Dunikas purva takas dēļus mainīs pilnībā

Izlauzīti, nestabili, sapuvuši un satrunējuši dēļi padara Dunikas purva pastaigu taku tās vidusposmā tikpat kā neizejamu, īpaši bērniem un vecākiem cilvēkiem. Ar šādu situāciju saskārušās vairākas ģimenes, kas siltās un saulainās dienas izvēlējās pavadīt pie dabas. Pēc “Kursas Laika” sniegtās informācijas Dabas aizsardzības pārvalde par situāciju informējusi AS “Latvijas Valsts meži” (LVM), kas taku izveidojusi un apsaimnieko un nu uzlikusi informatīvas zīmes par bojājumiem.
Posta cilvēki
Kādu gados vecāku pāri no Liepājas “Kursas Laiks” sastapa takas sākumā pie Luknas Skābaržu audzes Dunikas pagastā. “Aizbraucām takas sākumā pie Bārtas. Izgājām atjaunoto posmu līdz vietai, kur sākās nesaremontētais posms. Sapratām, ka ar savu veiklību nekur tālu netiksim. Gājām atpakaļ, ņēmām mašīnu, atbraucām takai otrā galā. Noiesim te smuko posmu, tad nāksim atpakaļ,” sacīja sieviete. Vīrietis bija neizpratnē, ka arī uzreiz nav ieraugāms takas sākums. Viņam ir pretenzijas, ka tas nav tieši iepretim norādes zīmei.
Savukārt kāds riteņbraucējs vēlējies taku izbraukt – kādreiz ar divriteni ērti bijis braukt pāri purvam visā garumā, tagad bojātais posms to sarežģī.
“Kursas Laiks” arī pārliecinājās, ka dēļi daudzviet tīši ir izlauzti uz dabas procesu rēķina. “Skaidri redzams, ka ne tikai daba ar saviem procesiem tur vainīga, bet te ir arī cilvēks vainīgs,” sacīja kāda cita ģimene, kura izgājusi gan atjaunoto posmu, gan šķēršļiem pilno, gandrīz kilometru garo bojāto laipas gabalu.
LVM mežkopības vadītājs Uldis Ozols to apstiprina: dēļi bijuši aiznesti pat citā vietā, takas pārziņiem tos nācies nest atpakaļ un likt vietās. “Sanāk kā cīņa cilvēkam pret cilvēku. Jo ir tādi, kuri nenovērtē, ka veidojam ērtu pieejamību dabai,” pauž U. Ozols. Viņaprāt, tieši cilvēks dabas objektiem ir lielākā problēma. Bieži tā rīcības dēļ rodoties jautājums – kāpēc vispār kaut ko darīt? Jo dabas procesi jau tā nesabojāja takas dēļus. Siltuma un mitruma rezultātā purvā var rasties pacēlumi un kritumi.
Atjaunošana – sarežģīta
Takas garums ir 5,1 kilometrs. 2017. gadā atjaunoja 2,7 kilometrus, 2018. gadā – 1,3 kilometrus, bet līdz šāgada septembrim vēl 1,1 kilometru, norāda LVM pārstāvis. Kamēr šogad vēl atjaunošana nav uzsākta un pabeigta, takas abos galos ir izvietotas informatīvas brīdinājuma zīmes, ka taka ir bojāta. “Laipas dēļu nomaiņa nav vienkāršs process. Pirmkārt, Latvijā ir tikai viens šāda tipa pakalpojuma sniedzējs, otrkārt, iekļūt purvā, lai bojātos dēļus izvestu un ievestu jaunos, ir laikietilpīgs un specifisks process, tas jādara ar speciālu transportu – ratiņiem. Tāpat laipas atjaunošanu nevarēja veikt vienā piegājienā tieši šo apstākļu dēļ. Treškārt, laipas atjaunošanu var veikt atbilstošos laikapstākļos. Piemēram, šogad posma atjaunošana varēs notikt, jo purvs nav ūdeņains,” skaidro U. Ozols.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām