Rekurzeme.lv ARHĪVS

Iedzīvotājus aicina ziņot par neizsniegtām biļetēm autobusā vai cita veida pārkāpumiem

Rekurzeme.lv

2018. gada 15. maijs 09:29

104
Iedzīvotājus aicina ziņot par neizsniegtām biļetēm autobusā vai cita veida pārkāpumiem

Šobrīd aptuveni 5% no kopumā 1060 reģionālo autobusu maršrutu Autotransporta direkcija (AD) ir konstatējusi regulārus biļešu tirdzniecības pārkāpumus un/vai saņēmusi sūdzības par šo tēmu no pasažieriem, informē AD pārstāve Zane Plone.

Šajos maršrutos pārkāpumi konstatēti vairāk nekā vienu vai divas reizes, tādēļ pastāv risks, ka statistika par sabiedriskā transporta izmantošanas biežumu neatbilst reālajam pieprasījumam.

Kampaņā "Neapzodz sevi – paņem biļeti!" iedzīvotāji ir aicināti ņemt biļeti, braucot sabiedriskajā transportā, jo tas ir veids, kā parādīt, ka reiss ir vajadzīgs.

Autotransporta direkcija ir izveidojusi karti ar maršrutiem, kuros, saskaņā ar pasažieru sniegto informāciju un/vai kontrolieru pārbaudes rezultātiem, konstatēti biļešu tirdzniecības pārkāpumi – pasažierim nav izsniegta biļete, pasažierim, kurš par braucienu samaksājis, izsniegta nulles vērtības biļete vai biļetē norādītā pieturvieta nesakrīt ar to, ko šoferim tās iegādes brīdī nosaucis pasažieris.

"Esam pastiprinājuši kontroles apjomu, tomēr mūsu rīcībā esošā informācija liecina, ka daļa šoferu apmainās ar informāciju par kontroles atrašanās vietu saziņas lietotnē "WhatsApp", kur ir izveidota grupa autobusu vadītājiem, pārkāpumus konstatēt kļūst grūtāk. Tieši šādu autobusa vadītāju dēļ mēs esam spiesti vērsties pie pasažieriem, aicinot pievērst uzmanību šai problēmai un ziņot par to mums," uzsver AD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.