Sper lielus soļus Pāvilostas ostas modernizācijā

Aktīvi iesaistoties dažādos projektos, Pāvilostai ir izdevies piesaistīt līdzekļus, lai turpinātu attīstīt ostas darbību un modernizācijā pietuvotos Eiropas līmenim, atklāj ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs. Pērnā oktobra izskaņā ostā ticis uzstādīts ceļamkrāns jeb hidraulisks jahtu transportieris, kāds šobrīd Latvijā ir vienīgais. Tas ir tikai viens no soļiem, ko iecerēts spert modernizācijas virzienā.
Pie krāna tiek pirmie
Pāvilostas ostas pārvalde iesaistījusies projektā “Uzlabota jahtu ostu infrastruktūra un ostu tīkla attīstība Igaunijā un Latvijā”. Tā galvenais mērķis ir izveidot kvalitatīvu jahtu ostu tīklu Baltijas jūras austrumu piekrastē – Igaunijā un Latvijā. Projekta īstenošanas ilgums – no 2017. gada 1. jūnija līdz 2020. gada 31. maijam. Pāvilostas ostas pārvaldei projekta ietvaros piešķirts finansējums 215 926 eiro apmērā – no tiem 183 537,10 eiro ir Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļi.
R. Griškēvičs atklāj, ka jau iepriekš projekta ietvaros izdevies veikt krasta infrastruktūras uzlabošanu, taču ievērojamākie darbi notikuši pagājušā gada izskaņā un turpināsies vēl šogad. Oktobra beigās ostā ticis uzstādīts ceļamkrāns jeb hidraulisks jahtu transportieris, kas turpmāk varēs izcelt jahtas no ūdens, lai tās novietotu ziemošanai, kā arī pēcāk tās iecelt atpakaļ ūdenī. “Tā bija degoša nepieciešamība,” par ceļamkrānu teic R. Griškēvičs un, skaidrojot darbību, novērtē tā jaudu – “viena jahta ārā, otra jau skrien klāt”.
Ostas pārvaldnieks palepojas, ka Pāvilostai pie šāda ceļamkrāna izdevies tikt pirmajai. “Tik jaukas tehnikas nekur Latvijā pagaidām nav. Būs, protams, ventspilniekiem – viņi seko mūsu piemēram. Liepājnieki arī plāno, viņiem gan tas būs vēlāk.” Kopējās ceļamkrāna izmaksas sasniegušas 120 tūkstošus eiro.
Priekšā – tikai Rīga
Šajā gadā Pāvilostas ostā tiek atjaunotas arī navigācijas zīmes – arī tas būs liels devums ostas modernizācijai. “Tās ir morāli un fiziski novecojušas, vēl no padomju laikiem. Bet ir dārgs prieks, lai tās atjaunotu.”
Pāvilostas ostai vairāku gadu garumā izdevies iekarot savu vietu kā pieprasītam jahtu kuģošanas galamērķim. “Tagad mēs atpaliekam tikai no Rīgas jahtu uzturēšanās dienu skaitā ostā. Mums ir vairāk nekā trīsdesmit jahtu, kas šeit glabājas un izmanto servisa pakalpojumus.” Tomēr pie tā nav plānots apstāties. Ostas pārvaldnieks neslēpj, ka vēl ir mērķi, uz kuriem būtu nepieciešams tiekties arī turpmāk. “Mūsu ambīcija – lai Eiropas ietvaros mēs būtu cienīgs jahtu maršruts. Cītīgi strādājam – attīstām infrastruktūru, atjaunojam informācijas zīmes, izbrauktuves, piestātnes. Vārdu sakot – lai viss būtu kārtībā.”
Jau otro gadu ostas piestātnes esot pārpildītas. Iespēju robežās tiek domāts par to skaita palielināšanu, uzstādot papildus peldošās piestātnes. “Pagaidām tā mums ir lielākā problēma – pieprasījums ir lielāks, nekā spējam uzņemt. Tas, protams, ir labi. Bet mums gribētos, ka jebkurā brīdī, ienākot ostā, ir vieta, kur palikt.”
Jāpārkāpj pāri astei
Par vērienīgāko projektu Pāvilostas ostas vēsturē R. Griškēvičs sauc molu pagarināšanu, kas ilgst jau otro gadu, bet nu redzama darbu finiša taisne. “Tur vēl astei jāpārkāpj pāri. Jāpabeidz mola klāja betonēšana. Dienvidu mols jau ir pilnībā gatavs, Ziemeļu mols gandrīz,” darbus vērtē ostas pārvaldnieks. Aukstajā laikā darbi uz mola tikuši pārtraukti, bet plānots, ka līdz ar siltāka laika iestāšanos strādnieki turpinās iesākto un jau šovasar molu pagarināšana būs pilnībā noslēgusies.
R. Griškēvičs vērtē, ka molu pagarināšanas devums būs milzīgs, jo nodrošinās iespēju kuģiem ostu pilnvērtīgi izmantot arī ziemas periodā. Tāpat vētru laikā nebūs jāuztraucas par ostas aizskalošanu.
Lai popularizētu ostas darbību un piedāvājumu, izveidota informatīva brošūra, kas izplatīta dažādās starptautiskās un vietēja mēroga izstādēs, pasākumos. “Beidzot tāda ir tapusi arī Latvijā.” Tajā sīki aprakstīts ostas darbs, sniegtie pakalpojumi, tāpat apskatāmas dažādas ceļotājiem noderīgas kartes. R. Griškēvičs atzīst, ka brošūras vairākās valodās ir lielisks veids, kā par ostu stāstīt plašākai auditorijai.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām