Rekurzeme.lv ARHĪVS

Liepājā šogad gandrīz 800 bērniem vecāki strādā ārzemēs

BNS, ziņu aģentūra

2011. gada 25. oktobris 15:37

388
Liepājā šogad gandrīz 800 bērniem vecāki strādā ārzemēs

Liepājā turpina palielināties to bērnu skaits, kuriem kāds no vecākiem vai abi strādā ārzemēs, un šogad ir jau 792 šādi bērni, aģentūrai BNS pavēstīja Liepājas Izglītības pārvaldes speciāliste bērnu tiesību jautājumos Dace Liņķe.

Saskaņā ar Liepājas Izglītības pārvaldes apkopotajiem datiem izbraukušo vecāku skaits pēdējo gadu laikā pakāpeniski pieaug.

2007.gadā 416 bērniem kāds no vecākiem bija devies peļņā uz ārzemēm, 2008.gadā – 430, bet 2009.gadā – jau 591, savukārt 2010. gadā – 780.

Šogad 542 bērniem ārzemēs strādā tēvs, 179 – māte, bet 71 bērnam iztiku ārvalstīs pelna abi vecāki. Ar šo bērnu audzināšanu nodarbojas vecvecāki vai citi pieaugušie. Viens skolnieks norādījis, ka ar viņa audzināšanu vecāku prombūtnes laikā nenodarbojas neviens pieaugušais.

Kopš 2005.gada, sākot mācību gadu, Liepājas pilsētas vispārizglītojošajās skolās un pirmsskolas mācību iestādēs veic klases audzinātāju un bērnudārza audzinātāju aptauju, lai konstatētu, cik bērniem līdz 18 gadiem kāds no vecākiem vai abi vecāki atrodas vai strādā ārpus Latvijas robežām.

Liņķe sacīja, ka aptauja ir nepieciešama, jo aizvien biežāk skolas un pirmsskolas mācību iestādes saskaras ar problēmu situācijām, kas prasa atbildību no vecākiem, bet viņu nav. Nereti ar bērna audzināšanu vecāku prombūtnes laikā nodarbojas vecvecāki, kuri nespēj tikt galā ar mazbērniem. Nereti bērni ir atstāti arī svešu cilvēku uzraudzībā. Vecāku atstātie bērni bieži ir problēmu bērni skolās, bērnudārzos.

Pirmsskolas mācību iestādes saskaras ar nepārvaramām uzvedības problēmām, skolās mācības tiek pamestas novārtā, kavētas stundas, bērniem ir uzvedības problēmas, pastāstīja Liepājas Izglītības pārvaldes speciāliste bērnu tiesību jautājumos. Viņa uzsvēra, ka vecāku prombūtne gandrīz vienmēr rada psiholoģiskas problēmas bērnos neatkarīgi no viņu vecuma.

Pētījums ir nepieciešams, lai konstatētu kopainu pilsētā un katrā konkrētā mācību iestādē, kā arī lai izvērtētu tendences sabiedrībā. Tas arī palīdzētu šīm iestādēm strādāt ar vecākiem, sniegt nepieciešamās zināšanas, kas notiek ar bērniem, ja vecāki ir spiesti ilgstoši atrasties prombūtnē.