Rekurzeme.lv ARHĪVS

Aizputnieki: Tik dziļas bedres, ka var puķes stādīt

Aizputnieki: Tik dziļas bedres, ka var puķes stādīt

Caurumus ceļa segumā pašvaldība un uzņēmējs sola aizlāpīt šonedēļ

Brīvdienas Aizputē kādai “Kursas Laika” lasītājai teju beidzās ar gandrīz nolauztu mašīnas riteni, jo, dodoties pa Skolas ielu uz kafejnīcu “Kāpenieki”, viņa pēdējā brīdī pamanīja un vairs nevarēja izvairīties no dziļām bedrēm asfaltā. Par bedru problēmu tūristu iecienītajā mazpilsētā laikrakstam ziņo arī citi vietējie iedzīvotāji. “Vecāki brauca mājās uz SPMK rajonu un pret uzkalnu sastapās ar bedrēm,” stāsta Uldis. Noprotams, ka ģimene pamatīgi satriekusi auto, paši arī sasitušies.

Rodas avārijas situācijas
Mēs jau esam pieraduši pie ekstrēmām situācijām, norāda Skolas ielā sastaptie aizputnieki un autovadītāji ar stāžu Mārtiņš un Romāns. “Tajās bedrēs varētu puķes sastādīt!” saka viens no vīriešiem. “Domei jau pilnīgi vienalga, kas notiek ar cilvēkiem un ka ceļš pilsētā tik briesmīgs. Šī vieta jau it kā neskaitās pats mazpilsētas centrs, bet pa šo ceļu diendienā brauc daudzi – uz kafejnīcu, uz muzeju, uz mājām,” norāda Mārtiņš. Par šo situāciju pašvaldībā gan neesot ziņojuši. “Daudzi čortojas, nav jau tā, ka pašvaldība nezina. Šī jau nav vienīgā vieta! Braucot iekšā no Liepājas puses, tur arī ir bedres,” norāda Romāns, piebilzdams, ka vienā vietā līdz ar sniegu “nokusis” arī asfalts.
“Tas, ka šeit var pārsist riepu mašīnai un pats sasisties, tas nav nekas. Brauc – un pēkšņi bedre! Izvairīties nevari. Esmu redzējis, ka šoferis Skolas ielā pēdējā brīdī pamana bedres, domā – apbrauks pa pretējo pusi, bet pretī pa to joslu brauc mašīna. Šoferis pirms bedres strauji nobremzē, aizmugurē braucošie, veiksmīgi reaģējot, momentāni cērt pa bremzēm. Labi, ka šādas reizes beidzas laimīgi. Godīgi sakot, Aizputē bedru dēļ nevar būt vienkārši autovadītājs, te ir jābūt kārtīgam šoferim. Uz Aizputes ielām var par tādu izmācīties,” ironiski kritizē Romāns.

Pirms lāpīšanas neiztīra
“Kursas Laiks” Liepājas un Skolas ielā veica bedru dziļuma mērījumus. Dziļākās – no deviņiem līdz 12 centimetriem. Ja bedrē, to nepamanot, iekāptu kājāmgājējs, klupiens garantēts, varētu gūt arī pamatīgas traumas, piemēram, potītes mežģījumus un lūzumus, spriež citi satiktie aizputnieki.
Aizputes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Jankovskis norāda, ka par situāciju uz mazpilsētas ielām pašvaldība ir informēta.
“Arī pats esmu iebraucis Liepājas ielas bedrē. Šodien (29. aprīlī – red.) uzņēmums “Aizputes ceļinieks” apsolījies uzsākt bedres aizlāpīt.”
“Galvenais, lai tad, kad lāpīs, bedres kārtīgi iztīra! Parasti asfaltu ielej neiztīrītā, zemjainā bedrē – līdz ar to saķeres svaigajam materiālam ar ceļa segumu nav nekādas un lāpījuma vietu ātri vien izrauj ārā,” novērojis Mārtiņš.
SIA “Aizputes ceļinieks” biroja vadītāja Evita Priežkalne-Vecvagare norāda, ka bedrīšu remonts šonedēļ ir uzsākts un to plānots paveikt līdz 3. maijam. “Bedrīšu aizpildīšanu veic sausā laikā pie seguma temperatūras, kura nav zemāka par plus 10 grādiem,” skaidro uzņēmuma pārstāve. Uzņēmuma pārstāves atsūtītajā infografikā redzams, ka bedres jaunā asfaltbetona segumā rodas nodiluma rezultātā, ko rada autotransporta slodze. Nodilums rodas septiņu gadu laikā, bet pēc tam, ja netiek veikti uzlabojumi, turpmākajos gados notiek bitumena kārtas novecošanās un rodas bedres. Vēl pēc tam ne tikai transporta, bet arī laikapstākļu ietekmē bedrēs sakrājas ūdens, ceļš noārdās un sabrūk dziļākajos slāņos, līdz kvalitatīvu ielu remontu veikt nav iespējams – veidojas ielāps uz ielāpa. Risinājums ir ceļa seguma atjaunošana.