Rekurzeme.lv ARHĪVS

Cik vērti ir tavi klienti jeb SEO optimizācijas cena

2019. gada 11. maijs 00:00

32
Cik vērti ir tavi klienti jeb SEO optimizācijas cena

Katrā uzņēmējdarbībā klients ir galvenā vērtība. Daudzās nozarēs uzņēmuma mājaslapa ir galvenais kanāls caur kuru piesaistīt jaunus klientus, taču tas nav tik vienkārši. Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju meklē preces un pakalpojumus internetā caur Google, taču neskatās tālāk par pirmo, retāk otro lapu. Tas nozīmē, ka, ja neesat interneta meklētāja Google top 10 uz noteiktiem atslēgas vārdiem, Jūsu mājas lapa nepilda savu uzdevumu.

Kā piesaistīt jaunus klientus ar SEO?

Interneta lietotāji uzticas Google un paļaujas, ka tas sniegs objektīvas un uzticamas atbildes uz meklēšanas vaicājumiem. Šis uzticības kredīts automātiski tiek pārnests uz tām mājas lapām, kas parādās meklēšanas rezultātu augstākajās pozīcijās. Lai palielinātu savu redzamību internetā un veicinātu apmeklētāju plūsmu no interneta meklētājiem ir vajadzīga mājas lapas seo optimizācija.

Process, kura ietvaros mājas lapas tiek sašķirotas un ranžētas pēc dažādiem kritērijiem absolūti lielākajā daļā gadījumu ir automātisks un to veic specifiski algoritmi un mākslīgais intelekts. Lai izpatiktu mākslīgajam intelektam un meklēšanas robotiem ir jāspēlē pēc viņu prasībām un jāpielāgo mājaslapa tieši Google vajadzībām. Mēs varētu pielāgot tīmekļa vietni arī cita interneta meklētāja vajadzībām, taču Latvijā vairāk kā 95% interneta lietotāju dod priekšroku tieši šim meklētājam.

Plašāku ieskatu par to kā noris mājas lapas optimizācija meklējiet portālā SEO – https://www.seo.lv

Veidojot saturu, kas patīk mājas lapas apmeklētājiem un Google tiek nošauti divi zaķi ar vienu šāvienu, taču viss nav tik vienkārši. Pirms veidot saturu ir jāveic vaairākas darbības, t.sk.:

•    rūpīga nišas un konkurentu analīze,

•    mājas lapas tehniskā analīze,

•    jāizstrādā seo stratēģija,

•    jāoptimizē pašreizējais saturs.

Biznesā, lai gūtu peļņu vispirms ir jāiegulda nauda un arī interneta vidē situācija ir ļoti līdzīga. Uzņēmumiem, kas vēlas palielināt apmeklētāju plūsmu uz savu mājaslapu ir jārēķinās, ka ir vajadzīgi ieguldījumi satura izstrādē un tīmekļa vietnes attīstībā. Labā ziņa – atdeve no interneta mārketinga un mājaslapas optimizācijas bieži ir labāka nekā no ieguldījumiem tradicionālās mārketinga formās un reklāmas parastajos medijos – prese, radio, tv.

Brīdī, kad uzņēmuma mājas lapa būs atrodama internetā pēc konkrētiem atslēgas vārdiem, pakāpeniski sāks palielināties arī apmeklētāju un reizē arī pasūtījumu daudzums. Pirmā pozīcija, protams, ir vislabākā, taču patērētāji mūsdienās ir gana gudri un pirms pieņemt lēmumu izvērtē vairākus piedāvājumus. Tas nozīmē, ka arī atrašanās zemākās pozīcijās dod pozitīvu atdevi.

Reālā dzīvē vienmēr ir mājas lapas, kas mēdz atrasties Google rezultātu augšgalā arī bez mājas lapas optimizācijas. Tas ir iespējams līdz brīdim, kamēr spēlē iesaistās konkurenti, kas pievērš lielāku uzmanību mājas lapas optimizācijai vai mainās interneta meklētāja algoritms. Šī iemesla dēļ ir vērts sākt strādāt pie savas mājaslapas uzlabošanas jau laikus.