Rekurzeme.lv ARHĪVS

Saldus saldumu atved uz Liepāju

VALIJA BELUZA

2016. gada 8. septembris 07:00

560
Saldus saldumu atved uz Liepāju

Ar atšķirīgo sortimentu un izpatikšanu klientam SIA “Pauze K” īpašnieki plāno iegūt izlutināto liepājnieku simpātijas. Uzņēmuma konditoreja “Miko” Brīvības ielā durvis vērusi pirms pusotra mēneša.

Piedāvā siltu, tikko ceptu
SIA “Pauze K” pirms piecpadsmit gadiem dibināta un darbojas Saldū. Pagājušā gada oktobrī uzņēmumu iegādājušies liepājnieki, atzīstot to par labu investīciju nākotnes attīstībai. Pirms lēmuma pieņemšanas izvērtējuši “Miko” produkcijas pieprasījumu. Konditorejā Saldū vērojuši nepārtraukto pircēju rindu – minūtes laikā apkalpoti vismaz desmit apmeklētāji. Atklājies, ka šo vietu labi pazīst rīdzinieki, satikuši tur arī mūziķus Uldi Marhilēviču un Dzintaru Beitānu. Kāda meitene “Miko” popularitāti Saldū pielīdzinājusi slavenā brenda “Nike” atpazīstamībai pasaulē.
“Gribējās to kvalitāti un garšu pārnest uz Liepāju, un nav vēl gads pagājis, kad jau esam šo mērķi īstenojuši. Uzturam ļoti labas attiecības ar jauko, toleranto kundzi, kura šo zīmolu izveidoja, viņa ir mūsu tehnoloģe. Citās pilsētās konditoreju ar šo firmas zīmi pagaidām nav,” atklāj uzņēmuma īpašnieku pārstāves un valdes locekles Solvita Gertsone un Lelda Zīverte.
Liepājnieki vispirms atzinuši, ka saldenieku produkcija ir acīm un garšas kārpiņām tīkama. Tad uzrunājis konditorejas izstrādājumu mini izmērs un vēl vairāk – izmantoto izejvielu dabiskums un svaigums. “Ne mirkli nešaubījāmies, ka tas aizies. Pagaidām necenšamies iekarot lielveikalu plauktus, bet gan piedāvāt uz vietas tikko ceptu produkciju. Konditori jau iemācījušies prognozēt ikdienā realizējamās produkcijas daudzumu,” norāda L. Zīverte.
Pašlaik telpas tirdzniecībai un ceham Brīvības ielā tiek īrētas, bet uzņēmuma vadība gatavojas nokārtot īpašumtiesības.

“Pavlova” un makarūni
Produkcijas tapšanas process ir viens pret vienu kā Saldū, tur notikusi Liepājas konditoru apmācība, pirmajās nedēļas šurp braukuši meistari no Saldus.
“Uzņēmumu saņēmām ar mantojumu, ko nevajag mainīt. Esam Liepājā radījuši piecas jaunas darba vietas un piedāvājam klientiem pieņemamas cenas,” vērtīgāko uzteic S. Gertsone.
“Miko” klienti Saldū pieraduši saldu vai sāļu kārumu ēst ar kaut ko pildītu. Ir izaicinājums pagaršot, piemēram, pavisam mazās citronu, vaniļas, karameļu standziņas, mini eklērus. Kaloriju pieskatītājus iepriecina slavenās baletdejotājas Pavlovas vārdā nosauktā gaisīgā kūka. Pārsteiguma moments kēksiņos ar aveni kā cepurīti, bet vietējo speciālistu izauklēts našķis ir makarūni – izsmalcināta franču konditorejas klasika. Smalkā biskvīta pamatā ir mandeļu milti, olbaltums un pūdercukurs, ko savieno ar maigi putotu sviesta krēmu. Pirmo reizi makarūni esot pagatavoti 1533. gadā un pasniegti karaliskajās svinībās. Tiesa gan, filigrānais cepums pie kafijas tases konditorejā “Miko” maksā septiņdesmit centu gabalā, jo mandeļu milti vien – deviņpadsmit eiro kilogramā, bet citviet Liepājā ir vēl dārgāk.

Sapņot var garšīgi!
S. Gertsone un L. Zīverte neslēpj, ka pašas agrāk izvairījušās no kviešu miltu izstrādājumiem, bet tagad nākas nogaršot katru jauno produktu, “jo mūsu konditori ir personības”.
Pircēju iecienīti ir rudzu miltu pīrādziņi ar šķiņķi, no saldumiem liela piekrišana dažādām tematiskajām kūkām ar multfilmu varoņiem, populārākajām rotaļlietām. “Cilvēks atnes bildīti, un mēs tādu kūku vai torti uztaisām. Ja klients grib kliņģeri, kas atšķiras no mūsu izstrādātās standarta receptūras, izkalkulējam un izcepam. Attaisnojot saukli “Sapņot var garšīgi!”, ļaujam būt radošiem gan konditoriem, gan klientiem.”
“Miko” Liepājā piedāvā līdz simt trīsdesmit produkcijas veidiem atbilstoši sezonalitātei. Patlaban pieprasītas ir plātsmaizes ar ķirbi, jāņogām, āboliem, īpašu produkcijas klāstu konditori pielāgo svētkiem – Līgo, Valentīna dienai, 8. Martam, Ziemassvētkiem. Pērn pirms gadumijas liela atsaucība bijusi ar marcipānu klātām piparkūkām. Pie modes lietām pieskaitāmi dekorētie amerikāņu brauniji – cepumi ar šokolādes gabaliņiem.
“Pīrādziņus jeb rausīšus no rauga, kārtainās vai biezpiena mīklas miniatūro izmēru dēļ Saldū sauc par cepumiem. Tur gana iecienīta asorti plate no puskilograma un vairāk, kurā sakārto līdz divdesmit veidiem sāļo un saldo kārumu. Dažs izvēlas netērēt laiku stāvēšanai pie letes, bet piezvana: man, lūdzu, vienu “saldo-sāļo”. Arī mums ir izveidojies savs pircēju loks, stabila klientūra varētu būt iestādes un organizācijas,” ieceres atklāj uzņēmējas.

Katrai gaumei kas atbilstošs
“Ceram uz pastāvīgajiem klientiem, jo astoņdesmit procentus peļņas sagādā divdesmit procenti pastāvīgo klientu. Skolniekam garšos piciņas, strādniekam patiks no rīta ieskriet apēst tradicionālos salātus, sportists izvēlēsies rudzu miltu vai pilngraudu izstrādājumu,” uzskaita L. Zīverte.
Atrašanos iepretim lielveikalam “Rimi” uzņēmējas noteikti uzskata par plusu. Tā esot arī iespēja iedzīvināt šo vietu Jaunliepājā. “Neapgalvojam, ka esam labākie, bet noteikti – citādāki. Ar laiku veidosim tīklu, bet ne milzīgu rūpniecisku ražošanu,” plānus ieskicē uzņēmējas.