Rekurzeme.lv ARHĪVS

Uz riska robežas “Priekules” ceļos

ULDIS DOBELIS

2016. gada 15. jūnijs 07:00

678
Uz riska robežas “Priekules” ceļos

Latvijas minirallija 2016. gada kausa izcīņas ceturtajā posmā – minirallijā “Priekule 2016” – mūspuses braucēji tika gan godalgotajās vietās, gan cīnījās ar tehniskām likstām. Lai tiktu pie panākumiem, sarežģītajos ceļos bija jābrauc uz riska robežas.

Latvijas minirallija 2016. gada kausa izcīņas ceturtajā posmā “Priekule 2016” uzvaru izcīnīja Artis Vicinskis/Andis Dauga, kuri tuvākos sekotājus Mārtiņu Sesku/Reini Vilsonu finišā apsteidza par 4,23 sekundēm. A. Vicinskis sacensībās startēja “4WD plus” klasē ar pilnpiedziņas “Subaru Impreza” automašīnu, savukārt M. Sesks mini­rallijā piedalījās ar priekšējās piedziņas “Peugeot 208 R2”, ar kuru viņš startē arī Latvijas rallija čempionātā, informē Liepājas rallija komandas preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis. Viņš piebilst, ka trešo vietu minirallija kopvērtējumā un pirmo vietu “4WD” klasē izcīnīja Niks Kanders/Didzis Kanders ar “Audi 80 Quattro”.

Neizvēlas pareizās riepas
Visspraigākā cīņa par uzvaru izvērtās “2WD” klasē, kur otrās vietas ieguvēji Gatis Babris/Ingus Makarēvičs no uzvarētāja Ervina Ērgļa ekipāžas atpalika 1,6 sekundes, bet trešās vietas ieguvēji aizputnieki Indulis Kalniņš/Gvido Rozen­blūms finišēja ar 3,27 sekunžu deficītu.
G. Rozenblūms stāsta, ka ekipāža nokļūdījās ar riepu izvēli. Bija doma, ka ātrumposmi būs sausāki, bet pirmais dops Gramzdas grants karjerā bija salijis. Tika zaudētas 4,05 sekundes līderim. Pēc tam sākās cīņas par sekundēm, otrajā dopā aizputnieki jau bija otrie ātrākie. Braukšana notika uz riska robežas, ierasto 95 procentu vietā tika riskēts par visiem 110 procentiem. “Pirmo reizi tā dabūju riskēt, slīdēja kā pa ledu,” stāsta G. Rozen­blūms.
Šogad minirallijā “Priekule” tika braukts pa tiem pašiem ceļiem, kur pērn, taču šoreiz ātrumposmi bija pretējā virzienā. G. Rozenblūms uzskata, ka tie bija sarežģītāki, ātri tika izdzītas rises. Ekipāža saka paldies ādažniekam Voldemāram Kalvem, kurš aizputniekiem aizlienējis savu automašīnu. Pašu spēkrats vēl ir tapšanas stadijā. G. Rozenblūms nākamajā posmā 2. jūlijā Saldū nebūs ierindā, jo dosies piepelnīties uz Dāniju. I. Kalniņš tad brauks ar citu stūrmani.
Ekipāža izvirzījusi uzdevumu šogad kļūt par “2WD” klases čempioniem. Sezonas pirmajās sacensībās Smiltenē tika gūta uzvara ar deviņu sekunžu pārsvaru.

Uzdevums kļūst grūtāks
“2000” klasē godpilno trešo vietu ieguva aizputnieki Mārtiņš Kreicburgs/Rihards Nāburgs. “Cīņa bija līdz pat pēdējam kilometram. Pirms pēdējā ātrumposma ceturtajai vietai bijām priekšā divas sekundes. Spriedze bija, bet noturējām sekundes,” stāsta M. Kreicburgs. Viņš priecājas, ka minirallijs aizputnieku klasē šogad izceļas ar spraigām cīņām. Smiltenē ekipāža bija ceturtā, bet kopumā šosezon mērķē uz pjedestālu.
Otaņķniekus Miku un Armandu Ķenavus “2000” klasē pievīla tehnika, līdz piektajam dopam viņi bija pārliecinošā vadībā. “Degvielas sūknis izbeidzās, sakusa degvielas sūkņa motoriņš. Ļoti sāpīgi. Trīs gadus nebiju dēļ auto izstājies,” stāsta M. Ķenavs. Otrajā ātrumposmā Ķenavi bija pat otrie ātrākie absolūtajā vērtējumā 59 dalībnieku konkurencē.
“Priekule man ļoti patika. Smiltenē bija lieli, plati ceļi. Te viltīgi, nepārredzami līkumi. Stūrmanim ar pilotu vajadzēja sastrādāties. No desmit ballēm es liktu astoņas,” vērtē M. Ķenavs. Ekipāža līdz šim sezonas kopvērtējumā divas reizes ir bijusi otrā, vienu reizi trešā. Šogad izvirzīts mērķis – čempiona tituls. “Izstāšanās uzdevumu sarežģīs, bet cerību neesmu atmetis. Tagad gāzi grīdā!”
“1600” klasē ceturto vietu ieguva otaņķnieki Māris Radomišķis/Mārtiņš Zviedris, bet sestie bija liepājnieki Ingus Kalniņš-Kalenieks/Edijs Bamšis, “4WD plus” klasē trešo vietu ieguva priekulnieki Mihails un Mareks Riško.