Rekurzeme.lv ARHĪVS

Izvairās no “krūmu gonku” statusa

ULDIS DOBELIS

2017. gada 7. decembris 07:00

1453
Izvairās no “krūmu gonku” statusa

Priekules novada autosporta klubs “Dienvidkurzeme” nākamajā gadā turpinās sadarbību ar lietuviešiem, kopīgi rīkojot autokrosa treniņsacensību seriālu “Žemaitija–Kurzeme”.

Pagājušās nedēļas nogalē “Dienvidkurzeme” Gramz­das kultūras namā rīkoja sezonas noslēguma pasākumu, kurā kluba vadītājs Raimonds Ķervijs un Akmenes autosporta kluba “Extempas” vadītāja Margarita Skabeikiene sumināja seriāla “Žemaitija–Kurzeme 2017” labākos sportistus. Seriāls šosezon gan neizdevās, kā bija plānots. Rudens lielo lietavu dēļ piecu posmu vietā notika tikai trīs sacensības.

Priekšplānā – kvalitāte un drošība
“Laika apstākļi mūs tomēr pievīla. Ar Margaritu mēģinājām saprast, vai Priekulē varam taisīt vēl vienu posmu vai Akmenē. Gaidījām katru pēdējo minūti, ka kaut kas uzlabosies. Bija viena nedēļa tāda, kad it kā varēja taisīt sacensības, bet izdomājām variantu – labāk piecietīsim mazāku posmu skaitu nekā sabojāsim trases segumu Priekulē vai Akmenē un nākamgad sportisti šķendēsies, ka trase ir neizbraucama. Varbūt sportisti šogad bija neapmierināti par kalendāra izpildi, bet cerēsim, ka nākamgad varēsim braukt pa labām trasēm Priekulē un Akmenē,” stāsta R. Ķervijs. Viņš norāda, ka nākamās sezonas aprisēs ir ieskicēti pieci “Žemaitijas–Kurzemes” posmi. Sadarbība ar “Extempas” tiks turpināta.
“Šo divu gadu laikā ir pierādījies, ka sadarbība ir ļoti laba. Sacensības ir kvalitatīvas. Mašīnas ir tuvu Latvijas un Lietuvas autokrosa čempionāta prasībām gan vizuālajā izskatā, gan tehniskajos noteikumos – drošības karkass, ekipējums. Negribam būt, kā pirms desmit gadiem teica, “krūmu gonkas”. Esam starpposms starp “krūmu gonkām” un Latvijas čempionātu. Redzu, kas notiek Latgalē. Negribu teikt, ka slikti, bet pirmkārt jau tracina automašīnu vizuālais izskats. Tās ir saburzītas un nenopietnas. Arī trases aizsargvietas ir nenopietnas,” tā R. Ķervijs.
Kopējā sadarbība ar lietuviešiem katrā posmā ļaujot pulcēt aptuveni 50 dalībniekus, ir liela automašīnu klašu pārstāvniecība. Seriālā ir ari bagiju klase. “Kur bagiji Latvijā var patrenēties? Nekur! “Folkreisa kausam” paralēli ir “Krosa kauss”, bet tur bagiju nav. Var braukt tikai Latvijas čempionātā vai vienatnē. Ko nozīmē braukt vienatnē? Viņš izbrauc trasi, uzņem laikus un pateiks, ka man mašīna iet nenormāli, esmu nenormāli labs braucējs. Aizbraucot uz kopīgo startu Latvijas čempionātā, viņš būs priekšpēdējais, jo nav izjutis sacensību garu, kas būs, kad ir trīs, piecas mašīnas kopā,” norāda R. Ķervijs. 
“Dienvidkurzemes” autokrosa trasei “Līgo” Priekulē jau gandrīz noslēdzies trases projekts. “Federācija arī jau zina, ka mums trase ir noprojektēta. Ar 1. janvāri varēšu paziņot, ka trase ir oficiāla,” gandarīts ir kluba vadītājs.

Ar lietuviešiem – interesantāk
Purmsātnieks Andris Sneibis, kurš seriāla “Žemaitija–Kurzeme” viskuplāk pārstāvētajā “D2000” klasē savā pirmajā pilnajā sezonā kopvērtējumā ieguva trešo vietu, atzīst, ka sadarbība ar lietuviešiem ir slavējama, jo tā ir iespēja spēkoties ne tikai pašmāju trasē. Pašam prieks par sezonu ir liels, jo konkurence “D2000” klasē ir ļoti liela.
A. Sneibja krustdēls Jānis Sneibis seriālā tika sumināts kā labākais “D2000” klases juniors. “Vajag vēl posmus. Man nekad nav pietiekami. Adrenalīns sit augstu vilni. Ir interesantāk, ir lielāka konkurence,” par kopīgajiem startiem ar Lietuvas braucējiem saka J. Sneibis, kuram tagad lielākais izaicinājums ir dabūt mašīnu ierindā uz nākamo gadu. Līdz šim “Dienvidkurzemes” jaunais talants ir aizvadījis četras sacīkstes, bet ne reizi nav ticis līdz galam. “Visādas ķibeles, labi komplekti krājas. Kaut kas tiek salauzts, stūres stieņi saliekti. Arī fascinējošas avārijas. Fromanis ar Niedolu konkurēja par trešo vietu B finālā. Fromanis uzrāva uz apmales un nolika uz jumta savu “opeli”, bet es kā pa rampu – vēders pret vēderu. Savā pirmajā “gonkā” pusapli pirms finiša par trešo vietu cīnījos, bija skarbs kontakts. Mēs trīs nesadalījām trases platumu, un es aizgāju lidojumā ārpus trases,” savos piedzīvojumos dalās J. Sneibis.

“Gribi braukt, vajag naudu”
J. Sneibis teic, ka var atļauties sirdslietai ziedot tik daudz, cik studenta rocība ļauj. “Tagad ir liels mīnuss. Noliku tiesības un iegādājos ielas automobili, būs grūtāk,” par gaidāmo ienākumu pārdali saka sportists.
Un “D2000” klases uzvarētājs Andris Ibergs no Kuldīgas piebilst: “Autosports ir kā vāveres ritenis. Gribi braukt, vajag naudu. Jāpelna nauda, bet tad nav laika skrūvēt.”