Pēckrīzes kritumu kompensē ar objektiem Skandināvijā

Pēckrīzes periodu
būvniecībā var sadalīt divās daļās – kad bija pieejami Eiropas fondu naudas
līdzekļi un pēdējie gadi, kad tie nav pieejami iepriekšējā apjomā, pauž “PATA Kokmateriāli” tirdzniecības tīkla vadītājs Atis Kalniņš. “Ļoti izjūtam to, ka celtniecības uzņēmumiem Latvijā ir krities darbu apjoms. Neesam apzinājuši konkrētu kritumu, bet jūtam, ka tas tiek kompensēts ar objektiem Skandināvijā. Ceram uz aktīvāku periodu 2017. gada otrajā pusē, kad tiks apstiprināti projekti Eiropas fondu naudas apguvei,” situāciju būvniecības nozarē komentē A. Kalniņš.
Paplašinās reģionu virzienā
“PATA Kokmateriāli” pēckrīzes periodā turpinājis attīstīties un paplašinās reģionu virzienā. 12. janvārī uzņēmums atver jaunu specializētu kokmateriālu veikalu Liepājā.
Uzņēmums novērojis, ka klientu vajadzības Rīgā un reģionos atšķiras. “To var diezgan labi redzēt. Atkarībā no reģiona tiek pieprasīti dažāda veida apdares dēļi, grīdas dēļi. Konstrukciju materiālu pieprasījums ir vienāds visos reģionos, bet var just, ka ir dažādas kvalitātes tendences. Arī vienā veikalā atšķiras klientu prasības, tādēļ mūsu veikalos ir ļoti plašs sortiments – no ļoti augstas kvalitātes apdares dēļiem līdz pat ekokvalitātes apdares dēļiem.”
Ekomode arī būvniecībā
Ekomode, kas izplatās pārtikas un apģērba izvēlē, uzņēmums izjūt arī būvniecībā. “Pēdējā laikā aizvien aktuālāk paliek videi un cilvēkiem draudzīga materiāla izmantošana ikdienā. To parāda arī pieaugošais pieprasījums pēc apdares dēļiem, grīdas dēļiem. Arvien vairāk redzam to, ka iekšdarbos tiek izmantoti kokmateriāli gan kā dizaina elementi, gan arī kā celtniecības materiāli. Kokmateriālam jau tā priekšrocība ir tāda, ka, nopērkot dažādas kvalitātes materiālus, tos var visdažādākajos veidos apstrādāt – ēvelēt, strukturēt, krāsot un jebkuru trūkumu pārvērst efektā,” skaidro speciālists.
Izjūt sezonalitāti
Uz jautājumu, vai ir kādas preces pieprasījums, pēc kā uzņēmums spriež, ka klienti gatavojas ziemai, vasarai, pavasarim vai rudenim, A. Kalniņš atbild apstiprinoši: “Jā, pavasarī izteikti pirms grila sezonas atklāšanas sāk pasūtīt terases dēļus, jo visi jau grib pirmo gaļu uzcept uz jaunās terases. Un, protams, ziemā tās ir granulas un briketes.”
Lai arī kādas būtu klientu prasības, uzņēmums spēj nodrošināt visdažādākos būvmateriālu apjomus. Ikdienā veikals apkalpo arī uzņēmumus, kas ražo koka konstrukciju mājas un tās eksportē uz Skandināviju. “Esam pieraduši nodrošināt no viena, diviem gabaliem līdz vienai, divām kravām,” skaidro tirdzniecības tīkla vadītājs.
Specializētais kokmateriālu veikals Liepājā atvērts tikai šonedēļ, tomēr sadarbība ar Liepājas uzņēmumiem jau nostiprināta. “Liepājā neskaitāmos objektos un būvēs ir izmantota mūsu produkcija – “BB Wakepark” terase, jahtu piestātne pie promenādes, soliņi parkā pie jūras un laipas uz jūru. Esam piedalījušies jau tik daudz projektu īstenošanā, ka visus nemaz nav iespējams nosaukt,” pastāsta A. Kalniņš.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām