optimistiskajā variantā tiks uzsākta nākamajā gadā, bet reālāks termiņš esot 2017. gads. Tiks izveidoti trotuāri, kabatas automašīnu stāvēšanai, lietus ūdens novadsistēma.
Karstākās diskusijas ir par galvenās pieturvietas izbūves vietu, tāpēc tā izdalīta atsevišķi otrajā kārtā. J. Grasmanis atgādina, ka pašreizējā autoosta atrodas uz privātīpašnieka zemes, viņa plāni neesot zināmi un viņš pēkšņi varot to pārdot citiem mērķiem.
Jauno galveno pieturvietu pašvaldība ieplānojusi neapbūvētā 1600 kvadrātmetru laukumā Ceriņu ielas un Brīvzemnieka bulvāra krustojumā. Pret 20 tur augošo koku nociršanu iestājas kādreizējais pilsētas galva Pēteris Hanka.
Ar viņa gādību pirms aptuveni 20 gadiem tur gružu kaudzes vietā iestādītas augstas kvalitātes kļavas, ozoli, bērzi, liepas, kas pašlaik esot pilnbriedā. “Ceriņu ielas rekon­strukcija ir apsveicama, bet paša stādīto koku izciršanu es nevaru pieņemt,” saka P. Hanka.

Iesaka citu vietu
Šī vieta arī esot neizdevīgāka pasažieriem – tālāk no galvenajām iestādēm. Lielākā daļa cilvēku, kuri piedalījās projekta prezentācijā, arī esot bijuši “pret”, un P. Hanka cer, ka dome pieņems saprātīgu lēmumu.
Viņš ieteicis vairākas citas vietas, kur varētu izbūvēt pieturu, piemēram, Lažas un Ziedu ielas krustojumā. P. Hankam patikusi kāda dalībnieka izteiktā ideja: nopērkam visu zemesgabalu pie autoostas, paturam tai vajadzīgo, bet pārējo pārdodam tālāk. Viņš uzskata, ka dome nav ieguldījusi pilnvērtīgu darbu sarunās ar pašreizējo īpašnieku.
J. Grasmanis uzskata, ka pašvaldībai autoostas zemes iegāde nebūtu lētāka par jaunas pieturvietas izveidi, bet summu neatklāj. Prāvus līdzekļus prasītu ne tikai zemes atpirkšana, bet arī uz tās esošo betona konstrukciju nojaukšana un ēku atjaunošana. Taču šis variants netiek izslēgts un risinājums būšot atkarīgs no turpmāko diskusiju ar iedzīvotājiem rezultāta.