Muzejā nonāk pat čipsu paka
Vēstures liecības nav tikai lietiskie pierādījumi no arheoloģiskajiem izrakumiem, bet arī citas mantiskas vērtības, kas nes vēstījumu par kādu laika posmu, notikumu, jomu vai personību.
Vērtība aug ar gadiem
Grūti pateikt, vai mūsdienu bērni un jaunieši aizraujas ar tādām lietām kā plakātu, avīžu un žurnālu izgriezumu vākšana un krāšana par kādu populārās kultūras personību, grupu, filmu vai notikumu. 90. gados un šā gadsimta sākumā jaunieši par kabatas naudu iegādājās periodiku, kur bija raksts vai, vēl labāk, bilde ar viņa elku. Ja kādam mājās ir saglabājušies šie krājumi, var uzskatīt, ka uzkrātas nozīmīgas laikmeta liecības.
Bet joprojām ir fanāti, kuri vāc un apkopo visu veidu informāciju un priekšmetus, kas popularizējuši un joprojām slavenu dara konkrēto ciemu vai pagastu, veidojot senlietu krātuves. Gaviezes krātuves veidotāja Alma Kāle aktīvi vāc arī mūsdienīgus eksponātus, lai ne tikai izstāstītu vēstures notikumus, bet arī nezinātājus iepazīstinātu ar slaveniem gaviezniekiem. Pēc gadiem šādām lietām būs nozīmīga vēsturiskā vērtība.
Gaviezes senlietu krātuvē, apskatot izliktos priekšmetus, var ielūkoties dažādos laikos un jomās – sākot no seno laiku mājas dzīves, beidzot ar izglītību un kultūru.
Uzķer popularitāti
Stendā pie slavenajiem gaviezniekiem laikraksts pamanīja arī enerģijas dzēriena bundžu un čipsu paku. Uz pakas ieraugot pašreiz slavenāko gavieznieku Emīlu Balceri, kurš uzstājas gan kā solists, gan grupas “Musiqq” un muzikālā projekta “Bermudu divstūris” sastāvā, viss top skaidrs. Tas nozīmē, ka senlietu krātuves veidotājai A. Kālei nekas nepaiet garām nepamanīts, jo viņa seko līdzi vietas un cilvēku profesionālajām gaitām. Jāteic gan, ka čipsu pakas un dzēriena skārdenes kādā krātuvē laikraksts ieraudzīja pirmo reizi un uzņēma ar sajūsmu.
Mūsdienās ražotāji atraduši savus knifus, izmantojot reklāmās slavenus cilvēkus un grupas. Piemēram, nojaušot, ka grupa “Bermudu divstūris” humoristiskā mūzikas žanra cienītājiem dod enerģiju, uzmundrinošo dzērienu ražotāji to izmantoja sava mārketinga labā.
Savukārt šī pati mūzikas grupa vienā no savām pirmajām dziesmām ir pieminējusi tieši čipsu paku. Un izskatās, ka apzināti vai neapzināti ražotājs trāpījis mērķī, lai piesaistītu patērētāju auditoriju arī sev.
Interesanti, vai kādā muzejā būtu arī krekli ar valsts vadošo amatpersonu izteikumiem, kas kļuvuši par folkloru? Zināms gan fakts, ka pēc eksprezidenta leģendārā citāta tūlīt pēc ievēlēšanas “Laikam no sākuma jāierauj!” apdrukas uzņēmēji radīja veselu modes un stila līniju.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām