Rekurzeme.lv ARHĪVS

Ar matemātiku ceļ skolēnu pašapziņu

LIENE ANDERSONE-KOLOSOVA

2018. gada 22. februāris 07:00

55
Ar matemātiku ceļ skolēnu pašapziņu

Otrais mācību semestris visām klašu grupām ir mācību priekšmetu olimpiāžu laiks. Nupat notika matemātikas olimpiāde 7.–8. klašu audzēkņiem. “Ir bērni, ar kuriem jāstrādā pagarināto mācību gadu, lai viņi apgūtu nepieciešamo vielu un matemātikas zināšanas, bet ir bērni, kurus uzreiz var sūtīt pierādīt sevi uz matemātikas olimpiādi,” skolēnu spējas vērtē Priekules vidusskolas matemātikas skolotāja Inta Andersone. Savukārt Krotes Kronvalda Ata pamatskolas matemātikas pedagoģe Gita Spiģere uzsver, ka jāprot pamanīt bērna talantu un “izvilkt to no viņa ārā.” Ja skolotājs bērnam, kuram iepriekš matemātikā nav tik labi veicies, paziņo, ka viņš tiks sagatavots, lai brauktu uz olimpiādi, mainās skolēna attieksme pret šo mācību priekšmetu, norāda skolotāja. “Tas stipri paceļ pašapziņu, pietiek ar reizi, kad tiek dota iespēja,” apstiprina I. Andersone.
Olimpiāžu uzdevumus sagatavo Latvijas Universitātes Matemātikas fakultātē. Skolotājas dalās pieredzē, stāstot, ka bieži, izlasot uzdevumus, pat viņām ir grūti saprast, no kura gala pārbaudījumam ķerties klāt. “Savējos mācu, lai izlasa uzdevumus vairākas reizes un pēc tam kaut ko mēģina rakstīt, zīmēt, savilkt kopā. Jo, sēžot un filozofējot vien, atbilde neradīsies un pati neatnāks,” saka G. Spiģere. I. Andersone norāda , ka ir bērni, kuriem ir sanākusi pareizā atbilde, bet kuri nemāk paskaidrot, kā pie tās tikuši. taču matemātikā svarīgākais ir parādīt zināšanas, kā līdz rezultātam tiek. Olimpiādē vienīgā atšķirība ir tā, ka uzdevumu atrisināšanai ir dots konkrēts laiks.
Pedagoģes teic, ka lauku bērnus uz mācīšanos pierunāt ir vieglāk, jo viņiem nav tik plašu iespēju meklēt privātskolotāju. “Klasēs nav tik daudz bērnu, katram varam paskaidrot mācību stundas laikā vairāk,” saka Krotes skolotāja.