Rekurzeme.lv ARHĪVS

Skandi rallija komanda ar panākumiem noslēdz Latvijas rallija sezonu

2010. gada 29. septembris 10:39

524
Skandi rallija komanda ar panākumiem noslēdz Latvijas rallija sezonu

Skandi rallija komanda ar Ivara Vasaraudža un Pētera Spredža uzvaru rallijā "Latvija 2010", izcīnītu Latvijas rallija čempiona titulu A plus ieskaitē un Latvijas rallija leģendas Aleksandra Karamiševa ceļojošā kausa iegūšanu ir noslēgusi 2010. gada Latvijas rallija sezonu.

Rallijā "Latvija 2010", kas 25. un 26. septembrī norisinājās Jūrmalā un Kuldīgas apkaimē, Skandi rallija komanda startēja ar vēl neredzēti daudz ekipāžām, – šajā rallijā komandu pārstāvēja sešas ekipāžas. Skandi rallija komandas sadarbības partneris MML Sports papildus apkalpoja arī britu jaunā pilota Toma Keiva sporta automašīnu Mitsubishi Evolution X Group N, kas rallijam sagatavota MML Sports ražotnē Anglijā.

Ivars Vasaraudzis – seškārtējais Latvijas rallija čempions
Jau pirms rallija "Latvija 2010" bija skaidrs, ka Ivara Vasaraudža un Pētera Spredža ekipāžai, lai izcīnītu Latvijas rallija čempionu titulu A plus ieskaitē, der tikai un vienīgi uzvara. Šī iemesla dēļ kompāniju LDz Cargo un Pata AB atbalstītā ekipāža uz rallija "Latvija 2010" starta stājās ar apņēmību jau sacensību sākumā ieņemt līderu pozīcijas un tās aizstāvēt līdz pat finišam. Ivars Vasaraudzis un Pēteri Spredzis ar Mitsubishi Lancer WRC sporta automobili  trasē demonstrēja lielisku sniegumu un, izcīnot uzvaru visos ātrumposmos, finišēja kā pārliecinoši rallija "Latvija 2010" līderi un 2010. gada Latvijas čempioni autorallijā A plus ieskaitē. Bez tam, otro gadu pēc kārtas Ivars Vasaraudzis savā īpašumā ieguva Latvijas rallija leģendas Aleksandra Karamiševa ceļojošo kausu, kas tiek piešķirts sezonas pēdējā ātrumposma uzvarētājam.

Ivars Vasaraudzis par savu sniegumu rallijā "Latvija 2010" pauž gandarījumu: "Šis bija ļoti interesants rallijs. Mums viss izdevās – automašīna kalpoja godam, mēs nepieļāvām kļūdas, viss bija lieliski. Man ir liels lepnums par to, ka savā īpašumā paturējām Aleksandra Karamiševa ceļojošo kausu. Neslēpšu arī prieku par savu komandas biedru Raimondu Kisielu, kurš ar katru ralliju uzrāda arvien labākus, konkurētspējīgākus rezultātus."

Rezultāti labi, tehnika pieviļ
Skandi rallija komandas ekipāža Raimonds Kisiels un Arnis Ronis līdzjutējus ar savu sniegumu un rezultātiem pārsteidza jau rallijā "Kurzeme 2010". Šīs ekipāžas progress turpinājās arī rallijā "Latvija 2010" – vairākos ātrumposmos Raimonds Kisiels bija tikai dažas sekundes lēnāks par savu komandas biedru Ivaru Vasaraudzi. Līdz septītajam ātrumposmam apdrošināšanas kompānijas Gjensedige atbalstītā rallija ekipāža atradās kopvērtējuma otrajā pozīcijā ar drošu pārsvaru pār Skandi rallija komandas viesa, soma Tonija Gārdemeistara ekipāžu. Taču septītajā ātrumposmā, braucot pilnā ātrumā, Raimonda Kisiela Mitsubishi Lancer WRC sporta automašīnas borta dators piepeši paziņoja, ka automašīnas pārnesumkārba ir ieslēgta atpakaļgaitas režīmā, un automātiski samazināja dzinēja jaudu, un pārslēdza visus automašīnas mezglus ielas režīmā.

Diemžēl šo nelielo defektu – pārnesumkārbas sensora kļūdu – ekipāža nespēja novērst saviem spēkiem un līdz rallija finišam vairs nebija paredzēts neviens servisa zonas apmeklējums. Trīs ātrumposmu laikā, braucot ar atslēgtu turbīnu un starpasu diferenciāļiem, ekipāža zaudēja aptuveni trīs minūtes, noslīdot no otrās pozīcijas uz sesto, tomēr kopvērtējumā spējot aiz sevis noturēt A plus klases čempiona titula kandidātu, lietuvieti Roku Lipeiķi. Finišu Raimonds Kisiels un Arnis Ronis sasniedza kā ceturtā ātrāka ekipāža A plus ieskaitē, kas čempionāta kopvērtējumā ļāva saglabāt trešo vietu A plus ieskaitē.

Rallija zvaigzne rāda klasi
Rallijā "Latvija 2010" Skandi ralija komandas sastāvā ar Raimonda Kisiela "veco" sporta automašīnu Mitsubishi Lancer Evo IV startēja komandas ciemiņš, pasaulē slavenais somu rallija pilots Tonijs Gārdemeisters. Viņš ar savu stūrmani Tapio Sominenu jau pirms rallija atklāja, ka brauks tikai un vienīgi sava un skatītāju prieka pēc, taču, nonākot trasē, ekipāža ar lielu azartu sāka cīnīties par rezultātu. Neskatoties uz sūdzībām par automašīnas vājajām bremzēm, somu rallija zvaigzne katrā finišā ar mirdzošām acīm un smaidu aplūkoja rezultātus – sākot ar otro ātrumposmu viņa vārds kā iekalts turējās kopvērtējuma trešajā pozīcijā. Uz īsu brīdi, kad Raimonda Kisiela sporta automašīnai sākās tehniskās problēmas, somu ekipāža pacēlās uz otro pozīciju, taču pēdējos divus rallija ātrumposmos Tonija Gārdemeitera automašīnai bija palikušas vairs tikai aizmugures riteņu bremzes, kas liedza pilnvērtīgi turēties līdzi līderiem. Rallija finišu Gārdemeisters sasniedza trešais absolūtajā vērtējumā un otrais A plus ieskaitē.

Neskatoties uz problēmām ar automašīnas bremžu sistēmu, Tonijs Gārdemeiters pēc sacensībām atzina: "Šis bija lielisks rallijs ar ļoti skaistiem ātrumposmiem, sīvu konkurenci un ļoti daudz skatītājiem. Esmu ļoti priecīgs, ka man bija iespēja piedalīties. Vai es startēšu vēl kādā Latvijas rallijā? Ja būs tāda iespēja, es to darīšu ar lielāko prieku."

Lēnām, bet līdz finišam
Līdzjutēji trasē varēja vērot arī trīs Skandi rallija komandas Mitsubishi Evolution X Group N rallija automašīnas, kuru piloti ar Lielbritānijas rallija trīskārtējā čempiona Marka Higinsa un latviešu stūrmaņu – Edgara Svenča un Miķeļa Mežaka – palīdzību spēra pirmos soļus rallijā. Ar vislabāko rezultātu – 34. vietu absolūtajā vērtējumā šoreiz finišēja Aleksands Novoselovs, kurš debiju rallijā pieredzēja jau Kurzemē. 37. vietā finišēja Mihails Orkins, un 41. vietā – Vladimirs Sokolovs, kura stūrmaņa lomu pildīja visu trīs šo ekipāžu treneris Marks Higinss.

Pārsista riepa aptur cīņu par godalgām
Ar kompānijas MML Sports sagatavotu Mitsubishi Evolution X Group N rallija automašīnu rallijā "Latvija 2010" pirmo reizi startēja astoņpadsmitgadīgais angļu pilots Toms Keivs. Viņš jau no starta bija apmierināts ar jauno  automašīnu un apņēmības pilns cīnījās par godalgotu vietu N4 klasē. Jau pēc trešā ātrumposma jaunais angļu pilots bija 5. vietā N4 klasē, taču tad saņēma 30 sekunžu sodu un zaudēja divas pozīcijas. Sekojošajos divos ātrumposmos viņš atguva zaudēto un septītā ātrumposma laikā gatavojās no sestās pozīcijas pakāpties uz ceturto, taču angļa "lidojumu" apturēja pārsistais ritenis, kuru mainot tika zaudētas vairāk kā četras minūtes un četras pozīcijas. Līdz rallija finišam Tomam Keivam izdevās pakāpties par trim pozīcijām un N4 klasē finišēt 7. vietā.