Rekurzeme.lv ARHĪVS

Kādus pakalpojumus ietver pilna servisa autocentrs?

2018. gada 19. aprīlis 07:00

289
Kādus pakalpojumus ietver pilna servisa autocentrs?

Mūsdienu straujais dzīves ritms, laiku ir pārvērtis par vienu no svarīgākajiem un vērtīgākajiem Tev pieejamajiem resursiem. Saspringtie grafiki liek meklēt veidus kā laiku ekonomēt un radušās problēmas atrisināt iespējami īsā laikā. Runājot par pakalpojumiem, daudzi dod priekšroku tiem uzņēmumiem, kuri komplicētu problēmu un visus ar to saistītos pakalpojumus spēj atrisināt vienuviet. Auto joma nav izņēmums – nevienam negribās lieki braukāt pa dažādiem servisiem, veikaliem un darbnīcām, jo tas aizņem daudz svarīgā laika resursa. Vēl jo vairāk, ja vienīgais auto atrodas servisā, tad Tava auto veseļošanās ieilgs vēl ilgāk. Auto īpašniekiem šo problēmu risināt palīdz pilna servisa autocentrs. Kas tas ir un kādas priekšrocības tam ir pār parastu autocentru uzzināsi šajā rakstā!

Pilna servisa autocentrs

Par autocentriem pieņemts uzskatīt visa veida auto plačus, lietotu un mazlietotu auto tirgotājus, kā arī jaunu auto dīlerus. Zem šī nosaukuma gan bieži slēpjas visai šaura pakalpojumu pakete, kas sevī ietver galveno pakalpojumu – automašīnu tirdzniecību, kā arī iegādes formalitāšu kārtošanu un līzingu. Šādi uzņēmumi fokusējas uz konkrēta pakalpojuma sniegšanu, kas saviem klientiem spēj nodrošināt augstu īstermiņa servisu, taču tālākā sadarbība un pēcpirkuma atbalsts izpaliek.

Kā zināms, pat kvalitatīvākās automašīnas agri vai vēlu piedzīvo tehniskas problēmas, kuras pats atrisināt mūsdienu laikmetā jau prot vien retais. Pilna servisa autocentrs šādos gadījumos būs lielisks sabiedrotais arī pēc auto iegādes, jo sniegs visus nepieciešamos tehniskā atbalsta pasākumus turpat, kur reiz savu automašīnu iegādājies.

Pilna servisa remontdarbu pakalpojumi

Pilna servisa autocentrs parasti piedāvā paplašinātu ar auto remontu un apkopi saistīto pakalpojumu paketi vienuviet. Pakalpojumu kopumu veido jau ierasto remontdarbu veikšana, kurus daudzi pieraduši veikt specializētos autoservisos un auto darbnīcās.

Vispārējā tehniskā un garantijas apkope

Šīs procedūras nav uzskatāmas par remontiem, bet ir vairāk profilaktiska rakstura pasākumi, lai novērstu nopietnus tehnisku bojājumus nākotnē. Jaunu auto garantijas nosacījumos ir noteikts, ka, lai saglabātos ražotāja garantija, regulāras apkopes ir obligātas, un tās parasti veicamas pēc ražotāja noteikta nobraukuma intervāla, piemēram, pēc katriem 15 000 km vai reizi gadā. Lietotiem auto šī prasība nav obligāta, taču regulāras apkopes lietotam, tāpat kā jaunam auto, palīdzēs izvairīties no dārgiem remontiem nākotnē. Standarta tehniskā apkope sevī ietver:

●    auto datordiagnostiku (ja automašīnas modelis to atbalsta);
●    filtru maiņu;
●    eļļas un citu auto šķidrumu maiņu;
●    bremžu sistēmas pārbaudi, bremžu kluču maiņu u.c.

Vispārējā tehniskā apskate nav stingri noteikts pasākumu kopums. Atkarībā no auto vecuma un tā cik regulāri tās tiek veiktas, tehniskās apkopes var sevī ietvert vēl citus pasākumus, tādus kā transmisijas eļļas mainu, piedziņas siksnu maiņu u.c.

Riepu montāža un ar to saistītie pakalpojumi

Pilna servisa autocentrs parasti nodrošina riepu montāžu un demontāžu uz diskiem un pēc tam uz paša automobīļa, tāpat kā jebkurš auto serviss. Šeit svarīgi atcerēties, ka pirms riepu skrūvēšanas pie auto rumbām, ar riepām apautie riteņi vienmēr jāpārbalansē un to, mājās apstākļos bez specializēta aprīkojuma, nebūs iespējams izdarīt.

Ritošās daļas remonts

Ritošā daļa ir visi mezgli, kas automašīnas riteņus savieno ar virsbūvi. Tās stāvoklis nosaka auto drošības, kā arī komforta un vadāmības īpašības. Ritošā daļa, sevišķi ekspluatējot auto uz sliktiem ceļu segumiem, ir tā, kura pakļauta vislielākajai slodzei un nolietošanās riskam. Nav brīnums, ka daudziem vieni no biežākajiem servisu apciemojumu iemesliem ir tieši ritošās daļas remonti.

Auto elektronika

Lai arī zem dekoratīvajiem paneļiem un apšuvumiem, tos nevar redzēt, automašīnu caurvij vadi un dažādas elektrokomponentes. Vesela auto elektronika ir atbildīga ne vien par korektu signāluguņu un elektrisko logu pacelšanos, bet, sevišķi jaunajos auto, arī par dzinēja un drošības sistēmu korektu darbību. Auto elektronika ir sarežģīta, tāpēc parasti to veic speciālists – auto elektriķis.

Kondicionieru remonts un uzpilde

Nekas tā neglābj no vasaras svelmes sēžot sastrēgumā kā auksts, kondicionēts gaiss auto salonā. Diemžēl kondicionieris nav mūžīgs – tiem ar laiku parādās noplūdes un tā saldēšanas aģentu noteiktos intervālos jāpapildina. Kondicionēšanas sistēmas diagnostiku ieteicams veikt reizi 2-3 gados.

Nestandarta operācijas

Par nestandarta pakalpojumiem nosacīti var saukt tos, kurus esi pieradis saņemt specializētās auto darbnīcās, kuras parasti specializējas tieši vienā šaurā nišā, jo prasa kvalificētus speciālistus un iekārtas. Šādas operācijas ir piemēram:

●    turbokompresoru remonts
●    dzinēja remonts
●    ātrumkārbas remonts
●    gāzes iekārtas uzstādīšana un remonts

Šo pakalpojumu saņemšanai parastie autocentri nodrošina reti, kas parasti nozīmē braukāšanu no vienas darbnīcas uz otru. Pilna servisa autocentrs ir kā vienreizēja pietura, kurā, atstājot automašīnu, Tev būs iespējams saņemt visus nepieciešamos pakalpojumus vienuviet.

Kas ir galvenie auto tehniskā stāvokļa aspekti, kuriem jāpievērš uzmanība, iegādājoties lietotu auto?

Šīs ir jautājums, par kuru varētu runāt gari un plaši. Lietoti auto noteikti būs ar savām problēmām, mazākām vai lielākām un viss ir atkarīgs no tā, cik šie defekti vai problēmas ir nopietnas. Nelieli vizuāli defekti un nolietotas balstiekārtas komponentes var prasīt nelielus remonta ieguldījumus, bet tikpat labi, var nopietni patukšot Tavu maciņu. Jebkurā gadījumā, nerakstīts likums ir, ka visdārgākie remonti parasti saistīti ar:

●    motora defektiem
●    ātrumkārbas defektiem

Ja šie galvenie mezgli ir nopietni bojāti, tad remonti ir mērāmi ne vien simtos, bet pat tūkstošos eiro. Ja motoram vai ātrumkārbai esošie bojājumi nav labojami, tad nāksies tos pilnībā nomainīt, kas nereti nozīmē izmaksas, kas pārsniedz paša lietotā auto vērtību.

Kā noteikt lietota auto stāvokli?

Ne visi no mums ir sertificēti auto mehāniķi un spēj profesionāli noteikt auto stāvokli. Ja lietotu auto pirksi pie zināma auto tirgotāja, kas savas automašīnas ir pārbaudījis un veicis nepieciešamos remontus, tad galvassāpju būs mazāk, bet ja pērc auto no rokām, esi piesardzīgs. Slēptus defektus negodprātīgi cilvēki mēdz noklusēt, bet reizēm tā gluži vienkārši ir viņu nekompetence, kas neļauj objektīvi novērtēt auto reālo stāvokli. Šādos gadījumos labāk vērsties pie speciālistiem, kas automašīnu pārbaudīs.

Auto diagnostika

Diagnostika ir kā ārsta apmeklējums automašīnai. Tās laikā gan vizuāli, gan izmantojot datorus, tiek noteikts automašīnas stāvoklis. Automašīnas tiek pārbaudītas ne tikai, lai konstatētu to esošos tehniskos bojājumus, bet arī noteiktu kopējo stāvokli un iespējamos profilaktiskos pasākumus, kuri veicami, lai izvairītos no dārgiem remontiem nākotnē. Pilna servisa autocentros šim pakalpojumam ir jābūt piedāvātam.

Auto diagnostika ir maksas pakalpojums, taču ļaus Tev ļoti precīzi noteikt automašīnas reālo stāvokli. Šis ieguldījums būs neliels attiecībā pret iespējamiem slēptiem defektiem, un to novēršanas izmaksām nākotnē un ļaus vieglāk pieņemt lēmumu vai konkrēto automašīnu vērts iegādāties.