Ātruma slāpētāji pārtop par apļveida krustojumiem
“Kursas Laiks” jau iepriekš rakstījis par apļveida konstrukcijām, kas pēc ielu remonta parādījušās Grobiņā. Viena no tām atrodas Lielās un Alejas ielas krustojumā. Kā iepriekš skaidroja Grobiņas novada domes Attīstības un uzņēmējdarbības nodaļas vadītājs Gints Ločmelis, konstrukcija iecerēta kā ātruma slāpētājs, jo konkrētajā vietā ir intensīva satiksme un līdz ar Alejas ielas posma izbūvi no Lielās līdz Celtnieku ielai mainījusies šā krustojuma nozīme.
G. Ločmelis uzsvēra, ka ātruma slāpētājs paredz ātruma samazināšanu, tam ir iespējams uzbraukt, neizpildot Ceļu satiksmes noteikumu prasības, kādas noteiktas, pārvietojoties pa apli.
Tomēr pēc kāda laika šajā vietā parādījusies ceļa zīme, kas liecina, ka šis krustojums tomēr jāizbrauc, vadoties pēc apļveida krustojuma noteikumiem. Proti, priekšroka jādod pa kreisi braucošajiem transportlīdzekļiem, kas jau kustību aplī uzsākuši.
Aplis – drošībai
Ar foto no jau minētā ielu krustojuma 9. maijā vietnē “Facebook” dalījās lietotājs Kaspars Kāpiņš. Pie ieraksta lietotāju domas par jauna krustojuma izveidi Grobiņā dalījās. Daļa komentētāju nesaprata, kādēļ bijusi nepieciešamība apli izveidot un vai šo konstrukciju par tādu var uzskatīt, taču daļa atzina, ka šādi krustojumi ar nelielu apbraucamu šķērsli ir norma. Norādīts, ka it īpaši daudz šādu krustojumu ir Lielbritānijā.
Kā skaidroja Grobiņas novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Kristīne Pastore, lēmums konkrētajā posmā tomēr veidot apļveida krustojumu pieņemts, balstoties uz satiksmes organizēšanas speciālistu uzskatu, ka apļveida kustība krustojumos ir viens no drošākajiem variantiem, lai izslēgtu satiksmes negadījumus. “Tas ir svarīgi arī Grobiņā, tāpēc pašvaldība izvēlējās šādu risinājumu. Šie apļi vienlaikus kalpo arī kā ātruma slāpētāji, un atbilstoši patlaban izvietotajām ceļa zīmēm tajos jāievēro noteikumi, ko paredz rotācijas aplis,” teic K. Pastore.
Vēros un vērtēs
Visi trīs Grobiņā izbūvētie rotācijas apļi ir profesionāļu projektēti un atbilst visiem parametriem un noteikumiem, to projekts un izbūve ir saskaņota ar AS “Latvijas Valsts ceļi”, norāda K. Pastore un atzīst, ka iedzīvotāju domas par apļu lietderību dalās un tādēļ tiks lemts par to likteni nākotnē.
“Vērosim, kā šie jaunveidojumi iedzīvosies. Iespējams, ka autovadītāji pieradīs pie jaunās situācijas un tos pieņems, līdzīgi kā tas notiek ar daudziem citiem jauninājumiem. Ja tomēr laiks pierādīs, ka apļveida satiksmes organizācija kādā no šīm vietām vai varbūt pat visās trīs nav labākais risinājums, nebūs nekādu problēmu nomainīt ceļa zīmes un atgriezties pie satiksmes organizācijas kā krustojumā. Taču jebkurā gadījumā jaunie veidojumi kalpos kā ātruma slāpētāji, lai liktu autovadītājiem šajās vietās samazināt braukšanas ātrumu.”
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām