Rekurzeme.lv ARHĪVS

“Ripo DL” preci sagādās, ja to prasīs divi pircēji

ANITA PLATACE

2016. gada 13. maijs 07:00

1473
“Ripo DL” preci sagādās, ja to prasīs divi pircēji

Šā gada maiju SIA “Ripo DL” darbinieki sauc par savu mēnesi. Firma atzīmē pirmo apaļo jubileju un 23. maijā svinēs desmit pastāvēšanas gadus.

“Man bija sapnis par savu uzņēmumu, un tas sāka īstenoties, kad vēl strādāju algotu darbu,” stāsta SIA “Ripo DL” valdes locekle Dace Lēvalde. Pirmsākums bija nelieli kravu pārvadājumi kādam klientam Kurzemes reģionā 2006. gadā. Pēc diviem gadiem kopā ar dzīves un cīņu biedru Mārtiņu Vītolu izveidots autoserviss. Mārtiņš esot atzīts savas jomas speciālists.

No kritumiem izķepurojas
Kad servisi saradās “katrā paksī”, uzņēmums pārorientējās uz rezerves daļu tirdzniecību un 2012. gada sākumā atvēra veikalu Grobiņā, pie pagrieziena uz Priekuli. Nelielajā telpā, kur iepriekš pārdeva ziedus, plauktu nav bijis daudz, bet ambīcijas – lielas. Taču ilgi domājuši, līdz uzdrošinājušies ieiet blakus esošajās plašākajās telpās. “Tagad esam lielākie 80 kilometru rādiusā ārpus Liepājas.”
Dace norāda, ka viņi tirgo rezerves daļas ne tikai automašīnām, bet arī gultņus, eļļas un smērvielas lauksaimniecības tehnikai. “Sortimentā liekam to, kas cilvēkiem ir vajadzīgs,” stāsta Mārtiņš. Tajā jau vairāk nekā tūkstotis vienību. Pērn kāds potenciālais pircējs vaicājis pēc kurmju lamatām. “Ja vēl viens paprasīs, tad būs.”
Velosipēda galvenās detaļas veikals piedāvā, kopš Mārtiņš pats dabūjis veikt lieku braucienu uz Liepāju pēc riteņa kameras. Vēl netiek apmierināti pircēji, kuri prasa makšķerēšanas piederumus un saimniecības preces, jo tam nepieciešami ieguldījumi. Savu biznesu dzīvesbiedri attīstījuši pašu līdzekļiem, vien iesākumam ņemts kredīts. Peļņa likta izaugsmē, bijuši kāpumi un kritumi, bet – izķepurojušies.
Dace atzīst, ka veikala atrašanās vieta ir ļoti pateicīga klientu plūsmas ziņā. Kamēr sieva iepērkas līdzās esošajā pārtikas veikalā, vīrs nāk apskatīties, kas jauns auto lietās.
Īpaši grūti bijis, kad remontēts laukums veikala priekšā, jo pircējiem bijis grūti iekļūt. “Autoveikals nevar pastāvēt, ja tam nevar piebraukt ar mašīnu,” secina Dace.

Svinēs kopā ar klientiem
Kā svarīgu izaugsmes rādītāju Mārtiņš min preču importu tieši no ražotāja, kura acīs arī jāiegūst uzticība. Ne vienmēr noteicošā ir cena. Dace teic, ka piegādātāji ir viltīgi – sākumā pievilcīgo cenu pamazām audzē lielāku. Visu laiku jābūt uzmanīgiem, lai paši sev neradītu zaudējumus. Tomēr “svarīgākais vienmēr ir pircējs” un lojālākajiem pircējiem ir atlaižu sistēma. Pieprasījums aug, un saimnieki domā par paplašināšanos, pieļauj, ka varētu kļūt par vairumtirgotājiem. Strādā arī pie firmas mājaslapas izveides. “Man vienmēr gribējies, lai viss ir perfekti un ideāli,” atklāj Dace. Bijis grūti pieņemt, ka ne vienmēr tas izdodas.
Dace vairāk darbojas ar menedžmentu, Mārtiņš – ar pasūtījumiem un tehniskajām lietām. Abi slavē veikala pārdevēju Ventu Skroderēnu, kurš visu ātri apgūstot un strādājot kā savā uzņēmumā. Mārtiņš un Vents sniedz pircējiem konsultācijas, tās viņiem prasa arī pa telefonu.
Jubilejas mēnesis būs izdevīgs veikala apmeklētājiem, jo tiks prezentētas jaunas preces un cenas kļūs draudzīgas. Katru dienu kāds produkts būs akcijas prece. Īpaši būs padomāts par pircējiem, kuri veikalā ieradīsies tieši svētku dienā.