“Tebras ekspedīcijas” dubļu garša

Bezceļu cienītājiem ēdienkartē bija dubļi skarbākajā pavasara pārbaudījumā – “Tebras ekspedīcijā”, kas notika Aizputes un Pāvilostas novada mežos.
“Tebras ekspedīcija” pagājušās nedēļas nogalē piedāvāja iespējas visdažādākajām “4×4” braukšanas gaumēm. Programmā bija “4×4 Geofind”, kurā organizatori sagatavoja lielu skaitu interesantu apskates vietu visai plašā apvidū – punkti bija jāmeklē gan meža takās, gan tiltos, pamestās mājās, gan uz bijušā dzelzceļa Liepāja–Ventspils un citviet. Bija arī atpūtas brauciens “Ekspedīcija 1”, kurā visi lielā bariņā varēja baudīt pavasari, dabu un dubļus.
Skatītāji iepleš mutes
Biedrības “SK Vecpils” vadītājs Kaspars Džeriņš uzaicināja “Kursas Laiku” doties kopā ar viņa ekipāžu – Sandi Džeriņu, Uldi Bāriņu, Aldi Zvirbuli un Sergeju Maļcevu – skarbākajā variantā “Ekspedīcijā 2” jeb “dubļu tūrismā” ar dubļu garšu, kurā bija jāatrod kontrolpunkti trīs dažāda smaguma trasēs. Vecpilnieku ekipāža braucienā turējās kopā ar grobiņnieka Ulda Tīlišķa ekipāžu, kurš brauca kopā ar folkreisa braucēju Aigaru Darmakoviču. Abas komandas ekspedīcijā devās ar austriešu mašīnām “Pinzgauer”, kādas nebija nevienam citam.
Organizatori dalībniekiem deva desmit stundas, lai atrastu kontrolpunktus, pie tiem nobildētos kopā ar automašīnu. “Kursas Laika” redzeslokā esošajām abām ekipāžām diena iesākās ne pārāk veiksmīgi, drīz vien Tīlišķa ekipāža nogrima, auto nevarēja piedarbināt. Paskrēja vesela stunda, līdz vīri atkal varēja turpināt braucienu. Tālāk viss ritēja kā pa ķēdi. Vietās, kur citi vinčojās, abas “Pinzgauer” automašīnas gāja cauri kā visurgājēji. Trakākās vietas bija atraduši arī skatītāji, kuri, ieraugot abas ekipāžas, sajūsmā palika mutes iepletuši.
Pusastoņos vakarā vīri bija tā sasmēlušies adrenalīnu, ka vēlme vēl bija doties melnajā tonī iekrāsotajā trasē, kas bija pati smagākā. Abu ekipāžu kaujaszirgiem gan bija sākusi klibot veselība un pusdeviņos vakarā Tīlišķa mašīna nogrima kādā meža upītē. Jau tumsā vīri tika ārā uz ceļa, pirms desmitiem vakarā atgriezās starta punktā, kur rosījās vairs tikai daži lietuvieši. Pārējie visi jau atvilka elpu atpūtas bāzē “Kurzemes pērle”.
Kronē par Karjera karali
K. Džeriņš otrā dienā pamanījās iegūt “Karjera karaļa” titulu, Boju karjerā uzvarot divos no trim veiklības braucieniem. Tad arī izrādījās, ka iepriekšējā dienā atrastie 38 kontrolpunkti deva septīto vietu. Pērn “Tebras ekspedīcijas” debijā vecpilnieks ieguva ceturto vietu. “Vakarā likās, ka spēka vairs nav, pilnīgā bezspēkā pārbraucām mājās. No rīta septiņos pamodos, saremontēju mašīnu,” stāsta K. Džeriņš. Viņš norāda, ka šāgada ekspedīcija bija daudz smagāka, bet abas ekipāžas varēja lepoties, ka vairāk nekā desmit stundu garajā braucienā ne reizi neizmantoja vinčas. Iespaidīgākā vieta bija kāds bebru dambis. “Mēs visi tobrīd klusējām – vai paliksim tur vai tiksim tālāk,” atminas K. Džeriņš un piebilst, ka komandā svarīgi iekļaut cilvēkus, kuri attiecīgajā momentā var laipas pamest auto priekšā un piekabināt trosi vilkšanai.
U. Tīlišķis nākamajās dienās pēc ekspedīcijas mēģināja tikt skaidrībā, kas noticis ar viņa automašīnas dzinēju. Nav iespējams piedarbināt. “Kad mēģinājām izvilkt manu mašīnu, dzesēšanas ventilatora siksna nomuka nost. Tāpēc mašīnas priekšā parādījās dūmi un motors uzkarsa. Uz ceļa pazuda jauda, un tāpēc mašīnu noslāpēju. Emocijas pēc ekspedīcijas bija kapitālas. Braucām pa bezceļiem, kur citi jau bija uzmuļļājuši dubļus. Vietā, kur daudzi vinčojās, tikām cauri ar prātu. Mierīgi pagājām tālāk, apskatījāmies, tikām pāri pa mazu grāvīti. Citiem pārdrošība maksāja dārgi,” novēroja U. Tīlišķis. Viņš uzsver, ka brauciena laikā bija jādomā ar galvu, tikai pēc tam strādāja vinča un bija gāzes pedālis grīdā. Šādā izturības braucienā varēja mācīties novērtēt situācijas, kas noder arī ikdienā, ka nav jāskrien ar galvu sienā, bet var iziet pa durvīm.
Mežā neviens nepaliek
“Tebras ekspedīciju” ierasti nelaida garām arī liepājnieki, kuri ieradās ar vismaz astoņām mašīnām. Aldis Smilga ierindā ir jau no 2013. gada un atzina, ka šogad ekspedīcija bija skarba – mašīnas salons pludoja – dubļi un ūdens bija līdz logiem. Mežos pat varēja manīt, ka stāv pamests auto ar uzrakstu: “Ja kādam ir lieks radiators, lai zvana!”
““Tebras ekspedīciju” esam iecienījuši, jo tā ir tepat mājās un tas ir sezonas sākums. Mēs organizatoriem ieteicām interesantas vietas,” piebilst A. Smilga.
“Tebras ekspedīcijas” organizators Edvīns Bauers norāda, ka kopumā piedalījās gandrīz simts ekipāžu, bet lielākā piekrišana bija skarbajam piedāvājumam, kurā piedalījās aptuveni 60 ekipāžu. Viņš zina teikt, ka tehniskas problēmas bija daudziem, bet neviena mašīna mežā nav palikusi.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām