FOTO: Liepājā sāks jaunas tramvaja līnijas izbūvi

19. martā noslēgts līgums ar SIA "Skonto Būve" par jaunas tramvaja līnijas izbūvi Liepājā, informē pilsētas domes pārstāvji. Vēl notiek atsevišķu dokumentu un jautājumu saskaņošana, taču tuvāko trīs nedēļu laikā būvnieki gatavi ķerties pie darba, lai līdz gada beigām paveiktu ieplānoto.
Projekts, kam saņemts iespaidīgs ES fonda atbalsts, paredz jaunas tramvaja līnijas izbūvi līdz Ezerkrastam gandrīz divu kilometru garumā. Vienlaikus paredzēta esošo nepieciešamo inženierkomunikāciju izbūve un rekonstrukcija – siltumtrases rekonstrukcija, gāzes vada apvalkcauruļu izbūve, vājstrāvu tīklu, ūdens apgādes un kanalizācijas, elektroapgādes tīklu rekonstrukcija un izbūve, kā arī teritorijas labiekārtošana, informē Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālisti. Projekts paredz arī vides pieejamības risinājumus cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem.
Ietverot esošās līnijas rekonstrukciju, kopējās projekta izmaksas ir aptuveni 10,7 miljoni latu, informē SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks. Savukārt jaunā līnijas izbūve maksās 6,4 miljonus latu. 85 procentus no šīs summas nodrošinās Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums, atlikušos 15 procentus nodrošina pats uzņēmums.
Konkursā uzvarējušās firmas SIA "Skonto Būve" valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis norāda, ka darbiem atvēlēti septiņi mēneši. Viņš nenoliedz – termiņu, protams, būvniekiem būtu gribējies garāku, taču akceptējuši šo pasūtītāja prasību. "Solījuši esam un izdarīsim!" pauž G. Rāvis.
Neraugoties uz to, ka Latvijā uzņēmējiem pirmo reizi jāveic jaunas tramvaja līnijas izbūve, ar darbiem tikšot galā veiksmīgi. SIA "Skonto Būve" iepriekš jau veiksmīgi strādājusi sarežģītu tiltu pārvadu un dzelzceļa līniju izbūvē, šī pieredze noderēšot arī strādājot pie projekta Liepājā, norāda G. Rāvis.
Projekta vadība uzticēta firmas vietējam speciālistam – Aldim Rēriham. Viņš uzsver, ka lielākā darbu daļa tiks uzticēta apakšuzņēmējiem no Kurzemes reģiona. Taču tiks piesaistīti, piemēram, arī pieredzējuši dzelzceļa būves speciālisti no Rīgas – SIA "Transceltnieks". Projektam būs ļoti stingra uzraudzība, būvuzraugs pastāvīgi strādās tieši objektā.
Zināmas neērtības gan remontdarbu laikā liepājnieki izjutīs, taču šādos gadījumos no tā izvairīties ir praktiski neiespējami, atzīst A. Rērihs. Paredzēts, ka tramvaja līnijas izbūves laikā ielām tiks slēgta viena brauktuves puse. Tiks gādāts par to, lai iedzīvotājiem netiek pārtraukta ūdens apgāde. Projekts ir sarežģīts, nenoliedz tā vadītājs, taču eksperimentēts darbu gaitā netiks – būvnieku pieredze un objekta stingra pārraudzība nodrošināšot labu rezultātu.
Plašāk kādā no nākamajiem "Kursas Laika" numuriem.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām