Rekurzeme.lv ARHĪVS

Vācieši iemīl Latvijas bērzu sulu

Db.lv, portāls

2013. gada 9. aprīlis 08:07

97
Vācieši iemīl Latvijas bērzu sulu

Latvieši bija, ir un būs lielākie bērzu sulas dzērāji pasaulē, uzskata Linards Liberts. Taču arī citas tautas pelnījušas gūt pavasarīgu prieku no bērzu sulas.

Linarda mūža aizraušanās ir bērzi, reiz iesācis ar pirtsslotām, kopš 2010. gada viņš pievērsies bērza sulai un ražo visu, ko var no tās pagatavot – limonādi, vīnu, sīrupu un «šampanieti» – šos četrus produktu veidus viņš nolēmis nostiprināt pastāvīgā piedāvājumā, pirms ķerties pie nākamo ideju realizēšanas.

Pamazām Eiropa iepazīst latviešiem paaudzēs ierasto atspirdzinājumu – Libertu ražotā bērzu sulas limonāde un vīns iegaršojušies arī vāciešiem. «Eiropā tā ir eksotika, un šī biznesa niša ir absolūti brīva, tikai jāmāk ieinteresēt,» iespaidos un novērojumos pēc dalības izstādē Vācijā BioFach 2013 (notika šī gada februārī) dalās Linards. «Bērzu sulu, kādu to atceramies no bērnības veikalu plauktos, ražo gan ukraiņi, gan dāņi, gan arī krievi, tāpēc pašam prieks, ka Libertu sula unikāla ar to, ka netiek pasterizēta. Produkcija iepatikās ne tikai vāciešiem, mūsu austrumu kaimiņi sajūsminājās par «šampanieti» – dzirkstošo bērzu sulas vīnu (kurš tiek ražots pēc klasiskās Šampaņas receptes), iespējams, ne tikai garšas īpatnību, bet nostaļģijas dēļ par bērziem,» pieļauj Linards.

Pirmos soļus eksporta virzienā Linards raksturo kā izmēģinājumu, bet «jebkurā gadījumā tas ir sākums, tāpat kā sākums bija dalība Kalnciema ielas tirdziņos, kad tu nevari zināt, vai vispār aizies tā lieta un vai kāds pirks bērzu vīnu.

Produkta pievilcību nosaka vairāki faktori, uzskata Linards. «Cilvēkiem interesē tas, kas ir dzīvs, nepasterizēts, es sulai nepievienoju neko, tā dabīgā veidā bez pievienotiem cukuriem veic garšas pilnveidošanos pagrabā, tas ir tas, kas piesaista – veselīgums, laba garša, dabīgums, ticamība. Latvijā viss šķiet ekoloģisks, sertifikātam lielākā nozīme ir tieši Eiropā, jo rada pārliecību,» viņš prāto. SIA Sula ir mazais ražotājs, ģimenes uzņēmums, kas ražo pavisam nelielos apjomos. Tas ārzemniekiem patīkot un piesaistot, tādu meklē pretēji lielajām kompānijām, kuras bioproduktus esot sākušas ražot modes pēc.