Rekurzeme.lv ARHĪVS

Atklātā vēstule par nedrošajiem pasažieru pārvadājumiem

ReKurZeme, portāls

2011. gada 9. septembris 08:35

1219
Atklātā vēstule par nedrošajiem pasažieru pārvadājumiem

Aizvadīto gadu laikā, vērtējot starppilsētu pasažieru pārvadājumus uz Rīgu un atpakaļ, kā visuzticamākais partneris ir palicis autobuss. Mēs, Liepājas autobusu parka kolektīvs, mainīgajā tirgus situācijā, turpinām nodrošināt svarīgāko ikvienam mūsu pasažierim – pieejamu biļešu cenu, komfortablus un ērtus braucienus, kā arī drošu satiksmi.

Satiksmes negadījumi un riski cilvēku dzīvībai pasažieru regulārajos pārvadājumos ir tie, kas neatstāj vienaldzīgu nevienu. Šoreiz vēlos izskaidrot būtiskākās atšķirības starp „Liepājas autobusu parka” un tā sauktajiem „mikriņiem”, kas ļaus novērtēt un salīdzināt kopējo uzņēmumu piedāvātos pakalpojumus un servisu. Mūsu pētījumi pierāda, ka ikdienā vairāk nekā 36% no visiem pasažieriem izvēlas „mirkiņus”, kas nereti pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, pakļauj pasažierus veselības un dzīvības riskiem, kā arī neveic godprātīgus nodokļu maksājumus.

Serviss un apkalpošanas kultūra. Arvien lielāku lomu un nozīmi veltam darbinieku apmācībām, kas ietver augstu kvalitātes standartu ievērošanu, garantējot drošus, laipnus un ērtus pārvadājumus. Šogad autobusu vadītāja kvalifikācijas celšanas apmācības kursus pabeiguši 36 darbinieku; līdz gada beigām plānojam apmācīt vēl 70 autobusu vadītājus. Apliecinājums tam, ka strādājam pie pakalpojuma kvalitātes uzlabošanas, ir arī četri pavisam jauni markas „MAN” autobusi, kuri kursēs maršrutā Liepāja - Rīga - Liepāja.

Nodokļu samaksa. Mūsu kolektīvā ir vairāk nekā 265 darbinieki par kuriem godprātīgi veicam nodokļu un sociālās iemaksas. Mēs esam uzticams partneris ne tikai klientiem, bet arī darbiniekiem, kuri savu darbu veic atbildīgi un neatlaidīgi, lai nodrošinātu un sasniegtu izvirzītos mērķus. Šā gada pirmajā pusgadā esam kopsummā valsts budžeta iemaksājuši vairāk nekā 429 529 Ls. Savukārt situācija ar „mikriņiem” ir diametrāli pretēja - tie rada valstij zaudējumus. Lai arī to darbību nevarētu nosaukt gluži par nelegālu, jo šiem uzņēmumiem ir neregulāro pārvadājumu licences, „mikriņu” sniegtie pakalpojumi liecina, ka tie veic regulārus pārvadājumus.

Augsti drošības standarti. Pārlasot pasažieru komentārus, kuri izmanto „mikriņu” pārvadātāju pakalpojumus, liecina, ka nav runa tikai par nelielām neērtībām, bet gan par dzīvībai un veselībai nozīmīgiem riskiem. Tas vien liecina, ka šādiem pakalpojumu sniedzējiem ne tikai nav standarti, bet arī elementāru drošības nosacījumu ievērošana ir sveša lieta, jo darbības pamatā ir maksimāli īsā laikā nogādāt „preci” līdz galapunktam. Savukārt, „Liepājas autobusu parka” gadījumā atbilstība visaugstākajiem drošības standartiem ir viena no mūsu regulām. Regulāras tehnikas apkopes un pārbaudes pirms došanās reisā ir mūsu ikdienas darbs, kas nav tikai iegriba, bet gan apliecina reālas rūpes par pasažieru drošību.

Mēs esam par godīgu uzņēmējdarbību, godprātīgu nodokļu nomaksu un drošu satiksmi!

Ar cieņu,
Gundars Kristapsons
A/S „Liepājas autobusu parks”                   
Valdes priekšsēdētājs