Rekurzeme.lv ARHĪVS

Kisiela patiesais izstāšanās iemesls Talsu rallijā – pārsista riepa

2011. gada 16. maijs 12:52

1148
Kisiela patiesais izstāšanās iemesls Talsu rallijā – pārsista riepa

Latvijas rallija čempionāta 3.posmā „BTA Rally Talsi”, kas norisinājās 14. un 15. maijā, abas Skandi Motors rallija komandas ekipāžas - Jari Ketomā/ Mika Stenbergs un Raimonds Kisiels/ Arnis Ronis - iegūtās augstās pozīcijas pašā sacensību izskaņā zaudēja pārsistu riteņu dēļ.

J.Ketomā, kurš ar jauno „Mitsubishi EVO 10 R4” rallija automobili trijos ātrumposmos bija līderis un citos līdzvērtīgi cīnījās ar Talsu rallija uzvarētājiem Georgu Grosu/ Raigo Molderu (Ford Focus WRC), pēc pēdējā ātrumposma šī iemesla dēļ noslīdēja uz 9.vietu. Savukārt, R.Kisiels bija spiests no sacensībām izstāties.

Lai arī iepriekš ziņots par tehnikas defektu, ekipāžas patiesais izstāšanās iemesls – sacensību negadījums, ko izraisīja mīksta riepa. Raimonda vadītais Mitsubishi Lancer WRC rallija 10. ātrumposmā izslīdēja no trases un pret ceļa malā esošajiem celmiem bojāja priekšējo balstiekārtu, līdz ar to sacensības nebija iespējams turpināt. Pie tāda secinājuma nonāca komandas inženieri, veicot automobiļa piekares salauzto detaļu tehnisko ekspertīzi.

„BTA Rally Talsi” trasē iekļautais 10. ātrumposms bija smagākais visā sacensībā. Daļa no vairāk nekā 33 kilometrus garā posma otrajā sacensību dienā tika veikta atkārtoti, un vairāk nekā 60 dalībnieku ekipāžas jau pirmajā reizē grants ceļu bija pamatīgi izvagojušas, burtiski izrokot no zemes dzīlēm lielus akmeņus. Tieši šajā posmā savu iespēju sacensībās uzvarēt zaudēja ne tikai Skandi Motors rallija komanda, bet arī Andis Neikšāns/ Pēteris Dzirkals, kuri atradās vadībā N grupas ieskaitē, un viņa tuvākie sekotāji Jānis Vorobjovs/ Guntars Zicāns. Iemesls visiem viens un tas pats – pārsista riepa.

Atgādinām, ka līdz rallija 10.ātrumposmam J.Ketomā atradās kopvērtējuma 2.vietā, bet R.Kisiels – 3.vietā. Turklāt pēc sacensībām J.Ketomā atzina, ka „MML Sports” sagatavotais „Mitsubishi EVO 10 R4” rallija automobilis sevi pierādījis, jo ļāva ar ļoti niecīgu atstarpi gandrīz līdzvērtīgi cīnīties ar tehnoloģiski pārāku WRC automašīnu.