Rekurzeme.lv ARHĪVS

Velosipēdisti Grobiņas celiņu jau atklājuši

JĀNIS GOLDBERGS

2017. gada 13. jūlijs 07:00

4938
Velosipēdisti Grobiņas celiņu jau atklājuši

Veloceļš Grobiņas novadā blakus valsts autoceļam A9 gandrīz pabeigts, un iedzīvotāji sākuši tā aktīvu izmantošanu, negaidot oficiālo atklāšanu augustā. Par veloceliņu priecājas gan liepājnieki, gan grobiņnieki, gan ārzemju viesi. Pa to var aizbraukt no uzpildes stacijas “Lukoil” Grobiņā līdz Liepājas robežai.

Izmantos izklaidei un izziņai
“Kursas Laiks” kā pirmos uz veloceliņa sastapa Normundu Grūbi ar dzīvesbiedri Ilonu un bērniem Ričardu un Ievu. Visi kopā, baudot saulaino dienu, bija nolēmuši izmēģināt Grobiņas veloceliņu. “Esmu ļoti priecīgs par šo celiņu, lai arī pašam ikdienas braucieniem tas nav nepieciešams. Noderēs atpūtai. Tas palielina drošību, jo šajā posmā ir daudz velobraucēju, kuri iepriekš brauca pa valsts autoceļu līdztekus neskaitāmām automašīnām,” sacīja N. Grūbis, kurš ikdienā vada Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldi.
Arī bērni apstiprināja, ka viņiem ļoti patīk riteņbraukšana un pa veloceliņiem tas ir ērtāk un drošāk. “Šī ir pirmā siltā vasaras diena, tādēļ cenšamies to izmantot kopā. Šis reizē ir izklaides un testa brauciens, pēc kura zināsim, kāds ir veloceliņš no Grobiņas uz Liepāju, cik daudz laika aizņem,” tā Ilona.

Atzinīgi novērtē vācieši
Pie Liepājas robežas “Kursas Laiks” sastapa arī vācu tūristu pāri, kuri ļoti priecājās par iespēju no Liepājas uz Grobiņu braukt pa velosipēdu celiņu. “Mēs braucām no Viļņas uz Palangu, bet pēc tam uz Liepāju. Latvijā krietnu gabalu veloceliņa nebija. Tas ir traki braukt, kad apdzen smagās automašīnas. Vai šis veloceliņš turpināsies arī tālāk uz Ventspili, kurp dodamies?” ziņkāri jautāja Klauss Vilds. Savukārt viņa ceļabiedre Birgita Ūriga iztaujāja, vai uz Ventspili iespējams braukt pa kādu klusāku ceļu, norādot uz grants seguma ceļiem kartē pēc Šķēdes.
Saņēmuši ceļa raksturojumu, vācieši izšķīrās par labu asfaltam. “Esam no Heidelbergas Vācijas dienvidos, un braukšana ar divriteņiem mums ir ļoti populāra. Rietumeiropā veloceliņi ir visapkārt un praktiski visur iespējams braukt ar velosipēdu pa īpašu tam domātu ceļu. Prieks, ka arī pie jums būvē veloceliņus. Nākotne ir velosipēdu, nevis mašīnu pusē,” uzskata K. Vilds.

Liek ministram izvēlēties
“Veloceliņa ideja bijusi jau krietni sen. Tā pa īstam to sākām lolot 2015. gadā, kad uzrakstījām pirmo projektu, kuru uzņēmumā “Latvijas valsts ceļi” noraidīja. Tas bija saistīts ar likuma noteikumiem par to, cik tālu un kā jāatrodas veloceliņam no lielceļa. Vēlāk lūkojām, kā varētu šo zonu blakus ceļam paplašināt, tomēr vairākās vietās bija privātīpašumi, dažviet pat ar esošām tiesvedībām. Sapratām, ka jādara esošajās robežās. Reiz uz Liepāju brauca satiksmes ministrs Uldis Augulis un notvērām viņu pie Liepājas robežas īsai sarunai. Teicām, lai pamēģina ar divriteni aizbraukt no Liepājas līdz Grobiņai, un viņš izvēlējās labāk risināt celiņa problēmu. Izrādījās, ka normas var būt elastīgas, un mums ir celiņš,” atceras bijušais Grobiņas novada Attīstības nodaļas vadītājs, tagad novada deputāts Uldis Ķepals.
Bijušas arī vairākas versijas par veloceliņa maršrutu. Viens maršruts bijis caur Cimdeniekiem, tomēr šo variantu atbalstījis tikai retais iedzīvotājs.
Veloceliņa būvniecības sākumā tika izcirsti koki, lai iegūtu vajadzīgo telpu. “Grobiņas novads solīja nocirsto koku vietā iestādīt jaunus, un pa daļai tas jau ir izdarīts,” apstiprina Grobiņas novada domes izpilddirektora vietniece Gunita Laiveniece. Viņa arī apliecināja, ka projekta izmaksas būs aptuveni pusmiljons eiro, kā plānots sākumā.