Lieli plāni mazajā Papē
Idejas par maksas ceļu uz Papi, par jahtu ostu un daivinga parku netālu no Papes bākas, kā arī “Dzintarvējiem” kā kultūras un atpūtas centru, kas piesaistītu gan tūristus, gan vietējos, gaisā virmojušas jau gadiem. Kopš 30. jūnija Rucavas novada Attīstības nodaļas vadībā ir Jānis Ratkevičs un Papes attīstības vīzija sakārtota un iekustināta.
Veikti mērījumi – pa Papes ceļu septembrī braukušas 6000 mašīnu. Tas dod pamatu lemt par maksas ceļa izveidi. “Dzintarvēji” šobrīd ieguvuši kultūrvēsturiskas ēkas statusu, kas dod priekšrocības saņemt Eiropas finansējumu ēkas kapitālajam remontam. Savukārt oktobra sākumā J. Ratkevičs nosūtījis uz Satiksmes ministriju vēstuli ar lūgumu atļaut dibināt mazo ostu Papē. Tālākā nākotnē Papes piekraste varētu kļūt par daivinga cienītāju galamērķi. “Tam ir viss nepieciešamais,” saka jaunais vadītājs.
Muļķīgi – nepaņemt naudu
Automašīnu plūsmas mērījumi, kas veikti šā gada septembrī, dod pietiekamu pamatu Papes ceļu padarīt par maksas ceļu. “6000 mašīnu mēnesī ir braukušas septembrī, kas nav tūrisma sezonas mēnesis,” paskaidro J. Ratkevičs. Īpašā režīma zonas izveide Papē paredzētu papildu ieņēmumus tieši no tūristiem, kas savukārt dotu iespēju ieguldīt naudu tieši šajā vietā. “Mēs pilnīgi droši varam padarīt Papi par ienesīgu Palangas un Sventājas pludmaļu turpinājumu. Starp citu, arī Lietuvā domā par iebraukšanas maksas ieviešanu, tā ka neņemt naudu būtu vienkārši muļķīgi,” uzskata speciālists.
Viņš “Kursas Laikam” pauda, ka īpašuma tiesību neatbilstības ir iespējams pārvarēt. Kā zināms, patlaban ceļš pieder valstij, bet tūrisma galapunkts pašvaldībai. “Tā ir tikai sadarbības un koordinācijas problēma. Risinājums eksistē, un mēs to atradīsim. Pieņemu, ka maksas ceļš varētu sākt darboties jau nākamajā tūrisma sezonā no maija līdz oktobrim, bet par to vēl jālemj domes deputātiem,” atklāj Rucavas novada pašvaldības attīstības nodaļas vadītājs.
Pirmie soļi pretī ostai
Ideja par ostu Papē nav nekas jauns. Neliela zvejas osta Papē bijusi jau gadsimtiem ilgi, tikai pēdējos 50 gados aizlaista līdz nepazīšanai. Palicis vien pajucis mols. Runas par ostas iespējamību Papē bijušas jau iepriekš, tostarp “Kursas Laiks” jautājis: ar ko Pape sliktāka par Pāvilostu kā jahtu ostas vieta?
“Pirms mēneša nosūtījām vēstuli uz Satiksmes ministriju ar lūgumu atļaut dibināt astoto mazo ostu Latvijā. Kad saņemsim atbildi, tad zināsim, kādas ir prasības un kas mums jāizdara, lai ostu nodibinātu,” saka J. Ratkevičs. Viņš uzsver, ka nepastāv nekādas īpašas prasības ostas dibināšanai. “Nav nedz tehniskie noteikumi, nedz kādi īpaši kritēriji, kas mums liegtu darboties,” pauž jaunais vadītājs.
J. Ratkevičs uzsver, ka tieši otrādi – maza osta Papē būtu pašā laikā un vietā. “Jahtu ostas atrodas apmēram 50 līdz 70 kilometru attālumā viena no otras. Mēs esam starp Liepāju un Klaipēdu, akurāt pa vidu. Liepājas un Pāvilostas jahtu ostas ir nevis mūsu konkurenti, bet sadarbības partneri, kas norādīs burātājiem, ka šeit – Papē – cilvēki var apstāties un pārlaist nakti,” uzskata attīstības kūrētājs un pieļauj, ka sākotnēji osta varētu būt vien neliela pontona piestātne jahtām. Galvenais ir sākums.
“Dzintarvējos” iecer krogu
“Dzintarvēji” un tālāk esošais stāvlaukums pie Papes bākas šobrīd ir redzamākie pašvaldības ieguldījumi Papes tūrisma attīstībā. Lai arī nauda izdota, tomēr “Dzintarvēju” ēkai nepieciešams gan jumta, gan iekštelpu kapitālais remonts.
“Lai pilnībā atremontētu “Dzintarvējus”, esam ieguvuši tai kultūrvēsturiskas ēkas statusu, kas dos iespēju piesaistīt Eiropas līdzekļus,” stāsta J. Ratkevičs. Ēkai nepieciešams kapitālais remonts, rekonstruējot gan jumta segumu, gan iekštelpas. Provizoriski “Dzintarvējos” varētu atrasties krogs, tūrisma informācijas centrs, labierīcības, konferenču zāle otrajā stāvā, iespējams, arī kāda iznomājama telpa nakšņošanai. “Viss ir atkarīgs no pieejamajiem līdzekļiem un arhitekta redzējuma. Idejas līmenī varam runāt par daudz ko vairāk, kad sākas praktiskā realizācija, tad arī būs redzams, kas patiešām iznāk,” tā J. Ratkevičs.
Ir iespēja nirt pa vrakiem
Tas, ka Papes jūrmalā padomju jūras spēku kuģi savulaik trenējušies šaut pa veciem kuģu vrakiem, zināms daudziem. Protams, arī tiem, kuri šos vrakus apzāģējuši līdz ūdenslīnijai, lai iegūtu metāllūžņus. Tomēr zemūdens daļa palikusi neskarta un tajā būtu iespējams izveidot daivinga parku. Daivings, tautas valodā runājot, ir niršana, apskatot kuģu vrakus vai citus interesantus zemūdens objektus.
“Papei piegulošajos jūras ūdeņos ir viss nepieciešamais, lai šādu parku izveidotu, un, iespējams, kādreiz tas tiks izdarīts. Sarunas par šāda parka izveidi ar uzņēmējiem jau bijušas. Tomēr līdz praktiskai realizācijai ir daudz tālāk nekā citos Papes projektos,” saka J. Ratkevičs.
“Kursas Laika” rīcībā ir informācija, ka ne tikai daivinga cienītājiem ir interese par vrakiem jūras dzelmē pie Papes. Šobrīd par metālu zem ūdens interesējas arī lūžņu vācēji. Iedzīvotāji “Kursas Laikam” vairākkārt ziņojuši par nirējiem pludmalē no Nidas līdz pat Bernātiem.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām