FOTO: Ar brīvdabas koncertu svin Oskara Kalpaka tilta atjaunošanas desmito gadadienu
Pirms desmit gadiem - 2009. gada 28. augustā, ar svinīgu gājienu no Rožu laukuma un dažādiem priekšnesumiem, Oskara Kalpaka tilts pēc trīs gadu pārtraukuma atkal tika atvērts kājāmgājējiem un autotransportam.
Atzīmējot šī notikuma desmitgadi, Liepājas SEZ pārvalde piektdien, 30. augustā, rīkoja brīvdabas koncertu, aicinot iedzīvotājus pulcēties Karostas kanāla abos krastos.
Koncertā uzstājās Jūras spēku orķestris un Liepājas jaunie mūziķi Jāņa Ivuškāna vadībā. "Tas bija koncerts, ko rīkojam, lai tāpat kā pirms 10 gadiem sajustu kaut nelielu saviļņojumu un varētu priecāties, ka O. Kalpaka tilts darbojas un pilda savas funkcijas,” uzsver Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.
Sagaidot tilta 100 gadadienu, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde izstrādāja tilta rekonstrukcijas projektu, piesaistot finansējumu no ES Kohēzijas fonda. Neilgi pirms plānotās rekonstrukcijas, 2006. gada 12. jūlijā, Karostas tilta ziemeļu daļu pilnībā sadragāja ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis „Anna”, kurš bojātas stūres iekārtas dēļ ietriecās tiltā.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš atceras, ka pēc negadījuma Oskara Kalpaka tilta rekonstrukcijas un atjaunošanas projekts pārtapa par būvniecības projektu, kura ietvaros pilnīgi no jauna izgatavoja tilta ziemeļu daļu, atjaunoja dienvidu daļu un stiprināja abus tilta balstus. 2009. gada 28. augustā, pulcējoties vairākiem tūkstošiem iedzīvotāju, O. Kalpaka tilts atkal sāk pildīt savas funkcijas, nodrošinot kuģu satiksmi Karostas kanālā un savienojot Liepāju ar Karostu, kas sākotnēji būvēta kā autonoma pilsētas daļa. Tilts pār Karostas kanālu ir izgriežams un arī pēc rekonstrukcijas saglabāja savu vēsturisko izskatu, turklāt tas ir arī nozīmīgs Liepājas simbols.
Brauktuvi un ietves sedz koka dēļu klājums, kas šogad pilnībā atjaunots. Oskara Kalpaka tilta uzturēšanas projekts, nomainot nesošās tilta koka konstrukcijas un klājumu, īstenots Liepājas SEZ pārvaldes investīciju programmas ietvaros. Liepājas SEZ pārvalde tilta remontdarbiem no sava budžeta šogad atvēlējusi 130 tūkstošus EUR.
Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem, kā arī ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa - 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējuši arī tā ekspluatāciju.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām