Rekurzeme.lv ARHĪVS

Pasaules līmeņa pasākums

ULDIS DOBELIS

2019. gada 18. jūlijs 07:07

139
Pasaules līmeņa pasākums

Rallija līdzjutēju ceļi pagājušās nedēļas nogalē veda uz Dienvidigaunijas pilsētu Otepi, kuras apkaimē notika viens no šogad Baltijā visvairāk gaidītākajiem rallijiem – “Shell Helix Rally Estonia”.

Rallijs “Shell Helix Rally Estonia 2019” bija ne tikai vietējā Igaunijas čempionāta posms un Latvijas rallija čempionāta piektais posms, bet šīs sacensības bija saņēmušas oficiālu Pasaules rallija čempionāta (WRC) testa posma statusu un tajās bija pārstāvētas visas četras WRC ražotāju komandas. Skatītājiem bija iespēja redzēt jaunākās paaudzes WRC automašīnas. Kopumā uz starta stājās 105 ekipāžas no 16 dažādām valstīm, trīs dienās tām kopā bija jāveic 151,898 kilometri. Latviju rallijā pārstāvēja 13 ekipāžas.

Liepājniekus pieviļ auto
Dalībnieku sarakstā bija arī Liepājas ekipāža Uldis Lepiksons/Ainars Šteinbergs ar “Ford Puma”. Sestdienas rītā pirmajā ātrumposmā pie VIP arēnas, kur pulcējās tūkstošiem rallija fanu, liepājnieku ekipāža gan vairs netika sagaidīta. “Desmit kilometrus no starta mums radās elektronikas problēmas, kas liedza tālāk braukt. Auto noslāpa, nedabūjām atdzīvināt, lai gan tik ļoti gribējās tālāk braukt. Motora vadība atteica darboties,” stāsta U. Lepiksons. Viņš norāda, ka līdz pirmā dopa VIP arēnas skatu punktam, kur bija arī mākslīgais tramplīns, pietrūka viena nieka viena kilometra. “Tā gribējās tur palēkt pa tramplīnu!” noteic rallists.
U. Lepiksons uzsver, ka būšana tik lielā pasākumā vien bija notikums. “Tas ir pasaules līmeņa pasākums. Tik smagu trases pierakstīšanu, tādu konfigurāciju vēl nebijām piedzīvojuši. Tas bija liels izaicinājums.” Ekipāžu aizkustinājusi gan grandiozā rallija atklāšana Tartu, gan tas, kas tika piedzīvots sacensību pirmajos desmit kilometros. “Visi meži bija pilni ar skatītājiem. Tas bija fenomenāli!”
Sportists stāsta, ka ātrumposmi bija ļoti sarežģīti. Otepes kalnainajā apkaimē tie vijās augšup un lejup, bija daudz tramplīnu, aiz tiem sekoja nepārredzami līkumi. “Izaicinājums bija precīzi pierakstīt stenogrammu. Tā mums pierakstījās viegli, jo mājās īpaši pagatavojāmies. Pirmoreiz braucām šajā rallijā un sākumā likās – tikai jābrauc,” stāsta U. Lepiksons. Viņš rēķina, ka šīs izstāšanās dēļ Latvijas čempiona tituls savā klasē visticamāk vairs nebūs aizsniedzams.

Garas skatītāju rindas
Jau ar pirmajiem ātrumposmiem vadību uzņēmās WRC kopvērtējuma līderis igaunis Ots Tenaks, kurš uzvarēja septiņos no sestdienas deviņiem ātrumposmiem. Viņš startēja ar “Toyota Yaris WRC” automašīnu un pēc pirmās dienas tuvāko sekotāju norvēģi Andreasu Mikelsenu (“Hyundai i20 Coupe WRC”) apsteidza par 33 sekundēm. Trešais bija soms Esapeka Lapi ar “Citroen C3 WRC”.
Svētdien O. Tenaks uzvarēja visos atlikušais sešos ātrumposmos, pārliecinoši triumfējot absolūtajā kopvērtējumā, A. Mikelsens atpalika minūti un trīs sekundes, bet trešais kopumā bija E. Lapi.
Lielas ovācijas sacensību laikā izpelnījās igauņu rallists Marko Martins, kurš ir pirmā “Rally Estonia” uzvarētājs 2010. gadā. Viņš ierindojās sestajā vietā.
“Shell Helix Rally Estonia” apmeklēja iespaidīgs skaits skatītāju, par ko liecināja garās mašīnu rindas, kas stiepās daudzu kilometru garumā. Šogad skatītājiem bija jārēķinās ar daudz lielāku laiku ceļā, lai nokļūtu no viena ātrumposma uz otru