Cenu pieaugums krasas pārmaiņas neveicina

Lai gan Martas kiosks Grobiņā uzskatāms par mazo tirgotāju, kura piedāvājumā ir vietējo mājražotāju produkcija, arī to ietekmē likumā noteiktās prasības. Proti, Martas kiosks bijis jāreģistrē kā PVN maksātājs, kā rezultātā par piekto daļu pieaugusi tajā piedāvātās produkcijas cena. Biedrības “Grobiņas spēkavots” vadītāja Dace Lēvalde nenoliedz, ka situācija nav iepriecinoša, taču atgādina: “Tā ir vienota prasība, kas jāpilda.”
Attieksmi nemaina
D. Lēvalde atklāj: lai gan pirmssvētku laikā vērojams produkcijas apgrozījuma samazinājums, to viennozīmīgi nevar skaidrot ar cenas pieaugumu vien. Biedrības vadītāja teic, ka pirmssvētku laikā cilvēku prioritāšu saraksta augšgalā ir dāvanu iegāde tuvajiem, tādēļ ikviens cits pirkums tiek īpaši izsvērts. Tāpēc gada izskaņā esot vēl pāragri spriest, cik liels ir reālais apgrozījuma kritums cenu kāpuma dēļ. D. Lēvaldei gan šķiet, ka interese par vietējās produkcijas iegādi pēdējo gadu laikā arvien augusi un šajā ziņā krasas izmaiņas nav gaidāmas.
“Grobiņas spēkavota” vadītāja teic, ka ražotāji, kuri savu produkciju Martas kioskā piedāvājuši, protams, nav priecīgi par konkrēto situāciju, taču savu attieksmi pret tirdzniecības vietu nav mainījuši. Neviens no ražotājiem nav arī atteicies no savas produkcijas izplatīšanas kioskā. D. Lēvalde uzslavē vietējos ražotājus arī citā aspektā: “Ražotāji cītīgi domājuši par ražošanas vēršanu plašumā, par lielākiem ražošanas apjomiem, jo pieprasījums pēc vietējiem produktiem ir liels.”
Sasveicinās ar portretu
D. Lēvalde uzsver, ka arī Martas kiosks arvien domā par cilvēku piesaisti: “Uz vietas nestāvam un domājam, kā paplašināties.” Interesi par savas produkcijas tirdzniecību kioskā izrādot ne vien biedrības biedri, kuru skaits pieaudzis līdz 24, bet arī citi vietējie mājražotāji. “Lai noturētu cilvēku interesi, ir svarīgi piedāvāt plašu produkcijas klāstu,” atzīst D. Lēvalde. Katra mājražotāja pieteiktais produkts un tā kvalitāte tiek rūpīgi izvērtēta, pirms nonāk kioska plauktos.
Vaicāta, vai ar nelielajām telpām Martas kioskam šobrīd ir gana, D. Lēvalde stāsta: “Telpa ir neliela, bet tai ir savs šarms. Ja maina telpu, tai var nebūt nepieciešamās auras.” D. Lēvalde novērojusi, ka nelielo kiosku vietējie ļoti iemīļojuši un, redzot pie sienas Martas kundzes portretu, domās ar viņu sasveicinās.
Lai popularizētu vietējo produkciju un vietējos mājražotājus, biedrībai izveidojusies laba sadarbība ar Grobiņas ģimnāziju un Grobiņas sākumskolu. Tikšanās reizēs ar skolēniem “Grobiņas spēkavota” biedri stāsta gan par biedrību, gan savu darbību, veicinot vietējās produkcijas atpazīstamību. Biedrības vadītāja uzskata, ka tas ir lielisks ieguldījums, jo nereti tieši bērni ir tie, kuri vecākus iepazīstina ar ko jaunu.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām