Mūzika frizētavu un skaistumkopšanas salonu klientiem ir svarīga
Vairāk nekā 50% Latvijas frizētavu, solāriju un skaistumkopšanas salonu apmeklētāju atzīst tajos atskaņoto mūziku par svarīgu, jo tā ļauj labāk atslābināties un relaksēties, liecina portāla www.muzikabiznesam.lv sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījuma centru SKDS, ziņu portālu TVNET un reģionālajiem medijiem veiktās aptaujas rezultāti.
Kā atzina lielākā daļa SKDS aptaujas dalībnieku, frizētavu, skaistumkopšanas salonu un solāriju apmeklējums ir sava veida rituāls, no kura gūt baudu un pozitīvas emocijas, tādēļ svarīga ir salona atmosfēra un detaļas, kas to veido. 51% respondentu (gan sievietes, gan vīrieši) uzsvēra mūzikas nozīmi salona kopējās noskaņas veidošanā, kas klientiem palīdz aizmirst ikdienu un atslābināties.
36% respondentu norāda, ka, skanot mūzikai, viņi daudz labāk var izbaudīt procedūras. 25% aptaujas dalīniekiem patīkama mūzika rada vēlmi salonā iegriezties biežāk un pavadīt tur ilgāku laiku. Tas nozīmē, ka piemērotai mūzikai ir tieša ietekme uz biznesa attīstību, jo tā palīdz salonam palielināt apmeklētāju skaitu un līdz ar to arī kopējos ieņēmumus. Apmeklētāji atzīst, ka dažkārt mūzika pat palīdz pieņemt lēmumu par konkrētu matu griezumu vai procedūru.
Lai noskaidrotu, kādu mūziku vislabprātāk klausās frizētavu, skaistumkopšanas salonu un solāriju apmeklētāji dažādos Latvijas reģionos, portāls www.muzikabiznesam.lv sadarbībā ar ziņu portālu TVNET un reģionālajiem medijiem veica aptauju visos reģionos.
Lielākā daļa – 56% aptaujas dalībnieku – vislabāk jūtas, ja frizētavā, solārijā un skaistumkopšanas salonā skan klusa un relaksējoša mūzika. Mūsdienu straujais un piesātinātais dzīves ritms ir tie faktori, kas rada vislielāko nogurumu un enerģijas zudumu, tādēļ salīdzinoši daudz mazāk dalībnieku -- 14% vēlas dzirdēt enerģisku un uzlādējošu mūziku.
Kurzemes reģiona iedzīvotāji dod priekšroku klusai un meditatīvai mūzikai, jo tā palīdz procedūru laikā ķermenim atbrīvoties no ikdienā radušās spriedzes un noguruma. To aptaujā apliecināja 37% laikraksta "Ventas Balss" lasītāju. Līdzīgās domās par mūzikas izvēli frizētavās, skaistumkopšanas salonos un solārijos ir arī Zemgales laikraksta "Bauskas Dzīve" un Latgales laikraksta "Rēzeknes Vēstis" lasītāji, attiecīgi 42% un 35%.
Vidzemnieku sirdīm tuvāka ir ritmiska un melodiska mūzika, ko skaistumkopšanas iestādēs labprāt dzirdētu 60% aptaujāto, liecina laikraksta "Liesma" apkopotie dati.
Iespējams mēs katrs savā ikdienā varam pārliecināties, ka pavasara sākums ir vēl viens pozitīvs pamudinājums apmeklēt frizētavas un skaistumkošanas salonus, pat ja to nedaram bieži vai regulāri. Cilvēki jau kopš seniem laikiem ir rūpējušies par savu izskatu un labsajūtu, piekopjot dažādas skaistumkopšanas procedūras. Jau senatnē pirmatnējās ciltis ķermeni izgreznoja ar tetovējumiem; eskimosi ierīvēja ādā taukus un ziedes, šādā veidā izrādot rūpes par savu ķermeni. Pirmie, kas lielu vērību veltīja daiļuma uzturēšanai, bija senie grieķi, no kuriem skaistumkopšanas tradīcijas pārņēma arī senās Romas iedzīvotāji, kur popularitāti guva kosmetologa pakalpojumi un arī citas līdz mūsdienām nonākušas skaistumkopšanas procedūras -- matu krāsošana, sejas kopšana ar speciāliem balzamiem, ķermeņa ieziešana ar barojošiem krēmiem, manikīrs.
Lai atspoguļotu mūzikas nozīmi dažādās uzņēmējdarbības jomās, mūzikas industrijas pārstāvji ir izveidojuši informatīvu mājas lapu www.muzikabiznesam.lv. Mājas lapā vienkopus ir publiskoti dažādi fakti, skaidrojumi un pētījumu rezultāti par veiksmīgas mūzikas izvēli un izmantošanu dažādās uzņēmējdarbības jomās: kafejnīcās, viesnīcās, veikalos, deju klubos, sporta klubos, izstādēs un gadatirgos, koncertos, sporta pasākumos, klientu apkalpošanas vietās, skaistumkopšanas salonos, birojos un darba vietās.
Mūzikas izmantošana ir viens no vienkāršākajiem un salīdzinoši lētākajiem mārketinga veidiem, jo bez lielām investīcijām ļauj radīt atbilstošu atmosfēru gan kafejnīcā un veikalā, gan sporta klubā un skaistumkopšanas salonā.
Biedrība "Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība" (LaIPA) ir organizācija, kurā izpildītāji un fonogrammu producenti ir apvienojušies, lai kolektīvi administrētu savas tiesības – vienotos ar fonogrammu izmantotājiem par maksājamo atlīdzību, iekasētu, sadalītu un izmaksātu to tiesību īpašniekiem. LaIPA ir starptautiski atzīta organizācija, kas vienīgā Latvijā administrē pašmāju un ārzemju izpildītāju un producentu tiesības saņemt taisnīgu atlīdzību par izmantoto mūziku.
Latvijas autoru biedrība "Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/ Latvijas Autoru apvienība" (AKKA/LAA) apvieno dažādus autorus nolūkā realizēt autoru mantisko tiesību kolektīvo pārvaldījumu, veidojot efektīvu sadarbību starp autoriem un darbu izmantotājiem, lai nodrošinātu darbu izmantotājiem ērtu iespēju likumīgi izmantot autordarbus un autoriem saņemt par to autoratlīdzību. AKKA/LAA pārstāv vairāk nekā četru tūkstošu Latvijas autoru un vairāk nekā četru miljonu ārvalstu autoru mantiskās tiesības un administrē to tiesības mūsu valstī.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām