Darbs interneta vidē
Kurzemes Biznesa inkubatora (KBI) atbalsts uzņēmējdarbības uzsākšanas posmā bija viens no iemesliem, kāpēc SIA “Asns.lv” dibinātāji izvēlējās tieši šo vietu Liepājā biznesa uzsākšanai. Programmētāji Mikus Valdbergs un Mārtiņš Pikšens turpina saukt sevi par rīdziniekiem, bet Kristians Lipše no galvaspilsētas pārcēlies uz pastāvīgu dzīvi Liepājā. Viņu izveidotais uzņēmums “Asns.lv” nodarbojas ar interneta mājaslapu un aplikāciju izstrādi. “Galvenā doma – attīstīt te uzņēmējdarbības vidi, jo ar mājaslapu taisīšanu Liepājā nodarbojas tikai daži. Gribējām arī dot iespēju strādāt cilvēkiem, kuri šo lietu pieprot un nevēlas braukt prom no valsts,” pamato SIA direktors un pārdošanas vadītājs K. Lipše. Viņam pašam pēc ilgiem darba vietas meklējumiem Liepājā bijusi dilemma: vai nu turpināt veikt gabaldarbus, vai dibināt savu uzņēmumu.
Problemātiski izrādījies piesaistīt speciālistus ar pieredzi programmēšanas jomā, sadarbojušies ar Liepājas Universitātes nodibinājuma “Zinātnes un inovāciju parks” (ZIP) prakses jauniešiem, un pirmo pusgadu nācies auklēties ar praktikantiem. M. Pikšens ir profesionāls programmētājs, izglītību ieguvis Latvijas Universitātē, savukārt K. Lipše nepieciešamās zināšanas apguvis praksē. Viņš uzskata, ka informācijas tehnoloģijas (IT) attīstās tik strauji, ka tās pat nevar īsti iestrādāt izglītības programmā, lai cilvēki pēc trīs gadu studēšanas būtu bruņoti ar vajadzīgām, aktuālām zināšanām.
Jaunie vīrieši bijuši iepriekš labi pazīstami un biznesa nišu izvēlējušies, apzinoties savas stiprās puses un talantus.
Vairāk klientu – Rīgā
Vaicāts, kāpēc par biznesa attīstības vietu izvēlēta vēju pilsēta, K. Lipše neslēpj, ka patīk gan pilsētvide, gan nesteidzīgais dzīves ritms. “Sākumā par KBI nemaz nezinājām, noformulējām ideju un mērķus, uztaisījām. Pieredze uzņēmējdarbībā diviem no mums bija, un šis ir papildu bizness. Atbildam katrs par savu jomu.”
Populārākais, ātrākais, lētākais un klientam saprotamākais SIA “Asns.lv” pakalpojums esot mājaslapu veidošana, katra aizņem aptuveni mēnesi. Dizainers var maketēt un izstrādāt pasūtījumus gan interneta videi, gan drukātajai, tiek izgatavotas arī vizītkartes. Nereti klients neesot līdz galam izdomājis, ko no pakalpojumiem iekļaut, te trūkst fotogrāfiju, te informācijas, ko nākas organizēt procesā.
Paralēli tiek veidotas arī nopietnākas sistēmas uzņēmumu iekšējām vajadzībām, programmēti tādi risinājumi kā mobilās aplikācijas, mobilās lietotnes. Kamēr uzņēmums vēl nepilnu gadu vecs, grūti esot spriest par tā ienesīgumu, to varēs konstatēt pēc ilgāka perioda. Bet pieprasījums ir. “Bijām domājuši, ka būs vairāk klientu no reģioniem, no Kurzemes, bet šobrīd sanāk vairāk apkalpot Rīgas tirgu. Izskatās, ka arī turpmāk mūsu mērķauditorija būs rīdzinieki, jo mums ir galvaspilsētas uzņēmumiem līdzvērtīga kvalitāte, savukārt cenas – zemākas. Šeit ir nedaudz lētākas izmaksas, tas arī palīdz nodrošināt konkurētspējīgo cenu. Nozare katrā ziņā ir perspektīva, cilvēkiem tā ir nepieciešama,” spriež M. Valdbergs.
Pielāgojas pasūtītājam
SIA “Asns.lv” galvenie pasūtītāji ir dažāda profila uzņēmumi: no viesnīcām, kravu pārvadātājiem līdz veikaliņiem. Klientu prasības, protams, ir atšķirīgas. Ja uzņēmumam nav vajadzīgs prestižs, top lētāka mājaslapa – vienkārša, kompakta kā vizītkarte, tāda arī ātrāk izveidojama. Otrs segments ir firmas, kam mājaslapa ir biznesa rīks. Piemēram, viesnīcai, interneta veikalam tā ir investīcija, rīks sevis reklamēšanai. Apmeklētāji reāli šīs lapas apmeklē, rezervē, iepērkas, veicinot peļņu. Viss atkarīgs no pasūtītāja gaumes un ambīcijām. Bizness mūsdienās ir abu dzimumu pārstāvjiem, arī dažādu tautību cilvēkiem. Galvenais – pielāgoties klienta vēlmēm un iespējām.
“Piemēram, pavisam vienkāršu mājaslapu varam izgatavot, sākot no aptuveni 700 eiro, sarežģītāka jau maksās līdz pusotram tūkstotim, “griestu” faktiski nav. Savukārt lapas uzturēšanu pērkam ārpakalpojumā, jo paši serverus neturam. Tas klientam maksā papildus aptuveni desmit eiro mēnesī,” norāda M. Valdbergs.
Kurzemes reģionā SIA “Asns.lv” izgatavojusi mājaslapu Pāvilostas veikparkam, kā arī mūziķim Ivo Fominam. Lielākie klienti Rīgā: kancelejas preču veikals “Manilla”, kam izveidota mājaslapa un interneta veikals, transporta un loģistikas uzņēmums SIA “Eurocargo Transport”. Tikko pabeigta mājaslapa klientam Norvēģijā.
Šobrīd jaunajam uzņēmumam ir plašs darbības lauks. Vienlaikus tiek meklēts, uz ko fokusēties, pētīts, kas padodas vislabāk, un apzināti potenciālie klienti.
“Līdz ar to Liepājā būs vajadzīgi darbinieki – speciālisti. Pašlaik komandā esam pieci, arī viena meitene praktikante no Liepājas Universitātes. Vīriešu īpatsvars IT jomā ir lielāks tāpēc, ka viņi ir domātāji, sievietēm vairāk padodas emocionālās lietas. Zinām daudzus, kuri aizbraukuši un sūdzas: būtu labprāt palikuši šeit, ja saņemtu pietiekošu atalgojumu. Ja reiz mums ir maksātspējīgi klienti no Rīgas, nav iemesla piedāvāt viņiem īpaši lētāku cenu. Uzdevums ir nodrošināt stabilu klientu plūsmu Latvijā, bet neesam ģeogrāfiski piesieti konkrētai vietai: varam mājaslapas no Liepājas taisīt jebkurā valodā un jebkurai valstij,” novērojumos un nākotnes plānos dalās valdes locekļi.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām