Atlaiž norauto rokasbremzi
Bezceļu cienītāji pieveica tradīcijām bagāto “Tebras ekspedīciju”, bet jau nākamās nedēļas nogalē būs “Pavasara dubļu dublis”.
Pagājušajā sestdienā Kalvenes, Skrundas un Embūtes mežos tika aizvadīts 4×4 tūrisma brauciens “Tebras ekspedīcija”, kurā dalībnieki varēja izvēlēties vienu no trijām grupām atkarībā no automašīnas sagatavotības un sava noskaņojuma.
Savos pasākumos skolo
“Tradīcijām ir spēks!” par “Tebras ekspedīciju 2020” teic tās organizators Edvīns Bauers. Biedrības “4×4 centrs” valdes priekšsēdētājs norāda, ka sākotnēji ekspedīcija bija plānota 10. aprīlī, bet koronavīruss to piespieda pārcelt uz 9. maiju, pēc tam uz 30. maiju, kad bija skaidrs, ka šādu pasākumu varēs sarīkot.
“Kad pārcēlām, bija ļoti daudz zvanu, kad un kā būs. Bija diezgan sauss. Putekļu daudz, bet dubļu maz. Toties bija skaists laiks, viss zaļš un silts. Tiem, kuriem vajag jo vairāk dubļu, jo labāk, varbūt mazāk gāja pie sirds. Ievērojām visus noteikumus. Viss tika izdomāts tā, lai sacensības varētu notikt. Katrai mašīnai bija sava sākuma vieta un laiks, apvidus bija diezgan liels. Principā, ja cilvēki ir mašīnās, tad skaits nav ierobežots, kaut vai tūkstotis, bet tik un tā bijām piesardzīgi,” stāsta E. Bauers. Viņš novēroja, ka cilvēki bija noilgojušies pēc šāda veida pasākuma. To viennozīmīgi varēja just. Dalībnieki bija no Liepājas apkaimes, Rīgas, Valmieras un citām vietām. “Cilvēki grib kustēties un darīt. Tas mūs atkal iedvesmo, dod stimulu rosīties tālāk. Uz rokasbremzes sēdēt, protams, nevienu ilgstošākā periodā nestimulē. Viss forši, visi bija apmierināti,” gandarīts ir E. Bauers. Viņš bezceļu sacensību rīkošanu uzskata par savu misiju, piedāvājot organizētu pasākumu, kurā tiek ievērotas visas vides prasības, lai pēc tam viss tiktu sakārtots.
“Ja nav organizētu pasākumu, tad cilvēki brauc neorganizēti. Tad viss atkarīgs no tā, cik nu kuram ir izpratne par to, ko drīkst un nedrīkst. Savos rīkotajos pasākumos cenšos mācīt cilvēkus, lai pievērš uzmanību, ka līkumos vajag braukt lēnām, lai neveido rises, ka ir jaunās eglītes un priedītes, kuras ir maziņas. Tās bieži vien nevar pamanīt, bet tas nenozīmē, ka tur nekas neaug. Ir trīs reizes jāpaskatās, ja gribi no ceļa nobraukt. Prasības aug. Arī tur ir jāiegulda līdzekļi. Rises jālīdzina. Izbraucot no meža, uz ceļa tiek uznesti dubļi. Svētdien pusi laika pavadīju, grābjot no ceļa dubļus nost,” atklāj organizators.
Tebra paliek atmiņā
“Tas nav tā vienkārši – atbrauc uz mežu un izgāz pa dubļiem. Ja padomā, tas ir vesels process. Džeki domā, kā to mašīnu uztaisīt, kādas riepas likt, cik augstu var pacelt, kādu vinču likt. Vīriešiem tas ir vajadzīgs. Pasākuma diena ir tikai noslēgums visam procesam. Citam nedēļu, citam mēnesi, citam pusgadu jāiegulda, lai varētu piedalīties. Cilvēkiem no malas varbūt liekas, ka tur tā vienkārši atbrauc un pajārē mežu, bet īstenībā tas ir kompleksāks pasākums. Tas ir vajadzīgs, atsaucība ir. Cenšamies strādāt tā, lai būtu arī nākamā reize,” atklāj E. Bauers.
“Tebras ekspedīcija” dzima 2000. gada pavasarī. E. Bauers bija ciemos Dunalkā pie Andreja Radzeviča, kurš sacensībās brauca ar “Ņivu”. Viņš izvizinājis gar Tebras krastu pa bezceļiem. “Man palika atmiņā, ka tur ir forši un upei ir savdabīgs nosaukums, tāpēc tās vārdā nosaucu. Ar pirmo reizi atsaucība bija lielāka nekā citos manos pasākumos,” par “Tebras ekspedīcijas” iemantoto popularitāti teic organizators.
Izkonkurē vecos bukus
“Bija tiešām forši! Parasti sanāk pašam visu organizēt, šoreiz beidzot kā dalībnieks varēju piedalīties pēc ilgiem laikiem. Braucām standarta klasē “4×4 Geofind” ar parasto mašīnu. Trešo vietu izcīnījām. Konkurenti bija rūdīti trofireidisti ar sagatavotām mašīnām,” stāsta kluba “4×4 Liepāja” vadītājs Mārtiņš Kesus. Viņaprāt, panākuma pamatā bija lielāks entuziasms un saliedētais komandas gars. Četru vīru vienība bija norunājusi savus pienākumus un strikti pie tiem turējās.
“Vecie buki ir slinkāki – negrib skriet lielākus gabalus, visur grib piebraukt klāt. Mums nav tāda mašīna, ar kuru var cauri krūmiem sisties līdz pat punktam. Mēs vienkārši skrējām. Kamēr viņi domāja, kā tur piebraukt, mēs jau bijām aizskrējuši,” stāsta M. Kesus.
“4×4 Geofind” klasē dalībniekiem ir jāatrod noslēptas zīmītes, pabāztas zem saknēm vai mājas pamatos, jāpieraksta savā kontrolkartē. Beigās tiek skaitīts, kurš, ko un cik pareizi ir savācis. “Bieži ir loterija! Pieskrien un redzi, ka cilvēks ir atradis un liek lapiņu atpakaļ. Otrā punktā viņi piebrauc un redz, ka tu esi atradis,” skaidro M. Kesus. Viņš norāda, ka lielu lomu šajā klasē spēlē maršruta plānošana un koordinēts darbs. Šajā klasē brauc pa meža celiņiem. Bezceļu un dubļu cienītājiem ir jāizvēlas “Ekspedīciju” grupas. “Bet tur nav uz laiku. Tāpēc rūdīti trofireidisti nebrauc vienkārši izklaidēties dubļos, bet izvēlas šo klasi, lai varētu cīnīties,” atklāj M. Kesus. Viņš 13. jūnijā visus gaidīs kempingā “Ods”, kura apkārtnē notiks “Pavasara dubļu dublis”. Dalībniekiem sīkāka informācija pieejama “4×4 Liepāja” lapā sociālajā tīklā “Facebook”.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām