Skolotājas pidžamā piezīmes
Turpinājums. Sākums 26. marta, 2., 9., 16., 23., 30. aprīļa, 7., 14. un 21. maija numurā.
Četrdesmitā diena
Labrīt! Šodien pamostos, neizgulējusies un salauzta. Aiztenterēju līdz virtuvei, uztaisu kafiju un cenšos saprast, kāpēc milzīgā gultā tas suņa lops izvēlas gulēt nevis ar mani, bet uz manis. Būs viņam jānolasa lekcija, ka viņš nav kaķis.
Labi, ka šodien nav jāskrien maratons un vienīgā pārvaramā distance ir maršrutā dīvāns–kafijas automāts. Klasesbiedrs savu vainu apzinās. Notinas zem galda un žēli lūr. Es gan neticu viņa nožēlojuma pilnajām acīm. Neko viņš nenožēlo un pie pirmās izdevības atkal ievelsies manā gultā.
Vakar mums gāja burvīgi. Apmācāmais brokastīs palūdza pankūkas, jo tas esot burvju ēdiens smadzenēm pirms pārbaudes darbiem – atverot gudrības krokas. Lūk, tā, mammas! Ja jūsu Saulstariņiem kontroldarbā negāja tik labi, kā vajag, tad tā ir pankūku vaina! Tad viņš man palūdza izprintēt pārbaudes darbu un izmeta mani no klases telpas, lai nemaisos. Uzminiet nu, kurš nākamo stundu bija tik satraucies, ka ne lāga paadīt nevarēja!? Ar darbu viņš tika galā spīdoši un nopelna apaļu 10! Atkal lieku reizi pierādot, ka es mēdzu nevajadzīgi stresot.
Pēcpusdienā spēlējām galda spēles. Protams, ka juniors nebija aizmirsis. Pārliecinoši zaudēju visās pēc kārtas. Piebildīšu, ka balvā mums bija “svētais miers”, tāpēc atlikušo dienas daļu nedrīkstēju tiranizēt savu Saulstariņu. Viņš gan vēl ir tik nesamaitāts, ka pat nenojauta manu viltību, ka arī zaudējot es uzvarēšu galveno balvu – mieru un klusumu.
Atlikušo vakara daļu viņš pievērsās arhitektūrai un inženierzinātnēm – cēla “Minecraftā” pils kompleksu. Es tikmēr izglītojos kriminālistikā – skatījos “CSI” – un adīju puķkāpostu.
Šodien mums skolā detektīvu diena. Meklēsim, vai kāds darbs nav noslēpies un palicis neizdarīts. Ar mūsu ģeniālo pieeju mācībām “nedarīt šodien to, ko var atlikt uz rītdienu” visādi var gadīties.
Vēl jāuzraksta mājas lasīšanā grāmatas karte. Esmu patiesi ieinteresēta, kā viņš salīdzinās sevi ar Vinniju Pūku un Sivēnu. Bet droši vien viņš tiks galā brīnišķīgi, jo jau neskaitāmas reizes ir pierādījies, ka es mēdzu nevajadzīgi sarežģīt pavisam vienkāršas lietas. Lai mums visiem jauka un smiekliem caurvīta diena!
Četrdesmit pirmā diena
Labrīt! Nu vai zināt, tas klasesbiedrs! Es taču vakar teicu, ka viņš neko nenožēlo. Drusku gan mācību bija guvis no lekcijas, jo visu nakti klusi gulēja pie kājām. Un tad 6.09 tik skaļi nožāvājās, ka puse mājas uzlēca gaisā. Pamodinājis visus, pats apgriezās uz otriem sāniem un sāka krākt. A krāc viņš trakāk nekā piedzēries jūrnieks. Nācās vien celties augšā, jo tajā troksnī nekāda gulēšana nesanāk. Bet vispār malacis suns, nav ko cilvēkiem tik ilgi gulēt! Jāceļas un jāsāk strādāt, citādi esam galīgi izlaidušies.
Vakardien mums gāja varen labi. Apmācāmais, sajūtot mācību beigu tuvumu, klasē ierodas laikus. Bez īpašas īdēšanas un protestiem izpilda visus skolas darbus un gavilē par tuvojošos brīvību. Tā kā gaviles ir varen skaļas un gandrīz noceļ mājai jumtu, man atkal jāieslēdzas skolotāju istabā un jāpalauza galva, kā atgūt mieru un klusumu. Būdama laba un rūpīga mamma, nolemju, ka visi nepatīkamie darbi jāizdara līdz brīvlaika sākumam. Saņemu dūšu un paziņoju Saulstariņam, ka jāiet pie zobārsta. Juniors apklust. Bet tikai uz mirkli. Jo satraukumā viņš vārās kā putras katls.
Pēcpusdienā zobārsta kabinetā juniors tiek atbrīvots no 3 zobiem uzreiz. Brīnums brīnuma galā! Šoreiz zobārste dzirdi nezaudē. Zobu fejai iestājas bankrots. Nokomandēju Saulstariņu, lai nākamreiz audzē jaunos zobus pa vienam, nevis 3 uzreiz. Juniors kaut ko nošļupst pretim. Lāga nesaprotu, ko, bet šķiet, ka nav gluži aizmirsis mūsu spontāno krievu valodas īso kursu. Kaut kāds neticīgs viņš man palicis, jo vairs nevaru ieskaidrot, ka pēc zoba izraušanas jāklusē vismaz 1 stunda, bet pēc 3 zobu – 3 stundas.
Vakarā tomēr jūtos vainīga un beidzot izlemju lielajam datoram pieslēgt skaņu. Saulstariņš šļupstot paziņo, ka esmu labākā mamma pasaulē. Tas atkausē manu sirdi, un es atļauju viņam izspļaut vates tamponus no mutes.
Atlikušo vakara daļu juniors spēlē “Roblox”, bet es mēģinu adīt.
Šodien jātaisās uz skolu. Jā, jā, īsto skolu! Jānodod grāmatas. Tā kā diez vai pidžamā braukt būtu labi, iešu sameklēt drēbes. Un pie reizes izķemmēšu matus. Bet varbūt neko nedarīt un braukt tāpat? Lai redz tie skolotāji, cik tālu attālinātās mācības ir novedušas mammas. Bet nē, nebiedēšu. Sāks vēl valodu raustīt, un tad nākamgad bērni dabūs visu pa zilbēm mācīties. Mums tomēr ir paši labākie skolotāji, saudzējami un žēlojami. Mīlam jūs visus! Ticiet man, mammas tagad jūs mīl īpaši stipri! Lai mums saulaina diena!
Četrdesmit otrā diena
Labrīt! Sēžu, dzeru kafiju un domāju – rakstīt vai nerakstīt. Mācības beigušās, palikusi projektu nedēļa. Dažreiz skriešus, dažreiz buksējot un slīdot atpakaļ, esam iekarojuši 3. klases Zinību kalna virsotni un izsoļojuši cauri Triumfa arkai. Gāja mums visādi, bet kopumā ļoti labi. Nedēļas laikā mēģināšu apkopot veiksmes un neveiksmes.
Šonedēļ, kamēr apmācāmais darbosies ar projektu, es beidzot kārtīgi nodošos saviem darbiem.
Četrdesmit trešā diena
Labrīt! Lai gan biju nolēmusi šonedēļ nerakstīt, tomēr dienu uzskaites labad jāraksta. Citādi mums tā projektu nedēļa ieilgs, jo es nezināšu, ne kas par dienu, ne datumu. Tā kā 3. klasi apmācāmais beidza ar izcilību, tad projektu nedēļā pievērsīsimies raķešu zinātnei. Nav ko ar sīkumiem krāmēties!
Šodien gribu apkopot mūsu visvairāk lietotos teicienus attālināto mācību laikā.
Pidžamučene:
Raksti glīti! Glī-ti!!!
Muti ciet!
Beidz filozofēt, raksti!
Svētā makrele!
Manis nav mājās!
Nezinu. Es neesmu māte Gūgle.
Strādā! Ātrāk sāksi, ātrāk beigsi.
Nē!
Nepamodini manī Pūķi Baisuli!
Beidz tirināties!
Piekrītu visam tavam teiktajam, kaut arī nekā nesapratu.
Ja tu beigtu tarkšķēt...
Es taču teicu, ka tu to vari!
Malacis! Es ar tevi ļoti lepojos!
Ik hou van je! (Es tevi mīlu – holandiešu valodā)
Apmācāmais:
Mamm, māāām, mamma!
Zinu, zinu: raksti glīti!
Paklausies, mamm... (seko 30 minūšu stāstījums par jebkuru tēmu)
Zini, ko... (seko 20 minūšu garš stāstījums par jebkuru tēmu)
Paņemam starpbrīdi?
Es jau rakstu glīti!
Es gribu ēst, dzert, čurāt...
Svētā makrele te nepalīdzēs.
Bet, mamm... (seko 40 minūšu diskusija par jebkuru tēmu)
Uzcepam kēksiņus?
Bet tu teici, ka mammas zina visu.
Es šodien izmantošu visas savas smadzenes.
Mamm, nepadodies! Tu to vari, mēs kopā visu varam!
Ik hou van je!
Četrdesmit ceturtā diena
Labrīt! Tā raķešu zinātne ir viena trakoti sarežģīta lieta. Vakar visas Smiltenes bodes apskrēju, kamēr vajadzīgā biezuma papīru dabūju. Un, kamēr es cilpoju apkārt, apmācāmais sev bija jau atradis citu nodarbi. Izbaudīju mirkli un nodevos saviem darbiem. Abi tā iegrimām savos darbos, ka projekta izstrāde pati atlikās uz nākamo dienu. Priecē vismaz tas, ka viss tika sagādāts, un šodien kaislīgi varēsim nodoties raķešbūvei. Cerams. Izskatās, ka laikapstākļi mūsu ideju un darba sparu centīsies izjaukt.
Šodien mēs ar apmācāmo vēlamies apkopot spilgtākos apmācību mirkļus un pateikt īpašu paldies katrai skolotājai.
* Mūzika. Trakā dziedāšana un dejošana ar klasesbiedru – tā uzmundrināja, sasmīdināja un pozitīvi noskaņoja visu pidžamskolas kolektīvu. Paldies, Dace!
* Angļu valoda. Jautrās spēlītes ļoti patika gan apmācāmajam, gan man. Un, protams, zvēru skolas atvēršana. Apmācāmais iejutās pedagoga lomā un mācīja angļu valodu saviem zvēriem. Paldies, Inga!
* Sports. Saulstariņam patika viss, bet visvairāk šķēršļu trases būvniecība. Bija jautri! Paldies, Margarita, par radošo pieeju sportā!
* Matemātika. Junioram visvairāk patika uzmundrinošās vēstules katru rītu un anekdote par skolas augstumu. Paldies, Elita, par uzslavām pēc katra darba! Tās lika apmācāmajam smaidīt kā maija saulītei un ar prieku nodoties ciparu dresūrai.
* Datorzinības. Skatoties, kā to dara apmācāmais, arī es iemācījos taisīt prezentācijas. Mūžu dzīvo, mūžu mācies. Paldies, Vita!
* Latviešu valoda. Šeit mums gāja visgrūtāk, jo: “Raksti glīti! Glī-ti!” Bet tā jau pidžamučenes vaina, ne skolotājas. Apmācāmais visvairāk priecājās par dienām, kad bija jāraksta domraksti un pārbaudes darbi. Paldies, Diāna! Jūs ieguldījāt milzīgu darbu, un mēs to no sirds novērtējam.
* Un, protams, dabaszinības, sociālās zinības, vizuālā māksla un ētika. Un mūsu visforšākā un vislabākā audzinātāja Inita! Apmācāmajam esot paticis viss, bet visvairāk ārstniecības augu iepazīšana un sava vārda izgatavošana. Paldies, ka vienmēr mūs uzklausījāt un atbalstījāt!
* Paldies visam Smiltenes vidusskolas kolektīvam par ieguldīto darbu! Lepojamies ar savu skolu! Paldies arī Smiltenes mūzikas skolai un visiem pedagogiem! Matīss jums visiem saka paldies ar Kloda Debisī skaņdarbu “Mazais nēģerēns”!
Turpmāk [varbūt] vēl.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām