Vissmagākā sacensība ir pašam ar sevi

Tā par saņemto atzinību Draudzīgā aicinājuma fonda skolu reitingā saka Grobiņas ģimnāzijas direktore Laila Urbāne. Cēsīs notikušajā Draudzīgā aicinājuma fonda organizētajā pasākumā godināja tās izglītības iestādes, kuras uzrādījušas labākos sasniegumus centralizētajos eksāmenos (CE) 12. klasēm. To vidū bija arī Grobiņas ģimnāzija, kuras pedagogi saņēmuši apbalvojumus “Par izcilu izaugsmi latviešu valodas mācīšanā” un “Par izcilu izaugsmi angļu valodas mācīšanā”. L. Urbāne teic, ka šie apbalvojumi ir skolas pedagogu un audzēkņu sasniegums, jo tieši viņi uzvarējuši cīņā ar sevi, gūstot lieliskus panākumus un sekmes konkrētajos mācību priekšmetos.
Ieliek pamatīgus pamatus
Direktore atzīst, ka pret reitingiem izturas ar zināmu skepsi, jo tie mēdzot būt gana subjektīvi. Katrai izglītības iestādei ir savas kvalitātes, ar ko tā atšķiras no citām. Tomēr šogad iegūtais apbalvojums reitingā raisījis lepnumu, jo nav balstīts salīdzinājumā ar citām mācību iestādēm. “Runājot par šo balvu – man patiešām ir lepnums un prieks par to, ko esam izdarījuši. Ko ir izdarījuši skolēni un skolotāji – tā ir cieša mijiedarbība un sadarbība. Mēs esam iekļuvuši nominācijā “Izaugsme” – tas nozīmē, ka esam uzvarējuši sacensībā paši ar sevi. Esam ļoti, ļoti auguši salīdzinājumā ar iepriekšējo mācību gadu. Tādēļ tas nav atkarīgs ne no vienas citas izglītības iestādes, bet ir mūsu pašu nopelns,” prieku par konkrētajiem apbalvojumiem neslēpj L. Urbāne.
Viņa ir pārliecināta, ka cīņa pašam ar sevi, cenšoties uzlabot iepriekš sasniegtos rezultātus, ir smagākā, taču reizē sagādā visvairāk prieka. Tā tas ir noticis arī šoreiz. Direktore smejot teic, ka ir vien komandas spēlētāja, bet lielākais nopelns panākumu kaldināšanā pieder četrām skolas pedagoģēm – latviešu valodas skolotājām Kristīnei Strīķei un Inārai Ventaskrastei, kā arī angļu valodas skolotājām Indrai Kalniņai un Vintrai Pūķei. “Lielākais ieguldījums ir pedagogu nesavtīgais darbs, kas ir vainagojies ar panākumiem,” ģimnāzijas pedagogus slavē direktore un piebilst: “Noteikti tā ir arī cieša, cieša pēctecības ievērošana – savu artavu ir devuši sākumskolas un pamatizglītības skolotāji. Vislielākā atbildība, protams, ir ģimnāzijas posma skolotājiem, kuriem jaunieši jāaizved līdz eksāmeniem. Bet pamati, lai šo māju būvētu, ir jāliek jau no pašiem, pašiem sākumiem.”
Atzinība – svarīgāka par atzīmi
Arī Grobiņas ģimnāzijas direktores vietniece izglītības jomā Santa Karule atzīst, ka šie apbalvojumi ģimnāzijai ir īpaši. “Sacentāmies paši ar sevi, un mūsu rezultāti bija pārsteidzoši augsti.” Gan S. Karule, gan L. Urbāne īpaši izceļ faktu, ka reitingā Grobiņas ģimnāzija bija viena no retajām pašvaldību ģimnāzijām. Liela daļa vērtēto skolu bija valsts ģimnāzijas, kurās ir īpaši uzņemšanas kritēriji. Savukārt Grobiņas ģimnāzijā mācās dažādi bērni ar ļoti atšķirīgām sekmēm, tāpēc viņu spēja sasniegt augstākos rezultātus ir īpaši uzteicama. “Mūsu panākumi ir saistīti ar to, ka no skolotāju puses ir ļoti individuāla pieeja katram bērnam. Tie ir bērni, kuri Grobiņas skolā sākuši mācīties no pašas pirmās klases. Tādēļ tas nav viena skolotāja nopelns, bet darbs gadu garumā,” direktores sacītajam pievienojas S. Karule.
Skolas pārstāves atzīst, ka saņemt šādu atzinību un novērtējumu ir īpaši svarīgi, jo tieši pateiktais paldies par ieguldīto darbu daudzreiz ir svarīgāks par saņemto atzīmi vai vērtējumu. “Atzīme ir atzīme, taču svarīga ir atzinība, savstarpējā attieksme,” teic direktore. Viņasprāt, svarīgi ik pa laikam gan skolēniem pateikties saviem skolotājiem, gan skolotājiem pateikties skolēniem, kā arī pateikt paldies kolēģu starpā. “Pozitīvais novērtējums ceļ un iedvesmo,” ir pārliecināta direktore.
Neļauties pašapmierinātībai
“Mums, šķiet, vienīgajiem uz šo pasākumu (svinīgais apbalvošanas pasākums Cēsīs – red.) bija līdzi domes priekšsēdētājs (Grobiņas novada domes priekšsēdētājs Aivars Priedols – red.), kurš novērtē izglītības kvalitāti un kuram ir svarīgi, ka skola aug un attīstās,” teic L. Urbāne. Direktore atzīst: ir patīkami apzināties, ka ne tikai pedagogi, bet arī pašvaldība ir ieinteresēta un klātesoša skolas dzīvē. Direktore gan atklāj, ka pēc šādu apbalvojumu saņemšanas svarīgi ir neieslīgt pašapmierinātībā, jādomā arvien jauni veidi, kā piesaistīt skolēnus, kā viņus ieinteresēt un turpināt skolā veiksmīgi iesākto. “Jāmeklē citādi risinājumi, jo jauniešiem būsim interesanti, ja būsim citādāki, atšķirīgāki no citām izglītības iestādēm. Tad mūs meklēs. Ir ļoti jādomā pie tā, kā sevi pieteikt tajā tirgū, ko sauc par izglītību,” par ģimnāzijas darbu saka L. Urbāne.
Līdzīgu viedokli pauž S. Karule: jau šobrīd skola ir sasniegusi ļoti augstus rezultātus, tāpēc tos pārspēt būs ļoti sarežģīts uzdevums, jo katru gadu skolā ir citi bērni un arvien jaunas situācijas. “Es varu apgalvot, ka nākamajā gadā mēs tādu izaugsmi nevaram sasniegt, varam noturēt šo līmeni. Mēs nesacenšamies ar citiem, bet gan paši ar sevi. Katru gadu analizējam rezultātus un mēģinām atrast veiksmes un analizēt neveiksmes sīki un smalki,” skaidro S. Karule.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām