Rekurzeme.lv ARHĪVS

Ceļu atjauno pēc pusgadsimta

LIENE ANDERSONE

2020. gada 17. septembris 07:00

85
Ceļu atjauno pēc pusgadsimta

Piedaloties satiksmes ministram Tālim Linkaitam, šonedēļ atklāja atjaunoto Vaiņodes-Priekules autoceļu. “Pēdējo reizi šajā posmā asfaltēts ceļa segums tika uzliets 1976. gadā,” laikrakstam skaidro Priekules novada domes priekšsēdētāja Vija Jablonska.
Autovadītāju vērtējums par šo faktu ir vienbalsīgs: beidzot tas ir noticis! Taču vienlaikus norāda uz citiem problemātiskajiem ceļiem, piemēram, šoseju no Priekules uz Skodu.

No atrunām līdz prioritātēm
“No 1976. gada, kad pēdējo reizi uzlēja asfaltu, šis ceļš ir ticis tikai lāpīts. Pavasaros bija jābrauc pa labāko pusi, bet nevis pa labo – kā pieņemts,” norāda Priekules novada domes priekšsēdētāja.
Šopavasar Satiksmes ministrija (SM), piešķirot papildus finansējumu 75 miljonu eiro apmērā autoceļiem, līdzekļus beidzot rada arī P135 Vaiņodes-Priekules autoceļa salabošanai. Šis ceļa posms bija viens no sliktākajiem ar melno segumu visā Latvijā, iedzīvotājiem tas radīja neērtības nokļūšanai no vienas pašvaldības otrā. V. Jablonska teic, ka pavasarī SM pārstāvji paši izbraukājuši ar saviem auto problemātiskos ceļa posmus un pārliecinājušies par to slikto stāvokli.
Vaiņodes-Priekules ceļu salabot solījumi skanējuši jau vairāk nekā 20 gadus – kopš likvidēja dzelzceļa līniju Vaiņode-Liepāja.
Vaiņodes novada domes priekšsēdētājs Visvaldis Jansons norāda, ka ilgu gadu garumā nemaz nav skanējuši solījumi, vienmēr bijušas atrunas, ka valdībā tikšot skatītas iespējas. “Vienmēr naudas līdzekļu nebija. Mainījās valdības, atrunas bija vienas un tās pašas. Pavasarī pavērsiens bija tas, ka ceļus noteica par prioritātēm. Valsts iedeva finansējumu,” norāda V. Jansons.

Rūpe par Skodas ceļu
Atjaunotajā asfaltētajā ceļa posmā uzbērts akmens šķembu segums, ko autovadītāji ērtību ziņā novērtē kā labu, taču nākoties sastapties ar neērtībām, ka, piemēram, no ceļa apmalēm vai kārtīgi neiebrauktās vietās tiek pacelti uz augšu akmentiņi, kas var sabojāt auto virsbūvi vai stiklus. Pieredzējušākie autovadītāji uzsver, ka tādēļ jāievēro uz ceļa uzliktās ieteicamā braukšanas ātruma ceļa zīmes. “Ceļš uztaisīts labā kvalitātē. Lai labi kalpo!” atjaunotā ceļa posma atklāšanas pasākumā sacīja T. Linkaits.
“Pats galvenais, ka ceļš tagad ir ētri braucams iedzīvotājiem. Ceļa kvalitāte vairs nebija tikai vajadzība vai iegriba, bet bieži vien arī dzīvības jautājums,” piebilst V.Jablonska.
“Mani vairāk interesē un rūp ceļš uz Skodu – tas tagad izskatās tieši tāpat, kāds bija Vaiņodes ceļš. Tur ir liela satiksme,” norāda autovadītāja Aija Kļava
“Pirms laba laika ir uzsāktas sarunas par ceļu P114, kas sākas pie Lietuvas robežas Plūdoņos un beidzas pie Ilmājas. Tas ir stratēģiskais ceļš starp divām valstīm, divu valstu uzņēmējiem, tā iedzīvotājiem ir izeja uz Rīgas šoseju. Ar ministrijas pārstāvjiem gribam sarunu par dzelzceļu – kāda ir nākotne, kas domāts, kas paredzēts,” norāda Priekules novada domes priekšsēdētāja.

Staciju atdos uzņēmējiem
Savukārt Vaiņodes novada dome no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saņēmusi finansējumu projektu konkursā uzņēmējdarbības vides uzlabošanā – tiek atjaunota un remontēta 19. gadsimta beigās celtā Vaiņodes dzelzceļa stacijas ēka. “Iesniedzām projektu pirms trim gadiem, bet sākotnēji palikām aiz svītras. Bija iesniegti vairāk nekā 60 projekti. Tā kā citi pretendenti atteicās, mums pavērās iespēja. Līdz šī gada beigām projekts jāpabeidz. Decembrī Vaiņodes stacijas atjaunotā ēka būs gatava,” pastāsta V.Jansons.
Plānots, ka ēkā būs pakalpojumu centrs – tajā varēs darboties uzņēmēji, kuri piedāvās iedzīvotājiem dažādus pakalpojumus.
“Izsludinās konkursu, uzņēmēji varēs pieteikties, kuri vēlēsies šajā ēkā darboties. Tā varētu būt skaistumkopšana, ēdināšana,” uzskaita Vaiņodes novada domes priekšsēdētājs.