Rekurzeme.lv ARHĪVS

Prognozē aizraujošu seriālu

ULDIS DOBELIS

2019. gada 9. maijs 07:00

24
Prognozē aizraujošu seriālu

Liepājā un tās apkaimē tika uzsākta Latvijas minirallija sezona, un dalībnieki ar sajūsmu uzņēma organizatoru piedāvāto jaunumu.

Pagājušajā svētdienā Liepājā notika Latvijas minirallija kausa izcīņas pirmais posms – minirallijs “Karosta 2019”. Tā divi ātrumposmi notika Karostas industriālā parka teritorijā, jaunums bija Cimdenieku dops, bet Bebes ātrumposms Pāvilostas novadā šogad bija kļuvis daudz garāks – 6,43 kilometri. Kopējais ātrumposmu garums bija 24,06 kilometri.

Pāršķir jaunu lappusi
“Minirallija dalībniekus sagaida lieliski jaunumi – salīdzinot ar iepriekšējām sezonām, šogad organizatori piedāvās veikt garāku distanci sporta režīmā. Pērn, runājot ar dalībniekiem un organizatoriem, sapratām, ka ir nepieciešams spert nākamo soli. Distances pagarināšana likās loģisks risinājums un bija galvenais, ko prasīja dalībnieki,” stāsta Latvijas Automobiļu federācijas Standarta automobiļu komisijas vadītājs Eduards Kalve.
Viņš norāda, ka līdz šim minirallija distances kopējais garums bija 150 kilometri un līdz 15 kilometriem sporta režīmā veicami ātrumposmi jeb papildsacensības. “Šogad pāršķiram jaunu lapaspusi, dalībniekiem piedāvājot 20 līdz 25 kilometrus ātrumposmos. Šis ir jaunums arī organizatoriem, tāpēc šis būs pārejas gads, lai pielāgotos jaunajām prasībām,” uzskata E. Kalve.
“Garāki ātrumposmi – jau tuvāk lielajam rallijam. Var izbraukties no visas sirds. Agrāk vairāk laika pagāja pārbraucienos un rēķināšanā. Tagad ātrumposmos varēs arī zaudēt vai atvinnēt. Paliks interesantāk,” uzskata aizputnieks Mārtiņš Kreicburgs. Viņa novadnieks Gvido Rozenblūms piekrīt, ka vajadzēja palielināt ātrumposmu garumus. Be­bes dopā distancē jau varēja pavadīt piecas minūtes. “Agrāk bija – dod gāzi un uzreiz ņem nost,” salīdzina G. Rozenblūms. Viņš gan piebilst, ka līdz ar to par 50 eiro kļuvusi lielāka dalības maksa.

Ar plikām riepām
G. Rozenblūms kopā ar savu stūrmani Induli Kalniņu uzvarēja “2WD” klasē. Aizputnieks stāsta, ka Cimdeniekos, kur bija grants, asfalts, netīrs asfalts un bedres, pirmajā dopā vienā līkumā viņi aizbrauca taisni un dabūja stumties atpakaļ, pazaudējot vērtīgās sekundes. Ātrumposmā tika parādīts ceturtais ātrākais laiks. Savukārt nākamajos četros dopos ekipāža bija ātrākā, bet pēdējā dopā Karostā tika saņemts desmit sekunžu sods par rotora aizķeršanu.
Sportists norāda, ka netika braukts ar jaunām riepām, tās “šķūnītī” tika salasītas no iepriekšējām sezonām. “Testa režīmā testējām “Super Soft” Talsu atjaunoto riepu, pēc ceturtā ātrumposma aizmugures riepām bija nulle milimetru protektors. Piektajā ātrumposmā sajūgam kaut kāds defekts radās, bija grūti ielikt pārnesumos,” stāsta G. Rozenblūms. Viņš teic paldies firmai “GF Powdercoating”, kas atbalstīja ekipāžas startu.
M. Kreicburgs kopā ar stūrmani Mārtiņu Gūtmani “2000” klasē palika ceturtajā vietā. Viņš par 500 eiro nopirka jaunu auto, lai varētu prieka pēc tuvējā minirallijā pabraukt, bet izrādījās, ka ar šo mašīnu var cīnīties pat par godalgoto trijnieku. “Bija pilnīgs standarta auto. Ar robežu braucām, neriskējām, lai tiktu līdz galam,” atklāj M. Kreicburgs. Viņš šogad gaida aizraujošu minirallija seriālu, jo jau pirmajā posmā konkurence bija ļoti sīva. “Te ir pat interesantāk nekā rallijsprintā,” uzskata aizputnieks.
Liepājnieks Ingus Kalniņš-Kalenieks kopā ar stūrmani Mareku Vašuku bija spiesti izstāties, jo mašīnai saplīsa sajūgs. Ekipāža pirms tam “1600” klasē cīnījās par godalgoto trijnieku. “Nebija kopš iepriekšējās “Karostas” braukts. Kamēr ieskrējāmies... Sezonas sākums ir s...gs, bet brauksim visus posmus,” apņēmības pilns ir I. Kalniņš-Kalenieks.
Minirallijā “Karosta 2019” absolūti ātrākā bija Mārtiņa Ločmeļa/Emīla Blūma ekipāža, kas otrajā vietā atstāja Mārtiņa Seska ekipāžu.