Rekurzeme.lv ARHĪVS

Atver ģimenes kafejnīcu “Piparmētra”

ZANE GVOZDE

2017. gada 19. oktobris 07:00

4175
Atver ģimenes kafejnīcu “Piparmētra”

Kopš 10. oktobra Aizputē ir par vienu jaunu kafejnīcu vairāk. Durvis vērusi ģimenes izlolota kafejnīca “Piparmētra”. Par jauno kafejnīcu lielu interesi jau izrādījuši vietējie iedzīvotāji, kuru lielā skaita dēļ “Piparmētras” saimnieki jau sāk domāt par vēl viena pavāra piesaisti un atklāj: dažādi patīkami pārsteigumi vēl tikai gaidāmi.

Pa profesionālim virtuvē un pie bāra
Tuvojoties jaunajai kafejnīcai, pirmais, kas izbrīna, darbalaiks. Uz durvīm vēstīts, ka “Piparmētra” apmeklētājus gaida jau no desmitiem rītā līdz pat astoņiem vakarā darbdienās, bet brīvdienās darba cēliens ir vēl ilgāks – līdz pat pusnaktij. Kafejnīcas pārstāvis Aigars Strazdiņš stāsta: “Jā, tas ir tāpēc, ka mēs darbojamies arī kā profesionālais bārs. Esmu par profesionālu bārmeni izmācījies, un nu mums būs Aizputē profesionāls bārs, kas vēl nav bijis. Darbalaiks vēl var pamainīties. Mēs no sākuma bijām vēl lielāku uzlikuši, bet vienkārši nespējam to pavilkt.”
Taujāts, cik cilvēku ikdienā strādā kafejnīcā, A. Strazdiņš atbild: “Es apkalpoju, mamma strādā virtuvē, bet mums ir jāmeklē vēl kāds, kurš virtuvē līdzētu.” Izrādās, ka arī mamma Gunta, līdzīgi kā dēls, ieguvusi attiecīgu izglītību un ir savas jomas profesionāle. “Viņa ir par pavāri izmācījusies. Viņa ir pavāre visu mūžu būtībā. Pirms tam 18 gadus nostrādāja “Topa” kafejnīcā. Agrāk viņai arī bija pašai sava kafejnīca, bet tur bija sliktāka vieta un negāja tik labi.” A. Strazdiņš atzīst, ka mammai gribējies vietu, kas ir pašas, kur var īstenot savas vīzijas. “Par galveno uzlika mani, pašai vairs negribējās pērties ar klientiem, gribējās mazliet nost no tā,” skaidro kafejnīcas pārstāvis.

Vairākus gadus lolots bizness
Strazdiņu ģimene ir aizputnieki, un doma par savas kafejnīcas atvēršanu viņiem bijusi jau ilgāku laiku. Iepriekš ieceri nebija izdevies īstenot, jo netika atrastas īstās telpas. Nu kafejnīca vietu radusi pašā Aizputes centrā – blakus Tūrisma informācijas birojam. “Tā kā mums blakus ir infocentrs, domājam, ka esam labu vietu atraduši. Cilvēki ir.” Cik viegli bijis atrast darbībai nepieciešamās telpas? “Mana mamma kādreiz šajās telpās dzīvoja. Laikā, kad es vēl nebiju dzimis. Tad mēs uzzinājām, ka šeit neviens nedzīvo, apskatījām – telpas bija ļoti sliktā stāvoklī, paši izremontējām – apvienojām divus dzīvokļus un ierīkojām kafejnīcu,” atklāj A. Strazdiņš.
Cik viegli vai – tieši otrādi – grūti atvērt pašiem savu biznesu? “Daudz līdzekļu vajag, bet mēs kopā visa ģimene to kaut kā paveicām,” pastāsta A. Strazdiņš un atzīst, ka nav lūguši ne palīdzību pašvaldībai, ne rakstījuši projektus, lai iegūtu papildu finansējumu savas ieceres īstenošanai. Tas bijis ģimenes mērķis – radīt vietu, kur kopīgiem spēkiem darboties. “Telpas ir mūsējās, mums šis viss ir tā, lai paši sevi varētu nodarbināt un lai būtu, par ko izdzīvot – tāda tā doma bija,” skaidro jaunais uzņēmējs.

Iesākums – daudzsološs
Par to, kā pagājusi kafejnīcas atklāšana un kā veicas līdz šim, A. Strazdiņš teic: “Tas bija liels stress. Cilvēku bija ļoti daudz. Viņi ļoti gaidīja. Pirmā parādījās reklāma – to mums uzlika kādas trīs nedēļas pirms atklāšanas – šeit uz sienas. Cilvēki sāka manīt, klīda runas, redzēja, ka te sāk kaut ko remontēt.” Nu jau kafejnīcā ik dienu iegriežas esošie un jaunie klienti, tādēļ šobrīd darba ir pilnas rokas. “Sākumā interese liela, cilvēku nāk daudz, jāmeklē palīgi, lai būtu vieglāk.” A. Strazdiņš spriež: interese šobrīd ir liela tieši tā dēļ, ka kafejnīca ir jaunums Aizputē. Ģimenes uzņēmuma pārstāvis pieļauj, ka vēlāk kustība nedaudz norims, taču, lai klientiem būtu vēlme kafejnīcā atgriezties vēl un vēl, tiek domāts par īpašu piedāvājumu: “Tas, ar ko no citiem atšķiramies, ir bārs. Kafiju piedāvājums ir citādāks nekā citur. Pats kafiju gatavoju, veidoju zīmējumus – esmu pilntiesīgs bārmenis.”
Tā kā apmeklētāju šobrīd ir daudz, vai netiek pieļauta iespēja telpas tuvākajā nākotnē paplašināt? “Telpas lielākas mēs noteikti nevaram dabūt, lai gan sākumā varbūt prasās mazliet lielākas. Šīs paredzētas 16 vietām. Varbūt nāks klāt vēl divas, bet tas būs jau pie bāra letes un tad, kad dabūsim palīgus,” skaidro A. Strazdiņš.

Svaiga produkcija katrai gaumei
Pozitīvu iespaidu par kafejnīcu noteikti rada arī tās vizuālais tēls – zaļais logotips ar piparmētras lapas simbolu. Kādēļ kafejnīcai dots populārā garšauga nosaukums? “Sākumā mums vispār bija domāts cits nosaukums, bet tas daļai asociējās nedaudz citādi nekā mums, tāpēc nonācām pie šī.” Iepriekš ģimenei bijusi doma kafejnīcai dot nosaukumu “Ķirsis”, taču tieši negatīvās nokrāsas dēļ tas nav darīts. Cilvēki sacījuši: nosaukums maldīgi vedina domāt, ka kafejnīca patiesībā būs vien bārs un nekas vairāk. Kafejnīcā silto ēdienu ēdienkarte pieejama laikā no pulksten 12 līdz 18.30. “Ja varam paspēt, ja dabūsim vēl vienu cilvēku, tad varbūt laiku pagarināsim. Pagaidām būs tā,” lakonisks ir A. Strazdiņš. Viņš gan bilst, ka visas dienas garumā ir iespēja tikt pie dažāda veida salātiem, saldajiem ēdieniem, kā arī uz vietas ceptiem konditorejas izstrādājumiem. To visu gatavo viņa mamma, kurai pavāres profesijā ir ilggadēja pieredze.
Ģimenes uzņēmuma pārstāvis atklāj, ka virtuvē viss tiek gatavots tikai un vienīgi no svaigiem produktiem, arī saldētavu kafejnīcas saimnieki pagaidām neizmanto. “Cenšamies visu taisīt no svaigiem produktiem. Virtuvē mums pašlaik saldētavas nemaz nav.” A. Strazdiņš norāda, ka līdz šim dzirdēti vien labi vārdi par kafejnīcu un tajā gatavotajām maltītēm. “Pārsvarā visi runā, ka esot labi. Otrajā dienā bija pat viens ārzemnieks ienācis. Teica, ka esot ļoti labs ēdiens,” priecājas kafejnīcas pārstāvis.