Liepājas lidosta – sertificēta, lidmašīnas varētu pacelties pavasarī

Trešdien Liepājas lidostā bija ieradies satiksmes ministrs Uldis Augulis, klāt bija Liepājas mērs Uldis Sesks un visi trīs viņa vietnieki, Civilās aviācijas aģentūras, aviosabiedrības “AirBaltic” un citu ar lidojumiem un gaisa telpu saistītu organizāciju un uzņēmumu pārstāvji. Visi cits citu sveica ar kopējo panākumu – pabeigto lidostas sertifikāciju.
Astoņu gadu darba augļi
Uzrunājot sabraukušos, SIA “Aviosabiedrība “Liepāja”” valdes loceklis Agris Sprūds izklāstīja, ka darbs pie lidostas sertifikācijas sniedzas astoņu gadu senā pagātnē, kad tika veikti atbilstoši pētījumi un pieņemts stratēģisks lēmums lidostu attīstīt. Lai veiktu lidostas rekonstrukciju, tika piesaistīts Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums. No kopējām 9,27 miljonus eiro lielajām rekonstrukcijas izmaksām 7,8 miljonus eiro saņēma no Kohēzijas fonda. “Kursas Laiks” jau rakstīja, ka pērn 22. oktobrī noslēdzās lidostas rekonstrukcija un sākās darbs pie lidostas sertificēšanas pēc nupat pieņemtajiem jaunajiem Eiropas Savienības noteikumiem.
Nepilna gada laikā sertifikācijas process tika pabeigts, un trešdienas pasākums vairāk bija vērsts uz nākotni, ja neskaita Pateicības rakstus, kurus amatpersonas dāļāja cita citai. Šo procesu varētu raksturot ar frāzi no multfilmas: “Mēs darījām, darījām un izdarījām!” Savs pamats lielīties Liepājai un visām iesaistītajām pusēm ir, jo Liepājas lidosta ir pirmā, kas sertifikāciju izgājusi pēc jaunajiem noteikumiem, sākot praktiski no nulles.
Jāstrādā konkurences apstākļos
U. Augulis un citas iesaistītās puses pārrunāja ne tikai paveikto darbu lidostas sertificēšanā, bet sprieda par nākotnes plāniem un turpmāko rīcību regulāru reisu atjaunošanā uz Liepāju. “Sarunas ar kompānijām ir notikušas, tomēr pagaidām tās nav publiskojamas,” tā presei sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs.
“Ievērojot, ka regulāri lidojumi jāievieš gaisa satiksmes kartē un par tiem jābūt visiem zināmam, pirmie lidojumi ir iespējami ne ātrāk kā 1. janvārī, bet reāli tas varētu notikt pavasarī. Šeit jāņem vērā gan plānošanas administratīvais process, gan tas, kad lidsabiedrības gribētu sākt lidot,” paskaidroja A. Sprūds.
Tā kā aviopārvadājumu sfērā Latvijai, jo sevišķi Liepājai, ir spēcīgi konkurenti, informācija par potenciālajiem pārvadātājiem un sarunu rezultātiem netiek publiskota, jo tas jau novedis pie sadarbības partneru pārvilināšanas uz citām lidostām. Arī šobrīd situācija nav mainījusies un sarunu dalībnieki detalizētos paskaidrojumos par potenciālajiem Liepājas lidostas pārvadātājiem neiegrima.
“Liepājas lidostā ir nosēdušās lidmašīnas. Tie ir atsevišķi čarterreisi,” par līdzšinējo praksi kopš rekonstrukcijas sacīja A. Sprūds.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām