Rekurzeme.lv ARHĪVS

Liepājas lidostas cerība nākamgad pārvadāt 68 tūkstošus pasažieru pagaidām vēl provizoriska

MONTA GLUMANE

2017. gada 9. marts 07:00

32
Liepājas lidostas cerība nākamgad pārvadāt 68 tūkstošus pasažieru pagaidām vēl provizoriska

Cik reāli izpildāms ir šis plāns un kā ar pārvadājumiem veicās iepriekšējos lidostas pastāvēšanas gados?

Piektdienas, 3. marta, pēcpusdienā Liepājas pilsētas domes sasauktajā ārkārtas sēdē tika pieņemti Liepājas lidlauka maksas pakalpojumu tarifi. Kā arī tika prognozēts, ka nākamgad Liepājas lidosta varētu pārvadāt 68 tūkstošus pasažieru.

Ievērojama reģionāla bāze
Līdz 1991. gadam Liepājas lidosta bija ievērojama reģionāla bāze ar tiešajiem reisiem arī uz Maskavu un toreizējo Ļeņingradu (Sanktpēterburgu). 2006. gadā valsts mēģināja atdzīvināt aviosatiksmi ar dotāciju palīdzību – nacionālā lidsabiedrība “AirBaltic” atvēra reisu uz Rīgu, vēlāk arī uz Hamburgu un Kopenhāgenu, vēlāk Krievijas kompānija “Atlant Soyuz” uzsāka lidojumus uz Maskavu, nodrošinot satiksmi četras reizes darbdienā uz Rīgu, katru dienu uz Kopenhāgenu un Hamburgu un trīs reizes nedēļā uz Maskavu. 2009. gadā krīzes ietekmē visi maršruti tika slēgti, bet neregulārie lidojumi slēgti 2014. gada septembrī, kad lidostā sākās rekonstrukcija.
Pastāvēšanas laikā pasažieru plūsma lidostā bijusi dažāda. Liepājas lidosta 2006. gadā pārvadāja 1232 pasažierus, 2007. gadā 27 525 pasažierus, 2008. gadā 44 143 un 2009. gadā 458 pasažierus.

Cer piesaistīt tūristus
Atjaunojot Liepājas lidostas darbību, pilsēta cer piesaistīt tūristus. Kā pastāsta Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja mārketinga speciāliste Sintija Pusaudze, pagaidām vēl grūti komentēt šo situāciju, jo vēl nav zināmi ne iespējamie galamērķi, ne aviokompānijas, kuras sniegs šos pakalpojumus. Tomēr jau iepriekš novērots, ka tūristi uz Liepāju labprāt ceļotu, izmantojot īsāko ceļu – lidmašīnu. Liepājas reģiona Tūrisma informācijas centra pārstāve uzsver, ka jebkura jauna transporta plūsma atvilina uz Liepāju tūristus. Bet statistikas, vai Liepājas lidostas darbības laikā pilsētā bija lielāks tūristu pieplūdums, tūrisma speciālistei nav. Savukārt Satiksmes ministrijas pārstāve Viktorija Buraka iespēju pārvadāt 68 tūkstošus pasažieru sauc par provizoriskiem aprēķiniem, kur Liepājas lidosta redz attīstības iespējas: “Ņemot vērā Liepājas lidostas pieredzi regulāru lidojumu nodrošināšanā, veiktos pētījumus, 2016. gadā sertificēto lidostas infrastruktūru, daudzus Liepājas uzņēmumus, kuri ir ieinteresēti to sasniedzamības uzlabošanā, Liepājas pilsētas ieinteresētību, Satiksmes ministrija uzskata, ka šis plāns var tikt izpildīts.”
Liepājas lidostas klientu vadītāja Violeta Marahina skaidro, ka 68 tūkstošu pasažieru jeb gaisa satiksmes dalībnieku statistikā skaita arī pilotus un apkalpi. Satiksmes dalībnieku skaitu veido visi tālāk minētie lidojumu veidi: vispārējā aviācija, regulārā iekšzemes gaisa satiksme, regulārā starptautiskā gaisa satiksme, biznesa aviācija, čarterlidojumi un militārie lidojumi. “Satiksmes dalībnieku skaita prognoze 2018. gadam ir pieņēmums, kur ietverti visi minētie lidojumu veidi, īpaši varētu uzsvērt trīs regulāro reisu maršrutus un aktīvu pilotu skolas darbību. Lidostas pakalpojumi ir brīvi pieejami visiem lietotājiem ar vienādiem noteikumiem, un tieši lietotāji izvēlas savus galamērķus. Tāpēc minētais prognozētais skaitlis ir pieņēmums, kas balstīts gan uz vēsturiskajiem rādītājiem, gan jaunajām iespējām, ko dod rekonstruētais un sertificētais lidlauks, gan ekonomisko stabilitāti kopumā,” paskaidroja Liepājas lidostas pārstāve.