Karostas kanāla attīrīšanai piesaistīs ES Kohēzijas fonda līdzekļus
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir iesniegusi Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai projektu "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana". Plānots no ES Kohēzijas fonda piesaistīt līdzekļus 85% apmērā no projekta izmaksām, bet saskaņā ar MK noteikumiem Nr.662, Karostas kanāla attīrīšanas projektam rezervēti 11 miljoni latu.
Projekts iesniegts ierobežotas projektu atlases kārtas 2. uzsaukumā darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.3.1.6 aktivitātē "Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšanai".
Kā pastāstīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš: "Ceram uz pozitīvu projekta virzību un finansējuma saņemšanu. Paralēli projekta iesniegšanai ES Kohēzijas fondā, gatavojam dokumentāciju iepirkuma procedūrai par darbu veikšanu, ko varētu izsludināt tuvākajā laikā".
Atgādināsim, ka vēl pagājušā gada otrajā pusē jau bija uzsākta iepirkuma procedūra par Karostas kanāla attīrīšanu, diemžēl visi iesniegtie piedāvājumi ievērojami pārsniedza projektam piesaistāmo finansējuma apjomu. Ivo Koliņš norāda, ka gatavojot jauno iepirkuma dokumentāciju tiekot paplašināts piemērojamo tehnoloģiju skaits, kas visticamāk veicinās sekmīgu iepirkuma procedūru.
Helsinku Komisija Karostas kanālu ir noteikusi par vienu no deviņām vispiesārņotākajām teritorijām Latvijas Republikā. Karostas kanāls ir mākslīga būve, kas ir izveidota 20 gs. sākumā. No 1945. līdz 1994. gadam Karostas kanāls bija slēgta militāra teritorijā, kurā atradās Padomju Savienības, bet kopš 1991. gada Krievijas Federācijas jūras kara flotes zemūdeņu bāze. Karostas kanāla kopējā platība ir 874 897 m2, tai skaitā attīrāmā platība, kura sastāda 780 000 m2. Militārās bāzes darbība ir atstājusi paliekošu ietekmi uz teritoriju.
Laika posmā no 1992. līdz 2005. gadam ir veikta virkne kanāla akvatorijas apsekošanu, kā rezultātā ir noteikts piesārņoto nogulumu apjoms un piesārņojuma sastāvs, kas nosaka, ka piesārņojuma pamatmasa ir radusies Padomju Savienības bruņoto spēku darbības rezultātā. Līdz šim veiktās izpētes rāda, ka ar naftas produktiem un smagajiem metāliem (Hg, As, Pb, Zn, Cu, Cd, Se) ir piesārņoti ~ 650 000 m3 Karostas kanāla gultnē atrodošos dūņu un smilšu sanesu nogulumu.
Karostas kanāla piesārņoto nogulumu biezums mainās robežās no 0.2 līdz 2.2 m, to vidējais biezums - ~ 0,6 m. Piesārņojuma koncentrācija un slāņa biezums ir lielāks kanāla austrumu daļā.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām