Latvijas volejbolam jauna vizuālā identitāte
Trešdien, 4. novembrī, Latvijas Volejbola federācija (LVF) volejbola kopienai, medijiem un plašākai sabiedrībai prezentēja jauno Latvijas volejbola vizuālo identitāti, kas izstrādāta, respektējot sporta veida ilggadējās tradīcijas, bet vienlaikus precīzāk simbolizē volejbola vērtības un atbilst mūsdienu sporta popularizēšanas prasībām. Vizuālās identitātes pamatā ir lakoniska grafiskā zīme, kurā simboliski vienā veselumā ietverts burts “V”, volejbolists un Latvijas valsts karogs. Jaunā identitāte paredz arī divus atvasinājumus, ar kuriem turpmāk identificēs pludmales un jaunatnes volejbolu, portālu "Rekurzeme" informē Latvijas Volejbola federācijas sabiedrisko attiecību speciāliste Lelde Blumberga.
“Mūsdienīga, iekļaujoša un ilgtspējīga – tādas bija mūsu galvenās prasības jaunās Latvijas volejbola federācijas vizuālās identitātes izstrādes sākumā. Procesā nonācām pie secinājuma, ka vēlamies iet prom no šaura institucionāla simbola tuvāk Latvijas volejbola kopienas apvienošanai. Tieši tādēļ grafisko zīmi papildina teksts “Volejbols Latvija”. Tāpat ar nolūku radījām vienas grafiskās zīmes atvasinājumus pludmales volejbola un jaunatnes volejbola identifikācijai, lai katrs volejbola saimei piederīgais varētu identificēties ar jauno zīmolu,” skaidro Latvijas volejbola federācijas (LVF) prezidents Jānis Buks.
Darbs pie jaunās volejbola vizuālās identitātes sākts pērn jaunās valdes sastāvā un no pirmajām skicēm līdz gala risinājuma pagājis gads. Šajā laikā tika organizēts ideju konkurss, kurā tika izvērtētas septiņas potenciālas idejas līdz par uzvarētāju tika izvēlēts un līdz pilnībai noslīpēts mākslinieka Gusta Rutka redzējums. Jaunā zīmola ieviešanas process notiks pakāpeniski tuvāko 3-6 mēnešu laikā, ņemot vērā valdības noteiktos ierobežojumus. Arī jaunās vizuālās identitātes prezentācija norisinājās tiešsaistē.
LVF valdes locekle un komunikāciju aģentūras MM&A | Hill+Knowlton Strategies vadītāja Linda Mežgaile, kura uzņēmās virsvadību jaunās identitātes izstrādes procesā, piebilst: “Laikam ejot, mainās veids, kā cilvēki uztver informāciju un notikumus. Arī volejbols kā sporta veids Latvijā ir piedzīvojis izaugsmi un mēs gribam, lai jaunais vizuālais veidols atspoguļo šīs izmaiņas, kas veicinājušās tā popularitāti. Volejbols ir elegants un mūsdienīgs sporta veids, kas māca savstarpējo sadarbību un atbalstu, un vienlīdzīgi attīsta gan fizisko, gan intelektuālo pusi. Šodien tas ir kļuvis vēl pieejamāks, atvērtāks un draudzīgāks sporta veids, kurā mēs gaidām jaunus spēlētājus un priecājamies par esošo uzvarām.”
Jaunā vizuālā identitāte paredz divus grafiskās zīmes atvasinājumus, ar kuriem turpmāk tiks atveidots pludmales volejbols un jaunatnes volejbols. Pludmales volejbola grafiskā zīme izstrādāta spilgtā neona zaļā krāsā ar uzrakstu “Pludmale”, kas simbolizē šī sporta veida būtību – azartiskumu, pievilcību un spilgtas emocijas. Vienlaikus tā ir arī atsauce uz 2012. gada Londonas Olimpiskajām spēlēm, kad tā laika pludmales volejbola duets Pļaviņš/ Šmēdiņš (LAT) līdzīga toņa zaļos kreklos izcīnīja Latvijai līdz šim augstāko godalgu – bronzas medaļas.
Jaunatnes volejbola grafiskā zīme radīta ceriņu violetā krāsā ar uzrakstu “Jaunatne”, simbolizējot nākotni un sportiskās cerības. Abiem atvasinājumiem ar nolūku izvēlēti dzimumu neitrāli toņi. Šāds centrālās grafiskās zīmes un atvasinājumu princips izvēlēts, izpētot pasaules volejbola lielvalstu praksi jaunu vizuālo identitāšu izstrādē. Vienlaikus tas sniedz iespēju lielo informācijas daudzumu par dažādajiem volejbola notikumiem identificēt ar atšķirīgiem vizuāliem elementiem vienkāršākai sporta dzīves sekotāju uztverei.
Tāpat izstrādāta arī atsevišķa Nacionālo izlašu grafiskā zīme, kuras centrā ir no Brīvības pieminekļa aizgūtās trīs zvaigznes, kuras papildina uzraksts “Volejbols Latvija”, kas lietojams kopīgi ar grafisko zīmi “V”. Šī zīme primāri izstrādāta Nacionālo izlašu atšķiršanai un galvenokārt tiks lietota uz to formām, kas pašlaik ir izstrādes procesā.
“Ar jaunās identitātes prezentāciju viss tikai sākas. Tuvākajā laikā LVF būs jāiegulda daudz darba un resursu, lai jaunais zīmols un tā atvasinājumi kļūtu atpazīstami un iecienīti volejbola kopienā un plašākā sabiedrībā,” tā LVF ģenerālsekretāre Gunta Aizporiete. “Šobrīd notiek aktīvs darbs pie dažādu materiālu izstrādes, Nacionālo izlašu formām, fanu atribūtikas, zāļu noformējuma, jaunas volejbols.lv mājas lapas un citiem praktiskiem jautājumiem. Ļoti ceram, ka Nacionālā vīriešu izlase Eiropas čempionāta finālturnīrā nākamā gada augustā startēs jau jaunajās formās, un mēs darīsim visu, lai faniem būtu iespēja atbalstīt mūsu sportistus, izmantojot jaunās identitātes materiālus. Identitātes atvasinājumi ‘’Jaunatne’’ un ‘’Pludmale’’ tiks izmatoti ikdienas komunikācijā, lai vieglāk ir atrast nepieciešamo informāciju un sekot līdzi notiekošajam sociālajos tīklos un drīzumā arī jaunajā mājas lapā. Strādāsim un rūpēsimies, lai visi ierauga, pamana un atpazīst mūsu jauno vizuālo identitāti un tās simbolus,” piebilst Gunta Aizporiete.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām