Glabāšanā saņem Zentas Mauriņas portretējumu bronzā
Zentas Mauriņas piemiņas istabu krājumu arvien biežāk papildina lietas, kuras ar Grobiņā dzimušo un augušo rakstnieci bijušas cieši saistītas. Tā, piemēram, izdevies iegūt Z. Mauriņas ar roku rakstītas vēstules, viņai savulaik piederējušas interjera lietas, bet pavisam nesen Grobiņā nonācis arī rakstnieces bronzas portretējums.
Mēro ceļu no Vācijas
“Pārsteigums bija liels. Jo šādā – ļoti nepierastā – laikā negaidījām, ka mums brauks viesi no Vācijas,” par bronzas cilņa nonākšanu Grobiņā saka piemiņas istabu vadītāja Maija Rolava. Bronzas cilni uz Grobiņu atgādājuši Freiburgas latviešu centra “Bērzaine” saimnieki Inese un Āris Aveni, kuriem ar Grobiņu izveidojusies laba sadarbība. Avenu pāris šo darbu piemiņas istabām nodevis glabāšanā uz 99 gadiem. “Tas ir kā vācu puses žests sadarbībai,” norāda M. Rolava.
Pie Aveniem bronzas cilnis nonācis pēc tam, kad to viņiem nodevis kāds vīrietis pēc savas mātes nāves. Viņa, acīmredzot būdama kvēla Z. Mauriņas cienītāja, šo darbu savulaik bija iegādājusies. Pēc mātes nāves dēls cilni uzticējis latviešu centram, jo nav vēlējies, ka darbs aizietu zudībā.
M. Rolava atklāj, ka ir ārkārtīgi liels prieks par katru lietu, kas kaut kādā ceļā nonākusi jeb atgriezusies Z. Mauriņas dzimtajā pilsētā, jo ļoti daudz lietu glabājas privātpersonu īpašumā. Katrs ar rakstnieci saistītais eksponāts, ko iespējams apskatīt viņas piemiņas istabās, piesaista arī lielu apmeklētāju interesi.
Stāsti savijas
M. Rolava neslēpj prieku, ka lielākā daļa arhīvā esošo materiālu, kas saistīti ar Z. Mauriņu, nu pamazām saliekas kopā kā puzles gabaliņi. Kurš gan būtu varējis iedomāties, ka savulaik glabāšanā saņemtais katalogs, kur redzams, kā Z. Mauriņa pozē māksliniekam Fidelam Bentelem, atklās bronzas cilņa izcelsmes aizkulises? Katalogs ļāvis noprast, ka vācu mākslinieks savulaik veidojis rakstnieces portretu. “Viņam paticis veidot ievērojamu, garīgu personu portretus,” zina teikt M. Rolava.
Kad ieraudzījusi foto ar bronzas cilni, kuru piemiņas istabu glabāšanā vēlējušies nodot Aveni, M. Rolavai, atminoties katalogā redzēto foto, tūlīt bijis skaidrs, kurš ir šī darba autors. Z. Mauriņa, kā norādīts katalogā, māksliniekam pozējusi 1967. gadā. “Māksliniekiem interesanta viņa ir bijusi visos laikos, arī tad, kad bija jauna – tad viņu gleznoja Jaņa Rozentāla dēls Miķelis Rozentāls,” vēstures notikumus ieskicē M. Rolava. “Ir labi, ka vēl viena lieta – un vērtīga lieta – ir atradusi savu vietu.”
Nu grobiņniekiem jādomā vien par to, kā teju 19 kilogramus smago darbu pienācīgi glabāt un izstādīt. M. Rolava atklāj, ka kopumā piemiņas istabās nu glabājas deviņi īpaši vērtīgi, zīmīgi un ar rakstnieci cieši saistīti eksponāti.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām