Līgo dziesmu atskaņošana gadatirgos ir galvenais nosacījums svētku atmosfēras veidošanā
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka Līgo dziesmu atskaņošana gadatirgos rada svētkiem raksturīgo noskaņojumu, liecina portāla www.muzikabiznesam.lv sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījuma centru SKDS, ziņu portālu TVNET un reģionālajiem medijiem veiktā aptauja.
Līgo svētki, kas tiek plaši atzīmēti visā Latvijā, ir vieni no latviskākajiem un tautiskākajiem svētkiem, un nav iedomājāmi bez Līgo dziesmām. Arī gadatirgu rīkošana pirmssvētku dienās ir jau sena tradīcija, kas rada pacilājošo, svētkiem raksturīgo noskaņu kā laukos tā arī pilsētās. Gadatirgos izvēlētā mūzika ir tā, kas rada neatkārtojamo, tieši šiem svētkiem raksturīgo atmosfēru. To apliecina arī 69% TVNET aptaujas respondentu un 61% SKDS aptaujas dalībnieku, kā arī lielākā daļa reģionālo mediju lasītāju.
Ceturtā daļa aptaujas dalībnieku apliecināja, ka Līgo dziesmu atskaņošana iepirkšanos gadatirgū padara patīkamāku un 21% respondentu piekrita, ka Līgo svētkiem raksturīgās mūzikas atskaņošana paildzina gadatirgū pavadīto laiku. Gadatirgi nav tikai iepirkšanās, kur iegādāties Līgo svētkiem raksturīgos gardumus svētku galdam un simboliskas dāvanas, uz gadatirgiem iet arī tikai, lai apskatītos amatnieku darinājumus, noskatītos tautas deju kolektīvu un dziedātāju priekšnesumus. To apliecina 39% aptaujas dalībnieku, piekrītot, ka pareizi izvēlēta mūzika gadatirgos ļauj labāk izbaudīt atpūtu un pavadīt laiku vienkārši atpūšoties arī neko nepērkot.
Mūzika palīdz veidot ne tikai svētkiem raksturīgo atmosfēru, bet arī ietekmē gadatirgus apmeklētāju garstāvokli un iepirkšanos. „Muzak“, uzņēmums, kas pāgājušā gadsimta trīsdesmitajos gados pirmie ieviesa fona mūzikas konceptu, ir apkopojuši dažādu pētījumu rezultātus par fona mūzikas pozitīvo ietekmi, piemēram, iepērkoties cilvēki neizjūt apgrūtinājumu no drūzmas, ja skan piemērota fona mūzika.
43% SKDS aptaujas respondentu uzskata, ka gadatirgi bez mūzikas nemaz nav iedomājami, kas apliecina arī „Muzak“ veiktā pētījuma par mūzikas pozitīvo ietekmi uz iepirkšanos drūzmā secinājumus.
Lielākā daļa reģionālo laikrakstu „Kursas Laiks“, „Auseklis“ un „Staburags“ lasītāji atzīmēja, ka Līgo dziesmas palīdz radīt svētkiem raksturīgo noskaņojumu, attiecīgi 50%, 41% un 44%. Vasaras saulgriežu svinēšana ir Latvijā saglabātā unikalitāte, ko plaši var izmantot dažādās uzņēmējdarbības jomās, papildus piesaistot gan tūristu, gan vietējo iedzīvotāju uzmanību.
Lai atspoguļotu mūzikas nozīmi dažādās uzņēmējdarbības jomās, mūzikas industrijas pārstāvji ir izveidojuši informatīvu mājas lapu www.muzikabiznesam.lv. Mājas lapā vienkopus ir publiskoti dažādi fakti, skaidrojumi un pētījumu rezultāti par veiksmīgas mūzikas izvēli un izmantošanu dažādās uzņēmējdarbības jomās: kafejnīcās, viesnīcās, veikalos, deju klubos, sporta klubos, izstādēs un gadatirgos, koncertos, sporta pasākumos, klientu apkalpošanas vietās, skaistumkopšanas salonos, birojos un darba vietās.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām