Rekurzeme.lv ARHĪVS

Pasākumus organizē, sagādājot pārsteigumus

LIENE ANDERSONE-KOLOSOVA

2017. gada 19. janvāris 07:00

127
Pasākumus organizē, sagādājot pārsteigumus

Uzņēmuma SIA “Lemon Pepper” īpašniece liepājniece Laura Škuberte-Sudmale zina precīzu uzņēmuma dzimšanas datumu – 2014. gada 13. jūnijs. “Tas man ir mīļš kā bērns!” saka uzņēmēja un uzsver, ka ar pašas lolojuma vārdu un zīmolu var darīt, ko vēlas, un tajā izpausties visā savā būtībā.

Viens klients atved citus
Laura jau bērnībā ar ļoti lielu atbildības izjūtu un patiku pie eglītes Ziemassvētkos skaitīja dzejoļus arī brāļa vietā, skolas laikā izbaudīja izlaidumu vadīšanu, un ar laiku viņas dotības pasākumu organizēšanā novērtēja. “To, ka man tas padodas un patīk, cerams, arī sanāk, sapratu un citi pamanīja jau skolas laikā. Tad kāda draudzene paprasīja, lai uztaisu viņai kāzas, tad vēl kādu pasākumu. Man tas vienkārši patīk un aizrauj,” atzīst Laura.
Meitene ar savām aktivitātēm izpaudās Draudzīgā aicinājuma Liepājas 5. vidusskolā, pēc tam studēja Latvijas Universitātē, kur ieguva žurnālistes izglītību. Piecus gadus viņa strādāja televīzijā, ziņu portālā un radio. “Paralēli tiešajam darbam darbojos pasākumu jomā, vadīju sarīkojumus. Nekad neesmu sevi un savu uzņēmumu speciāli reklamējusi, jo vislabāk par tevi pasaka atsauksmes jeb reklāma no mutes mutē. Viena klienta pasūtītais pasākums atved pie manis nākamos. Vienā brīdī, kā saka, kosmoss saslēdzās un sapratu, ka gribu darīt kaut ko savu, un tas “kaut kas” jau bija zināms,” teic jaunā uzņēmēja.
Dažādas situācijas novedušas pie atziņas, ka pasākumu rīkošanu un vadīšanu nepieciešams sakārtot juridiski. 2014. gada vasaras sākumā Laura nodibināja “Lemon Pepper” (tulkojumā – citronpipari), bet zīmolu jeb brendu nokristīja par “Lemon Pepper Events” (“events” angļu valodā – pasākumi). “Nosaukumu izdomāja mans vīrs un – iepatikās. Tāds sulīgs, garšīgs, ar asumiņu, ar odziņu,” paskaidro uzņēmēja. Anglisks nosaukums tāpēc, ka klienti ir ne tikai latvieši, piemēram, ārzemju uzņēmumu pārstāvji Latvijā. “Lemon Pepper Events” nodarbojas arī ar māksliniecisko jaunradi, dekorēšanu un dekorāciju veidošanu.

Nevar sagaidīt rītu
Parasti pasākumu rīkotājiem vissaspringtākais un piesātinātākais laiks ir vasara un ziema. “Kad decembra beigās svētku organizēšanas karstākā sezona tuvojas izskaņai, vienmēr nodomāju – nu gan sev iedošu atvaļinājumu, nu es kādu brītiņu atpūtīšos. Bet visbiežāk tieši pēdējā pasākuma laikā, kad kulminācijas mirklis ir zenītā un pasākums ieņēmis savu gaitu, cilvēki priecājas, līksmo un atpūšas, es skatos uz to visu no malas un no padarītā darba gūstu vārdos neizsakāmu baudu. Tā ir tāda labsajūtas un enerģijas deva, ka tajā brīdī jau jūtos atpūtusies un atkal esmu gatava turpināt darbu!”
Laura kā organizatore nestrādā viena. “Man ir izveidojusies uzticama komanda, kuru aicinu talkā un bez kuras nebūtu iedomājami “Lemon Pepper Events” sarīkojumi. Cik daudz cilvēku tie ir, atkarīgs no pasākuma lieluma.” Klients pasaka vietu, datumu, laiku un pasākuma mērķi, un atkarībā no viņa vēlmēm tiek izstrādāts individuāls scenārijs. “Katrs pasākums man ir mīļš, es to izgaršoju, degu par savām idejām, domāju gan par cilvēkiem X, gan konkrētām personām – kā viņus iepriecināt, kā sagādāt pārsteigumu, lai viņiem būtu atpūta un pasākums jēgpilns.”
Meitene atklāj, ka idejas visbiežāk rodas vēlu vakarā. “Kad pilsēta ir apklususi un iestājies visaptverošs miers, domas sakārtojas. Tad nevaru vien sagaidīt rītu, lai ķertos klāt pie īstenošanas, piezvanītu klientam un izstāstītu, piedāvātu, ko esmu sadomājusi. Ideju ģenerēšanā mani iedvesmo pasaule. Gadās, ka, pārlapojot presi, aizķeras kāds atslēgas vārds un kļūst par pasākuma odziņu.” Tā, piemēram, radusies doma, ka klienta jubilejas pasākuma laikā kā šova elementu varētu izzāģēt ledū uzņēmuma logotipu. Atlicis vien samenedžēt milzīgu ledus kubu un lielisku tēlnieku. Rezultātā pasākumā iekļauta skaista mākslas performance. “Man jau šķiet, ka nav nekā tāda, ko nevarētu izdarīt,” pārliecināta uzņēmēja.

Piedāvā to, kas patīk pašai
“Lai arī klienti mēdz noteikt dažus pasākuma norises lielumus, piemēram, vietu, ir gadījumi, kad viss jāsameklē pašai. Tādēļ es mīlu apmeklēt jaunas vietas, lai zinātu, kāds ir piedāvājums un iespējas. Aprunājoties ar klientu, es saprotu, ko viņam drīkst un var piedāvāt un kas savukārt varētu nepatikt,” pieredzē dalās Laura. “Pēc sarunas zināšu aptuveno norises vietu – vai tā būs pilsētvide vai varbūt jūras krasts. Es nekad nepiedāvāšu to, kas man pašai nepatīk.”
Jautāta, kas patīk vairāk – organizēt pasākumus vai tos vadīt, Laura atbild, ka patīk gan viens, gan otrs. “Taču abus pienākumus lielos pasākumos vienlaikus gan neuzņemos. Lai kvalitatīvi veiktu darbu, ir jākoncentrējas uz vienu lietu.” Katrs pasākums sākas no nulles punkta. “Man ir svarīga pasākumu kvalitāte, ne to daudzums, tādēļ nevaru pateikt, cik to iznāk rīkot kādā laika periodā,” skaidro organizatore. Viņa neaprobežojas ar Liepājas robežlīniju, daudz pasākumu notiekot Rīgā.

Ballītes rīko arī savējiem
Kā ar svētku rīkošanu savējiem? “Man patīk taisīt svētkus. Rīkojot pasākumu klientam, aicinu talkā papildspēkus, taču svētku vakariņas taisīšu pati, bet tas prasa daudz laika. Ja svētku reizē pie manis atnāks ciemiņi, tad viss būs vēl procesā un es būšu starp virtuvi un viesiem,” smejoties teic Laura.
Viņa kopā ar vīru audzina meitiņu. “Taču ar visiem pienākumiem tieku galā.” Meitiņai šomēnes jānosvin pirmā lielā jubileja, un Lauras domas tagad pievērstas atvases pasākuma rīkošanai, uz kuru saaicinās savējos. “Man ir forša ģimene – brīnišķīga meitiņa un lielisks vīrs. Man ballēšanās nozīmē pavadīt kvalitatīvu laiku ar viņiem.” Otrs šādas kopā būšanas veids – ceļošana.