Rekurzeme.lv ARHĪVS

Priekulē veidos rotācijas apli

Iluta Dreimane

2011. gada 14. janvāris 07:15

2821
Priekulē veidos rotācijas apli

Šogad Priekulē ceļu satiksmē ieviesīs līdz šim pilsētā ko nebijušu – Aizputes, Vaiņodes, Uzvaras ielas un Zviedru vārtu krustojumā tiks veidots rotācijas aplis.

Satiksmes ministrija apstiprinājusi 54 projektus satiksmes drošības uzlabošanai 40 Latvijas novados. Finansējums nāks no Eiropas reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzekļi. Vienu no projektiem īstenos Priekules novadā.

Projekts devis iespēju piesaistīt Eiropas Savienības fondu finansējumu pirms vairākiem gadiem apstiprinātajam Priekules pilsētas investīciju attīstības plānam, skaidro Priekules novada domes Attīstības plānošanas nodaļas vadītājs Modris Baumanis. Veiksmīgais starts konkursā ļaus veidot rotācijas apli un uzlabot satiksmes drošību neregulārajā krustojumā pie Zviedru vārtiem.

Vēsturiski satiksme virzīta cauri Zviedru vārtiem, laika gaitā krustojums ieguvis pašreizējo veidolu, stāsta M. Baumanis.

SIA “Laurus konsultācijas” speciālisti, izstrādājot projekta tehniski ekonomisko pamatojumu, atzinuši, ka krustojums ir ļoti plašs, nav pietiekami pārredzams un saprotams, tajā ir daudz neizmantotas platības, un tas rada bīstamas situācijas. Krustojumā dominējošais īpatsvars ir kreisajam pagriezienam, teritorijā nav sakārtota gājēju kustība, nepieciešams arī papildu apgaismojums un pieturvietu sakārtošana. Bīstamas situācijas rada arī smagā transporta kustības lielais īpatsvars.

Pārveidojot krustojumu par rotācijas apli, problēmas būtu risināmas, uzskata M. Baumanis.

SIA “L4 ceļu projekti” izstrādājusi skiču projektu. Plānots, ka nepārtrauktu un vienmērīgu satiksmi vairāku tranzītielu krustojumā nodrošinās aplis aptuveni 30 metru diametrā.

Salīdzinājumam: Liepājā, saskaņā ar pilsētas Komunālās pārvaldes Ceļu nozares vadītāja Mārtiņa Jākobsona sniegto informāciju, lielākais rotācijas aplis ir Cukura un Pulvera ielas krustojumā, tā diametrs – 40 metri. Aplis 30 metru diametrā ir Jūras un Radio ielas krustojumā.

Vairāk lasiet "Kursas Laika" 14. janvāra numurā.