Vai esat apmierināts ar mobilo sakaru operatoru lēmumu celt pakalpojumu cenas?

Jau vairākas nedēļas medijos un sabiedrībā valda apjukums attiecībā uz jaunajiem mobilo telefonu tarifiem. Pirms viesabonēšanas piemaksu atcelšanas Eiropas Savienībā šā gada 15. jūnijā visi trīs Latvijas mobilo sakaru operatori “LMT”, “Tele2” un “Bite” savos pakalpojumos paplašināja saziņas iespējas Eiropā, piedāvājot zvanus un īsziņas bez maksas, bet vienlaikus ceļot šo pakalpojumu cenas. “Kursas Laiks” devās ielās, lai noskaidrotu, ko par to domā iedzīvotāji un vai viņiem vispār ir nepieciešamas ikdienas telefonsarunas ar citu valstu iedzīvotājiem.
Apsver iespēju atteikties
Aizputniece Ineta Freimane laikrakstam pastāsta, ka vienu tarifu celšanu jau esot piedzīvojusi un šobrīd saņemot rēķinu par gandrīz sešiem eiro. Viņa uzskata, ka cenu celšana ar iedzīvotāju šābrīža ienākumiem ir neprāts. “Vienu brīdi vispār domāju, ka jāmet nost tas mobilais telefons, jo tāda ļoti liela vajadzība pēc viņa nav,” stāsta I. Freimane. Viņai gan ārzemēs dzīvojot brālis, ar kuru šad tad vajag sazināties, bet tas tik un tā neatsver plānoto cenu celšanu. Iespējams, ka Ineta atteiksies no mobilā telefona, jo nevēlas tik daudz naudas ik mēnesi maksāt par telefona pieslēgumu.
Nikolajs Adaškēvičs ikdienā strādā apzaļumošanas jomā, un telefons viņam ir nepieciešams. Tiesa, cenu celšanai viņš nebija pievērsis uzmanību, tāpēc “Kursas Laika” uzdotais jautājums samulsināja. Apdomājoties Nikolajs pauda savu nostāju stingri: “Ja celsies cenas, tad būs jāparunā ar dēlu, jo viņš vairāk no šitā visa saprot un varbūt varēs atrast kaut ko lētāku. Man nav neviens radinieks ārzemēs un nav it nekādas vajadzības ikdienā zvanīt uz Eiropu.”
Agnese Abersone stāsta, ka ik mēnesi par operatora pakalpojumiem maksā 5,99 eiro, un iebilst pret cenu celšanu: “Es pat tagad, maksājot 5,99 mēnesī, nenorunāju tās minūtes, kas man pienākas. Man nav vajadzības zvanīt uz ārzemēm, tāpēc nāksies maksāt par to, kas man nav vajadzīgs. Patiesībā jau tagad maksāju par to, ko neizlietoju.” Bet varbūt ir nepieciešamība ikdienā sazināties ar ārzemēs mītošiem cilvēkiem? Jā, bet tam tiekot izmantots internets un saziņas programma “Skype”, kur zvanus iespējams veikt bez maksas.
Arī māmiņa Ginta Ķemere uzskata, ka viņas ģimenei ikdienā nav nepieciešama neierobežota saziņa ar citām Eiropas valstīm. “Man nav vajadzības zvanīt uz ārzemēm, bet mainīt operatoru arī negribas, jo visa ģimene, arī bērni, esam pie viena operatora – tā ir ērtāk,” sarežģīto situāciju apraksta Ginta. Tomēr viņa neuzticas operatoru solījumiem un drīz pati pārliecināsies, vai tiešām zvanīšana no ārvalstīm būs par tādu cenu, kā solīts – tuvākajā laikā Gintas meita dosies ceļojumā, kura laikā Ķemeru ģimene noskaidros, cik izdevīgi ir jaunie tarifi.
Aicina kaulēties
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktora vietnieks Andrejs Dombrovskis aģentūrai LETA sacījis, ka pirms notikušajām izmaiņām tirgū bija pieejami apmēram 170 dažādi tarifu plāni. “Pirmkārt, iesakām runāt ar savu operatoru, jo tam ir daudzi un dažādi tarifu plāni. Otrkārt, ņemot vērā tirgus situāciju, parasti tiek rasta iespēja piemērot klientam individualizētu plānu, bet, ja arī tas nesanāk, vienmēr ir iespēja mainīt pakalpojumu sniedzēju,” pauda SPRK pārstāvis.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa aicina operatoru klientus būt aktīviem un paust savu neapmierinātību. “PTAC par jauno situāciju saņēmis ļoti daudz sūdzību, un tās galvenokārt ir no cilvēkiem, kuriem pēc jauninājumiem nav nepieciešamības – tie ir tie, kuri nebrauc uz ārzemēm vai nelieto mobilos datus, pensionāri, cilvēki ar zemākiem ienākumiem,” sacīja B. Vītoliņa.
Arī Konkurences padomes (KP) priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama uzsvēra, ka patērētājiem jābūt prasīgiem un nav uzreiz jāpiekrīt tam, ko operatori piedāvā. S. Ābrama norādīja, ka KP ir saņēmusi informāciju par izmaiņām no visiem operatoriem un tā tiks analizēta. “Mēģināsim saprast, cik pamatotas ir notikušās darbības un vai tās tiešām saistītas ar apstākļu maiņu,” sacīja speciāliste. Viņa arī uzsvēra, ka pašlaik ir pāragri spriest, vai cenu celšana tikusi operatoru starpā saskaņota. “Cenu celšana pati par sevi nav pārkāpums, pārkāpums ir tad, ja tas nav darīts individuāli, bet to vajag pierādīt,” atgādina KP priekšsēdētāja.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām