Rekurzeme.lv ARHĪVS

Pāvilostas molu pagarināšana kavējas

JĀNIS GOLDBERGS

2017. gada 17. augusts 07:00

1085
Pāvilostas molu pagarināšana kavējas

Darbi projektā “Pāvilostas ostas Ziemeļu un Dienvidu molu pagarināšana” šobrīd kavējas laikapstākļu dēļ, tomēr termiņu pārcelšana neradīs problēmas ar projekta finansējumu, “Kursas Laikam” apstiprināja Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs.

Darbiem viss gatavs
“Lauku atbalsta dienesta speciālisti ir bijuši apzināt situāciju projekta izpildē un atzinuši, ka darbu kavēšanās notiek objektīvu iemeslu dēļ, kas nekādi neietekmē projekta izpildi, izņemot termiņu nobīdi,” tā R. Griškēvičs.
Laikā, kad jūrā viļņu nav, būvnieki Pāvilostas ostā strādājot gan nakti, gan dienu. Pie Ziemeļu mola šobrīd tiek sagatavots pagaidu piebraucamais ceļš, savukārt Dienvidu mols Pāvilostā jau rada nopietnas ostas iespaidu. Darbu kavēšanās iemesls ir pašā tehnoloģijā. Visi elementi – kārklu fašīnas jeb “bizes”, smilšu maisi un dažādu frakciju akmeņi – molu pagarināšanai jau sagatavoti, tomēr to ieguldīšanai jūrā nepieciešams laiks bez spēcīgas viļņošanās

Vajag trīs mierīgas diennaktis
“Tas, kas ir palicis izdarāms, ir sagatavoto materiālu montāža jūras gultnē. Ir jāizdara vairākas darbības viena pēc otras. Pirmkārt, ir nepieciešams izlīdzināt grunts pamatni zem ūdens vietā, kur tiks guldīts nākamais mola betona bloks. Ja uzreiz pēc grunts izlīdzināšanas netiek darīti citi darbi, tad jūra visu sajauc. Otrkārt, pēc izlīdzināšanas ir jāieliek kārklu fašīnas, bet, treškārt, uz tām jāber akmeņi un jāliek citi elementi, lai fašīnas netiktu izkustinātas. Bija jau mēģinājums, akmeņus nobēra daļēji, un uznāca viļņi. Pēc trīs dienām viss bija jāsāk no gala, jo jūra iesākto bija sapostījusi. Pēc akmeņu uzbēršanas jāuzliek noslēdzošā kaste. Šis darbu cikls aizņem trīs diennaktis. Pagaidām trīs diennaktis mierīga laika nav bijis,” skaidro R. Griškēvičs.

Tērē 3 miljonus
Pāvilostas ostas pārvaldes projektam “Pāvilostas ostas Ziemeļu un Dienvidu molu pagarināšana” finansējums ir 2,99 miljoni eiro no Eiropas Jūras lietu un zivsaimniecības fonda, ko piešķīra 2016. gada 10. oktobrī. Projektu kontrolē Lauku atbalsta dienests. Būvdarbu veikšanas tiesības atklāta konkursa rezultātā ieguvis Lietuvas uzņēmums AS “Kauņas tilti” ar piedāvājumu molu pagarināšanas būvdarbus veikt par 2 976 736,49 eiro.
“Kursas Laiks” jau pavasarī rakstīja par ziemā veiktajiem sagatavošanas darbiem Pāvilostas ostā, kas notika visu ziemu. Šis ir pirmais šāda veida objekts Baltijas valstīs. Martā Liepājas ostas teritorijā tika uzsākta gremdkastu izgatavošana. Gremdkastes jau ir Pāvilostā, tās jānoliek uz jūras gultnes un jāpieber ar smiltīm. Tika plānots, ka pirmā gremdkaste molu pagarināšanai jūras gultnē nonāks 15. jūnijā.
Pāvilostas novada domes priekšsēdētājs un ostas valdes priekšsēdētājs Uldis Kristapsons “Kursas Laikam” apstiprināja, ka tiek lemts par darbu termiņu pagarināšanu.